Quiz ,,Wokół praw dziecka”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Projekt Życie Lubuszan. Współczesność i perspektywy współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PEJZAŻ RODZINNY.
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
FAMILIADA.
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Prawa i obowiązki ucznia
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Konwencja Praw Dziecka
Zapraszamy do Obejrzenia prezentacji pt: ,, Prawa dzieci na Świecie ‘’
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Znam swoje prawa, ale pamiętam, że inni też je mają!
Czy jesteś osobą otwartą?
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Duże dzieci – wielkie sprawy
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Nie jesteś samotną wyspą
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
z języka angielskiego – czas Present Simple
PRAWA UCZNIA.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Prawa dziecka.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Prawa Dziecka.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
PRAWA DZIECKA.
PRAWA DZIECKA.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Jakie prawa mają dzieci?
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa dziecka.
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Zapis prezentacji:

Quiz ,,Wokół praw dziecka” Prezentacja wyników

NASZA GRUPA : Jakub – lider grupy Konrad Wiktoria Mateusz Wiktor Opiekun: pani Krystyna Samborska

NASZE ZADANIA: Zapoznanie się z „Konwencją o prawach dziecka”; Zapoznanie się ze stroną rzecznika praw dziecka w Polsce oraz innymi stronami polecanymi na szkolnym blogu; Ułożenie pytań do quizu; Zarejestrowanie się na stronie www.4free.pl ; Umieszczenie quizu na stronie na stronie www.4free.pl – opcja test on – line; Zaproszenie do rozwiązania quizu uczniów klas IV – VI; Przeanalizowanie wyników quizu; Przygotowanie prezentacji wyników.

Quiz składa się z 18 pytań. Jest przeznaczony dla uczniów klas IV – VI.

Pytania dotyczą nie tylko znajomości praw dziecka, ale także pojęć takich jak: dyskryminacja; tolerancja; tożsamość; dyskrecja; władza rodzicielska; godność człowieka; „Konwencja o prawach dziecka”

W quizie umieściliśmy również pytania dotyczące reakcji na przejawy łamania niektórych praw.

Punktacja: dobra odpowiedź – 1 punkt zła odpowiedź – 0 punktów Maksymalnie można było uzyskać 18 punktów.

Test rozwiązało 43 uczniów klas IV – VI naszej szkoły – w tym wszyscy uczniowie klasy IV.

Średni wynik to 15 punktów (83%).

Najlepsze wyniki 17 punktów (1 błąd) uzyskało 8 uczniów (19%). Maksymalną liczbę punktów zdobyło 4 uczniów (9% badanych). 17 punktów (1 błąd) uzyskało 8 uczniów (19%). 16 punktów (2 błędy) uzyskało 11 uczniów (26%) 15 punktów (3 błędy) uzyskało 8 uczniów (19%).

Najczęściej spotykanym wynikiem był – wynik 16 punktów Najczęściej spotykanym wynikiem był – wynik 16 punktów. Taki rezultat uzyskało 11 uczniów.

Najłatwiejsze pytania: Gdy ktoś czyta bez pozwolenia Twoje list lub pamiętnik, to łamie Twoje prawo 1. do nauki - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 2. do prywatności - 1 pkt., głosów: 40 (93%) 3. do tożsamości - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 4. do wychowania w rodzinie - 0 pkt., głosów: 1 (2%)

Najłatwiejsze pytania: Tolerancja to: 1. uznanie, że ludzie mają prawo być "inni" - 1 pkt., głosów: 40 (93%) 2. przynależność do określonego narodu - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 3. sposób myślenia o świecie - 0 pkt., głosów: 3 (6%) 4. robienie przykrości, wyrządzanie krzywdy - 0 pkt., głosów: 0 (0%)

Najłatwiejsze pytania: Co powinieneś zrobić gdy uczeń lub grupa uczniów ciągle przeszkadza w lekcji? 1. Nic. Ale fajnie jak lekcja mija. Będzie mniej do nauki. - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 2. Nic. Trudno, najwyżej mniej się nauczymy. - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 3. Dołaczyć do nich. Fajnie jak nauczyciel się denerwuje. - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 4. Zwrócić uwagę przeszkadzającym, żeby się uspokoili. - 1 pkt., głosów: 44 (97%)

Najłatwiejsze pytania: Co powinieneś zrobić, gdy jakieś dziecko zaczepiają inne dzieci to: 1. Pomóc zaczepianemu dziecku. - 1 pkt., głosów: 40 (93%) 2. Ignorować to. - 0 pkt., głosów: 2 (4%) 3. Też zaczepiać dziecko. To taka fajna zabawa. - 0 pkt., głosów: 1 (2%)

Najłatwiejsze pytania: Do kogo możesz się zwrócić, gdy jesteś świadkiem łamania praw dziecka (np. ktoś znęca się nad dzieckiem)? 1. Tylko do wychowawcy - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 2. Do każdej osoby dorosłej, do której masz zaufanie - 1 pkt., głosów: 37 (88%) 3. Tylko do rodziców. - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 4. Tylko do dyrektora szkoły. - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 5. Tylko do policjanta. - 0 pkt., głosów: 3 (7%)

Najłatwiejsze pytania: Dyskrecja to: 1. obowiązek czytania korespondencji innych - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 2. zakaz wtrącania się w cudze sprawy osobiste - 0 pkt., głosów: 3 (6%) 3. umiejętność zachowania tajemnicy - 1 pkt., głosów: 37 (86%) 4. zdolność logicznego myślenia - 0 pkt., głosów: 3 (6%)

Najtrudniejsze pytania: Jak się nazywa międzynarodowa umowa będąca dokumentem zawierającym prawa dziecka? 1. Konstytucja Praw Dziecka. - 0 pkt., głosów: 8 (18%) 2. Zbiór Praw Dziecka. - 0 pkt., głosów: 1 (2%) 3. Kodeks Praw Dziecka. - 0 pkt., głosów: 10 (22%) 4. Konwencja o Prawach Dziecka. - 1 pkt., głosów: 25 (56%)

Najtrudniejsze pytania: Prawo do nauki to: 1. umiejętność czytania i pisania - 0 pkt., głosów: 2 (4%) 2. możliwość pobierania nauki, bez względu na majątek, pochodzenie - 1 pkt., głosów: 27 (62%) 3. obowiązek zagwarantowania dostępu do różnych źródeł informacji - 0 pkt., głosów: 2 (4%) 4. obowiązek dostępu do wiedzy - 0 pkt., głosów: 12 27%)

Najtrudniejsze pytania: W Polsce o odebraniu dziecka rodzicom może zdecydować: 1. Policja - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 2. sąd - 1 pkt., głosów: 30 (69%) 3. rodzina - 0 pkt., głosów: 0 (0%) 4. Komitet Ochrony Praw Dziecka - 0 pkt., głosów: 13 (30%)

Wyniki testu są bardzo dobre; Podsumowanie: Wyniki testu są bardzo dobre; W większości badani wiedzą jak powinni się zachować w przypadku łamania praw dziecka; Niektórzy uczniowie mylą pojęcie prawo i obowiązek; Nie wszyscy wiedzą, że międzynarodowa umowa zawierająca prawa dziecka to „Konwencja o prawach dziecka”.

QUIZ O ,,wokół Praw Dziecka „ Link do Quiz-u QUIZ O ,,wokół Praw Dziecka „

Dziękujemy za uwagę