Etapy budowania więzi w rodzinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program nauczania wg: Teresa Król Maria Ryś
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Teoria harmonii prof. Marii Braun –Gałkowskiej
Wychowawca klasy- role i zadania
„POSTAW NA RODZINĘ”.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Sytuacja życiowa rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Uzależnienia a rozwój dziecka
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
FUNKCJA WYCHOWAWCZA RODZINY
„Zostań wolontariuszem. zmieniaj świat i siebie!”
Jak budować więzi z dziećmi?
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Życie nastolatka.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
warsztaty dla rodziców
Gerontologia edukacyjna
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
PRZEMOC WOBEC DZIECKA WYBRANE ZAGADNIENIA Monika Zielona-Jenek Pracownia Seksuologii Społecznej i Klinicznej IP UAM POZNAŃ 2011.
Konferencja naukowa pt.: Edukacja seksualna, ale jaka?
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Dr n. med. E.Karina Chmielewska
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
Kochać dziecko to przygotować je do samodzielnego życia .
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
9. Być ojcem, być matką – odpowiedzialne rodzicielstwo
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Realizacja VI – XII 2015 r.. Turniej sportowy połączony z quizem wiedzy dla klas IV - VI 17 czerwca 2015 r.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Rodzice nie muszą być samotni
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Doskonalenie nauczycieli granty
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
główną potrzebą emocjonalną dziecka.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Etapy budowania więzi w rodzinie Koncepcja Josha McDowell’a – Wykład z konferencji, pt. „Wychowanie do miłości”, zorganizowanej w 2001r. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Opracowała – dr Grażyna Maciak

Mózg i wychowanie Mózg małego człowieka, przy narodzeniu, nie jest całkowicie ukształtowany – podlega zmianom; Mózg jest plastycznym tworem – zmienia się wraz z przeżyciami dziecka, człowieka; Na rozwój tkanki mózgowej wpływa atmosfera w jakiej wychowuje się dziecko;

Wpływ miłości rodziców na kształtowanie osobowości Słusznie zauważa się, że krzywda fizyczna, seksualna wobec dziecka, wpływa negatywnie na kształt jego osobowości; Często pomija się, że zaniedbanie emocjonalne wobec dziecka, również stanowi wielkie zagrożenie jego rozwoju – powoduje zaburzenia i spustoszenia.

Co kształtuje mózg człowieka? Mózg człowieka można kształtować poprzez miłość; Poprzez kształtowanie mózgu (i miłość) kształtuje się jego osobowość; Dla mózgu ważna jest: atmosfera miłości, chronienie przed stresem, więź z rodzicami; Budowanie więzi emocjonalnej z rodzicami, jest dla dziecka pozytywnym doświadczeniem; Wskazywanie zasad i norm przez rodziców, bez więzi emocjonalnej przynoszą bunt.

Klucz do wychowania – 6 etapów budowania więzi Afirmacja – pozytywne potwierdzenie odczuć dziecka (jak się dziecko cieszy, cieszymy się z nim, wzmacniamy jego radość; jak się dziecko smuci, smucimy się z nim); Bezwarunkowa akceptacja – kochamy dziecko, za to, że jest, a nie za to, co robi; Ocenianie – docenianie wysiłku dziecka, wskazanie, że wysiłek widzimy; Dostępność – dziecko czuje się ważne; Współodczuwanie; Gotowość do rozliczenia – określenie granic.