UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/140345 Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
w ramach programu Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
Program Leonardo da Vinci
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Chcę się uczyć i pracować – organizacja praktyk zawodowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Powiecie Mieleckim 28 czerwiec 2005r. Spotkanie organizacyjne.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Technik ekonomista.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Praktyka zawodowa w Niemczech Magdalena Bartulewicz
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Nasza szkoła od 2005r. zajmuje się realizacją projektów unijnych w ramach programu Leonardo da Vinci Dzięki programowi Leonardo da Vinci uczniowie odbyli.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
FB /ZSE.NowyTarg Z A P R A S Z A M Y.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
MÓJ ZAWÓD.
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów

Czas odbywania praktyki –

Cele projektu: skonfrontowanie wiedzy i umiejętności uczniów z wymaganiami stawianymi przez zagranicznych pracodawców poznanie niemieckiej kultury pracy (szczególnie ważne w kontekście powstawania w naszym regionie, w najbliższej przyszłosci nowych miejsc pracy tworzonych przez inwestorów pochodzących z tego kraju – MTU w Jasionce) możliwość obserwacji i wykonywania pracy na różnych stanowiskach co przyczyni się do doskonalenia umiejętności zawodowych

doskonalenie sprawności porozumiewania się w języku obcym doskonalenie umiejętności pracy w zespole przebywanie w atmosferze gdzie kreatywność i samodzielność pracownika jest niezwykle ważna, będzie miało wpływ na kulturę zawodową przyszłych pracowników

przygotowaniu językowo – kulturowo - zawodowym Przed rozpoczęciem praktyki w Monachium brałyśmy udział w przygotowaniu językowo – kulturowo - zawodowym w ramach którego zrealizowano: 30 godzin kształcenia językowego (A. Bieniasz) 20 godzin kształcenia kulturowego (M. Turzańska) 10 godzin kształcenia zawodowego (G. Sarama)

PROGRAM PRAKTYK ZAWODOWYCH został opracowany w oparciu o podstawę programową i program nauczania dla zawodu technik ekonomista 341 [02] / T– 5, SP /MEN /

1. Komórka organizacyjna: sekretariat realizowane zagadnienia: przyjmowanie, rejestracja, rozdział korespondencji; przechowywanie akt; wykorzystanie środków technicznych; przepisy BHP i p.poż. przewidywana liczba godzin: 16 (2 dni) 2. Komórka organizacyjna: dział kadrowo - płacowy realizowane zagadnienia: dokumentacja dotycząca pracowników i jej przechowywanie; system wynagradzania pracowników przewidywana liczba godzin: 24 (3 dni) 3. Komórka organizacyjna: finanse i księgowość realizowane zagadnienia: organizacja i zadania księgowości w firmie; obieg dokumentów; zakładowy plan kont; formy i techniki ewidencji księgowej; rozliczenia z kontrahentami, instytucjami finansowymi oraz budżetem; zasady ewidencji i rozliczania kosztów; wynik finansowy; sprawozdawczość finansowa przewidywana liczba godzin: 64 (8 dni)

4. komórka organizacyjna: planowanie i analiza realizowane zagadnienia: planowanie operacyjne i strategiczne; analiza ekonomiczna i wykorzystanie jej wyników w zarządzaniu przewidywana liczba godzin: 24 (3 dni) 5. komórka organizacyjna: marketing realizowane zagadnienia: organizacja marketingu w firmie; badania marketingowe; strategie marketingowe w ramach marketingu-mix przewidywana liczba godzin: 32 (4 dni)

ZAKŁADY PRACY W KTÓRYCH ODBYWAŁY SIĘ PRAKTYKI ZAWODOWE

Przedsiębiorstwo produkujące tekstylia Die Textilmacher GmBH Herr Mengele Grafinger Str. 6 C Muenchen

Firma reklamowa CD Werbemittel GmBH Industriestr Germering

Przedsiębiorstwo produkujące odzież dziecięcą Balbina Mode Frau Klein Rosenheimer Strasse Muenchen

Ważnym punktem programu pobytu w Niemczech były wycieczki o różnym profilu poznawczym (historyczne, ekologiczne, muzealne, kulturalne, wypoczynkowe itp.), które przybliżyły nam kraj najbliższych sąsiadów i zainspirowały do otwarcia się na kulturę krajów Uni Europejskiej

MIEJSCA KTÓRE ZWIEDZILIŚMY

MTUMTU

STADTWERKE W MONACHIUM

RATUSZ

ALLIANZ ARENA

ALLIANZ ARENA

OLIMPIAPARK

DOKUMENTY PORTWIERDZAJĄCE UDZIAŁ W PRAKTYCE W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI

- certyfikat potwierdzający odbycie praktyki zawodowej w Monachium (od niemieckich pracodawców) - zaświadczenie o uczestnictwie w programie Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów (od instytucji partnerskich w projekcie, a więc ZSE w Rzeszowie i szkoły w Monachium)

wydawany przez Krajowe Centrum Europass w Warszawie Jest to dokument prezentujący w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich zakres wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas praktyk i staży zagranicznych oraz potwierdzający okresy praktyki realizowanej za granicą. Europass-Mobilność