Prezentacja dla mediów i inwestorów - Warszawa, 22 grudnia 2009

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości
Finansowanie projektów OZE
REFORMA DZIAŁALNOŚCI AEROKLUBU POLSKIEGO. CEL WYPEŁNIENIE OBIETNIC WYBORCZYCH ZJAZDU AEROKLUBU POLSKIEGO ZAPOBIEGNIĘCIE TOTALNEJ ZAPAŚCI FINANSOWEJ BIURA.
1 Zaopiniowane przez audytorów sprawozdania finansowe za rok 2003 Wyższe od oczekiwań wyniki za I kwartał 2004 Zakończenie procesu sprzedaży.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Transakcje kompensacyjne
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
ABC KUPUJĄCEGO Łukasz Doliński Business Development.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
„Prawo energetyczne – nowelizacja ustawy z dnia 4 marca 2005 r.”
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
Konsorcjum Stali S.A. Wyniki finansowe po I kwartale 2009 roku.
Giełda papierów wartościowych.
Analiza ekonomiczno-finansowa
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Asseco wczoraj….
Podstawy analizy fundamentalnej spółki
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Dr hab. Ewa Hellich, prof..SGH
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
KOKSOWNIA PRZYJAŹŃ Sp. z o.o.
Budowa wartości przedsiębiorstwa
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
JURAJSKI DOM BROKERSKI S.A.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Ochrona własności intelektualnej w przepisach polskich Nowe regulacje prawne dla eksporterów do USA Piotr Marczuk Dyrektor ds Polityki Korporacyjnej.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Ryzyko i niepewność w inwestycjach kapitałowych
Analiza struktury kapitałowo-majątkowej – Przykład 1
Zarządzanie majątkiem obrotowym i jego finansowanie
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
EXCELLENCE S.A. PREZENTACJA 2013.
Rynek Biomasy na Platformie InfoEngine OTC Model funkcjonowania Rynku Biomasy dla Celów Energetycznych Listopad 2014.
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Rynek obligacji 2015 Opole,
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Spółka jawna: „najbardziej osobowa” podstawa innych spółek osobowych; wspólnikami mogą być osoby fizyczne i inne podmioty, np. spółki kapitałowe.
Przykłady zadań.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Opodatkowanie spółki nie będącej osobą prawną w toku bieżącej działalności Zasady przypisania wspólnikom.
Wykład specjalizacyjny
Restrukturyzacja spółek
Wycena przedsiębiorstwa
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO CZTERECH KWARTAŁACH 2015 R.
Nowa perspektywa unijna Jak finansować nowoczesne technologie IT? Joanna Dominiak.
Upper Finance Med Consulting  Specjalista w dziedzinie pozyskiwania finansowania dla branży medycznej  Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Kodeksowe typy spółek Spółka cywilna Handlowe spółki osobowe Spółka jawna Spółka partnerska Spółka komandytowa.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Spółki nie będące podatnikami (jawna, komandytowa, partnerska) Utworzenie spółki : wniesienie przez wspólników.
Projekt ustawy o zmianie ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego oraz ustawy o wstrzymaniu sprzedaży nieruchomości.
GOSPODARKA ŚWIATA I POLSKI – SZANSE I ZAGROŻENIA
Przedmioty stosunku cywilnoprawnego
PROMOCJA 5 lat gwarancji dla studiów kuchennych
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Prezentacja biznesplanu
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Konferencja WallStreet 2018
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Umowa Komisu Dorota Wieczorkowska
Bony na innowacje dla MŚP
Konrad Tarański, Wiceprezes Zarządu, CFO Comarch
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla mediów i inwestorów - Warszawa, 22 grudnia 2009 Informacja o transakcji nabycia fabryk lodówek i pralek od Amica Wronki S.A. przez Samsung Electronics Poland Manufacturing sp. z o.o. Prezentacja dla mediów i inwestorów - Warszawa, 22 grudnia 2009

Amica Wronki S.A. przed transakcją Parametry transakcji Amica Wronki S.A. po transakcji

Planowane przychody na 2009 r.: 1,1 mld PLN Struktura sprzedaży Amiki, estymacja 2009 Kuchenki Towary handlowe Lodówki Pralki Zmywarki do naczyń Kuchenki mikrofalowe Okapy nadkuchenne Drobny sprzęt AGD 626 Przychody, mln PLN Planowane przychody na 2009 r.: 1,1 mld PLN 167 140 126

