Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Od bierności ku aktywności,
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Kwiecień 2014 r. Debata.
Debata o samorządności uczniowskiej
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Samorząd GIM11 Zgrana ekipa!.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak

Kilka słów o samorządzie Nasza szkoła Każdy uczeń ma wpływ na życie szkoły Wybory przewodniczącego szkoły Wybory przewodniczących klas Wyniki ankiety Lista najciekawszych działań naszego samorządu Lista najciekawszych działań naszego samorządu Zakończenie

Samorząd zaspokaja jedną z najważniejszych potrzeb – potrzebę samostanowienia. Jak napisał J. Kuźma: autentyczny samorząd może w znacznej mierze przyczynić się do wyprowadzenia współczesnej szkoły ze stagnacji i rutyny. Wyzwala bowiem aktywność i inicjatywę, sprzyja kształtowaniu świadomej inicjatywy i poczuciu odpowiedzialności oraz demokratycznych relacji. (Encyklopedia pedagogiczna XX wieku).

Jesteśmy szkołą demokratyczna, ponieważ w naszej szkole uczniowie mają określone prawa i obowiązki zapisane w statucie szkoły i w kodeksie gimnazjalisty, a prawa są cechą szczególną demokracji. Główne cele Samorządu zapisane są w naszym statucie. Samorząd uczniowski to organizacja wszystkich uczniów, która jest aktywna demokratyczna interesująca się życiem szkoły.

Samorząd uczniowski to nie wybrane osoby. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie. Każdy może mieć wpływ na to, co dzieje się w szkole. Na czele każdej z klas stoi przewodniczący klasy. Przewodniczący zbierają się i omawiają ważne dla szkoły sprawy. Następie przewodniczący szkoły przedstawia wyniki tych rozważań dyrektorowi, który wprowadza je w życie. Dzięki temu każdy uczeń szkoły może przedstawić swój pomysł.

Przewodniczący szkoły jest wybierany w demokratycznych wyborach. Osoby zainteresowane taką funkcją zgłaszają swoją kandydaturę nauczycielom. Mają także wolną rękę w organizowaniu kampanii wyborczej. Następnie odbywa się głosowanie, w którym może brać udział każdy uczeń szkoły. Osoba, która ma najwięcej głosów zostaje przewodniczącym szkoły. Osoba o największej liczbie z pozostałych kandydatów zostaje zastępcą przewodniczącego, a kolejna sekretarzem.

Przewodniczący klas, są wybierani w demokratycznych wyborach, które odbywają się w każdej z klas. Każdy uczeń podaje trzy nazwiska do trójki klasowej. Osoba, która ma najwięcej głosów zostaje przewodniczącym klasy i reprezentuje ją na wszystkich uroczystościach szkolnych. Osoba o największej liczbie z pozostałych kandydatów zostaje zastępcą przewodniczącego, a kolejna skarbnikiem.

Jak oceniasz pracę samorządu w skali 1- 6? Czy brałeś czynny udział w wyborach przewodniczącego szkoły? Czy brałeś czynny udział w wyborach przewodniczącego szkoły? Czy chciałbyś podjąć aktywną pracę w samorządzie szkolnym? Czy chciałbyś podjąć aktywną pracę w samorządzie szkolnym? Które działania Samorządu podobały ci się najbardziej Które działania Samorządu podobały ci się najbardziej

Organizacja kampanii wyborczej na terenie szkoły, Przeprowadzenie wyborów zgodnie z zasadami demokracji, Powołanie sekcji o charakterze stałym, wspomagającym prace Samorządu, Organizowanie zebrań Prezydium i przewodniczących poszczególnych klas, Opracowanie budżetu na dany rok szkolny, Reprezentowanie szkoły w uroczystościach miejskich, Organizowanie dyskotek dla uczniów gimnazjum, Współorganizowanie uroczystości szkolnych np. rozpoczęcie roku szkolnego, Gimnazjalny Przegląd Artystyczny.

Coroczna pomoc w organizacji Dni Otwartych Szkoły, Współpraca z PCK, Realizowanie we współpracy z Przedszkolem Samorządowym nr 7 programu pt: Przyjaciel przedszkolaka. Grupa młodzieży wraz z jednym z opiekunów Samorządu Szkolnego systematycznie odwiedza dzieci w przedszkolu organizując dla nich gry edukacyjne, zabawy ruchowe, konkursy i krótkie inscenizacje, Ponadto zorganizowano na terenie gimnazjum akcję Książka dla przedszkolaka, polegającą na zbiórce używanych, ale niezniszczonych książeczek, dla najmłodszych dzieci, które zostały przekazane pani Dyrektor przedszkola i miały wzbogacić biblioteczkę przedszkolną.

Samorząd uczniowski to inwestowanie w młodych ludzi, rozwój demokratyzacji życia, przełamywanie barier pomiędzy nauczycielami a uczniami, wreszcie ogromna kopalnia pomysłów i niekonwencjonalnych rozwiązań Samorząd uczniowski stwarza uczniom szanse, aby mieli wpływ na to co się dzieje w szkole, uczy działania w zespole, podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Celem samorządu jest przede wszystkim realizowanie dobra wspólnego i troska o to by było ono rzeczywiście wspólne tzn. dostępne dla każdego. To dobro wymaga nieustannego utwierdzania i ochrony (Profesor Stróżewski)