Jak ochronić swoje dziecko?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Nikola Falińska 1b
Advertisements

Bezpieczny Internet.
Sabina Długajczyk Iza Kazik
BEZPIECZNY INTERNET MAGDALENA GAMOŃ KAROL NOWAK KL.VI a
RODZICE !!!.
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
„Moje dziecko i Internet”
Bezpieczny Internet – przyjacielem a nie wrogiem!
KOMPUTER, INTERNET KORZYŚCI I ZAGROŻENIA
Rady dla rodziców Jak można przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom dziecka w Internecie? Najlepszym sposobem ochrony dziecka jest rozmowa z nim. Żadna.
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Jakub Śpiewak Fundacja Kidprotect.pl
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Opracowała: mgr A. Gałęzewska-Grysak
„Internet jest dobry źli bywają ludzie, którzy go używają”
Bezpieczny Internet, czyli jak ochronić swoje dziecko …
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
WSTĘP Cel spotkania - prezentacja znaczenia Internetu w życiu dziecka. Internet staje się niezbędnym do funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości narzędziem.
Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
Gdzie szukać pomocy… tel – 100 – 100.
Bezpieczny Internet, czyli jak ochronić swoje dziecko …
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
„BEZPIECZNY INTERNET”
JESTEŚMY BEZPIECZNI W INTERNECIE.
Bezpiecznym w sieci być!
Kodeks Bezpiecznego internauty
Bezpieczeństwo w SiECi
BEZPIECZNY INTERNET.
„Bezpieczna Dwunastka
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Dzień Bezpieczniejszego Internetu
Zagrożenia związane z Internetem
B e z p i c n y I n t e r.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
„Internet jest cudownym narzędziem, by szerzyć słowo boże i wspierać pokój na świecie" - twierdzi Jan Paweł II – patron naszej szkoły.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
Bezpieczny internet.
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Co to jest Netykieta? Netykieta to zbiór zasad kulturalnego i prawidłowego korzystania z Internetu. To regulamin poprawnego zachowania się w Sieci,
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Przygotowała Laura Górecka
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczeństwo w sieci zjawisko cyberprzemocy
Bądź bezpieczny w internecie
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
W jaki sposób bezpiecznie korzystać z internetu?
Bezpieczeństwo w Internecie.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Bezpieczny Internet rady dla rodziców
Dziecko w Internecie – zagrożenia i ochrona
Bądź bezpieczny w sieci
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
W świecie bezpiecznego internetu
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Aleksander Kuliński klasa II A
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Nie ufaj osobom poznanym w sieci
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zapis prezentacji:

Jak ochronić swoje dziecko? Bezpieczny internet Jak ochronić swoje dziecko?

Gdy dziecko wkracza w wirtualny świat Pamiętaj o kilku podstawowych faktach: * Zalety internetu znacznie przeważają jego wady * Ciekawość dziecka jest rzeczą naturalną * Anonimowość w sieci jest tylko pozorna * Internet jest dobry, źli bywają jedynie ludzie, którzy go używają

dziecka: Sposoby ochrony 1.Niech komputer stoi we wspólnym miejscu w domu - pozwoli Ci to raz na jakiś czas w naturalny sposób zerknąć na monitor i sprawdzić co robi Twoja pociecha 2.Pokaż dziecku wartościowe i bezpieczne strony – strony takie promuje serwis „Sieciaki” (www.sieciaki.pl) 3.Nie bój się INTERNETU – Internet nie jest sam w sobie zły, nie zabraniaj dziecku z niego korzystać, potraktuj Internet jak jedno z wielu zajęć dziecka

Rozmawiaj ze swoim dzieckiem o Internecie: * Uczul swoje dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem znajomości w Internecie, podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w sieci, ani też wierzyć we wszystko co mówią; ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić mu krzywdę * Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie, jednakże spotkanie z nieznajomymi poznanymi w sieci może okazać się bardzo niebezpieczne; uświadom dziecko, że na pierwsze spotkanie z osobą poznaną w Internecie może się udać tylko po uzyskaniu zgody rodziców i zawsze w towarzystwie osoby dorosłej

* Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, musi zapytać o zgodę rodziców. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu. * Naucz swoją pociechę krytycznego podejścia do informacji znalezionych w sieci- uświadom swoje dziecko, że nie wszystkie znalezione w Internecie informacje są prawdziwe i wiarygodne. Wskaż dziecku inne sposoby zdobywania wiedzy (encyklopedie, słowniki, atlasy), aby mogło weryfikować informacje znalezione w Internecie.

Ustalaj zasady i egzekwuj je- Rodzice są od tego, by wyznaczać granice, określać pewne zasady i je egzekwować. Ustal z dzieckiem co wolno, a czego nie i przestrzegaj to. Buduj dobre relacje ze swoim dzieckiem- Ważne jest, by dziecko Ci ufało, wiedziało, że może zwrócić się do Ciebie o pomoc i radę w różnych momentach swego życia. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści- W tym przypadku milczenie NIE jest złotem! Wszyscy musimy wziąć za to odpowiedzialność! Nie traktuj komputera i Internetu jak niańki dla dziecka! Wesprzyj się programem filtrującym treści internetowe!

Każdy z powyższych sposobów przekazywania informacji zapewnia ufność! Jeśli Ty lub Twoje dziecko natrafiliście w Internecie na treści nielegalne lub szkodliwe... Nie bądź obojętny, zgłoś przestępstwo! Treści nielegalne (pornografia dziecięca, treści rasistowskie i ksenofobiczne) można zgłosić przez całą dobę w następujący sposób: pocztą elektroniczną na adres: dyzurnet.@hotline.org.pl; za pomocą formularza internetowego dostępnego na stronie: www.dyzurnet.pl; zwykłym listem na adres: Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, 02-796 Warszawa, ul. Wąwozowa 18 (koniecznie z dopiskiem HOTLINE); faksem: +48 22 523 10 55; telefonicznie: 0 801 615 005 (koszt połączenia lokalnego lub +48 22 523 10 50) Każdy z powyższych sposobów przekazywania informacji zapewnia ufność!

Czym jest program filtrujący? Przed wszystkimi szkodliwymi treściami chronimy dzieci w realnym świecie. Zapominamy jednak, że dzieci mogą trafić na nie bez trudu w świecie Wirtualnym. Programy filtrujące treści szkodliwe i nielegalne pomagają chronić dzieci korzystające z Internetu. Różne programy oferują różne możliwości i narzędzia, najczęściej możesz: * filtrować strony www * zablokować czaty, komunikatory * zablokować dostęp do Internetu * ustalić harmonogram korzystania z komputera i Internetu * śledzić historię stron odwiedzanych przez dziecko (w przeglądarce internetowej dziecko z łatwością wyczyści historię, tutaj bez znajomości hasła jest to niemożliwe)

Jaki program filtrujący wybrać? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Na pewno polski. Na początek doradzam zainstalować wersję demonstracyjną, przetestować działanie programu i dopiero potem zdecydować się na zakup licencji. Są także programy bezpłatne (do użytku komercyjnego). Oto kilka sprawdzonych programów wraz ze stronami ich producentów: Cenzor Opiekun dziecka w Internecie www.cenzor.pl www.opiekun.com Beniamin Opiekun ucznia w Internecie www.beniamin.pl www.opiekunucznia.pl

Pamiętaj jednak, że... Najlepszym sposobem ochrony dziecka jest rozmowa z Nim. Nie ma lepszej ochrony niż mądry, troskliwy ojciec i jego opieka. Żadne rozwiązanie techniczne nigdy nie zastąpi dobrego kontaktu rodzica z dzieckiem.

Prezentację przygotowała Paulina Kozerawska z klasy I „B”