Zakres transakcji zbycia fabryk lodówek i pralek Kuchenki Towary handlowe Lodówki Pralki Samsung (poprzez spółkę Samsung Electronics Poland Manufacturing sp. z o.o.): Nabędzie zorganizowaną część przedsiębiorstwa Amiki składającą się z produkcji lodówek i pralek. Nabycie będzie miało miejsce po spełnieniu się warunków zawieszających i podpisaniu umowy przyrzeczonej, planowanym na koniec marca 2010 Rozpocznie współpracę handlową z Amiką w zakresie produkcji i dostaw pralek i lodówek. 22%

Amica Wronki S.A. przed transakcją Parametry transakcji Amica Wronki S.A. po transakcji

Główne postanowienia Przedwstępnej Umowy Sprzedaży Zorganizowanej Części Przedsiębiorstwa Zakres przedmiotowy Zorganizowana część przedsiębiorstwa Amiki obejmuje produkcję pralek i lodówek, a w szczególności nieruchomości, linie produkcyjne, majątek ruchomy i narzędzia produkcyjne, prawa własności intelektualnej z nią związane. Pracownicy zorganizowanej części przedsiębiorstwa zostaną przeniesieni do Samsunga na mocy art. 231 Kodeksu Pracy. Zorganizowana część przedsiębiorstwa nie będzie obejmowała zobowiązań. Cena transakcji 204,5 mln PLN za Zorganizowaną Część Przedsiębiorstwa obejmującą produkcję pralek i lodówek W dodatku do ceny, Samsung zapłaci za zapasy materiałów i produkcję w toku według ich wartości księgowej. Zawarcie umowy Strony podpiszą ostateczną umowę sprzedaży do końca marca 2010 roku, po spełnieniu się warunków zawieszających. 6

Główne warunki zawieszające transakcję Zgoda na koncentrację Uzyskanie przez Kupującego zgody na koncentrację od Prezesa Polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Uzyskanie przez Kupującego decyzji administracyjnych wymaganych do prowadzenia działalności Zgoda Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Amiki na transakcję Decyzje administracyjne Zgoda WZA Zwolnienie zabezpieczeń Zwolnienie zabezpieczeń na zbywanym majątku fabryki pralek i lodówek

Amica Wronki S.A. przed transakcją Parametry transakcji Amica Wronki S.A. po transakcji

Zalety transakcji dla Amiki Uzyskana cena w wysokości 204,5 mln PLN za zbywane fabryki pralek i lodówek. Środki z transakcji pozwolą istotnie zredukować zadłużenie odsetkowe Oznacza to znaczne wzmocnienie Amiki. Dodatkowe środki z transakcji pozwolą zainwestować w rozwój Fabryki Kuchni, która będzie produkować ponad 1,5 mln jednostek. Amica będzie współpracować z globalnym partnerem, jakim jest Samsung. Amica kontynuuje sprzedaż pełnego asortymentu pralek i lodówek. Transakcja z Samsungiem pozwoli Amice pozyskać znaczne środki finansowe, a zarazem utrzymać pełen asortyment produktowy

Nowa strategia Amiki Wronki S.A. Transakcja jako realizacja nowej strategii Amiki Główne założenia nowej strategii Amiki: Inwestowanie i koncentracja na rozwoju posiadanych marek Amica, Gram i Hansa oraz na zwiększeniu sprzedaży i udziałów w kluczowych rynkach takich jak Polska, Niemcy, Rosja, Anglia i Skandynawia. Kontynuacja sprzedaży dotychczasowej linii pralek i lodówek produkowanych przez Samsunga w naszych byłych fabrykach. Skoncentrowanie inwestycji na rozwoju produkcji i design sprzętu grzejnego. Obniżenie wspólnie z naszymi dostawcami kosztów produkcji umożliwiające dalszą ekspansję na rynkach. Nowa strategia Amiki Wronki S.A.

Osoby kontaktowe Pan Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki S.A. Pan Marcin Bilik, Dyrektor ds. Rozwoju i Technologii, Główny Negocjator Pan Zdzisław Wiese, Kierownik ds. PR Pan Jacek Byrt, Członek Zarządu Azimutus S.A., Doradca Finansowy