Jak sporządzać notatki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacje multimedialne
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Mapy myśli – wykorzystanie na lekcjach języka angielskiego i polskiego. Prezentację wykonały: Anna Heś i Emilia Kuźniak źródło: Internet.
TIK w szkole podstawowej
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
"Zapomnij o zapominaniu!"
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Jak zbudowana jest książka popularnonaukowa?
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
PREZENTACJA - krok po kroku
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Korzystanie z literatury
Czytanie ze zrozumieniem
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Jak uczyć się skutecznie?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
„Ortograffiti w mojej szkole”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Sztuka robienia notatek Zasady tworzenia „Map y myśli”
Prezentacja w Power Point
RODZAJE NOTATEK.
Zapraszam do biblioteki
NOTATKI CO I JAK ?.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Nowoczesne techniki uczenia się
W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 IM. MARII KONOPNICKIEJ W SIERADZU Przykłady dobrych praktyk.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Poradnik: Ibuk LIBRA - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
Tytuł – Moja ulubiona książka
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 31
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
Co chcieliśmy osiągnąć?
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Struktura książki i czasopisma
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

Jak sporządzać notatki?

Notatka to własna, osobista pomoc naukowa ukierunkowana na jeden cel – opanowanie wiedzy

Jak notować? wykład – pisz językiem prostym, zrozumiałym, stosuj zdania krótkie, nadążaj za nauczycielem, koncentruj się z podręcznika – przeczytaj cały tekst i przy drugim czytaniu notuj to co najważniejsze ( można notować już przy pierwszym czytaniu – nie przepisuj „słowo w słowo” pracując twórczo – stwórz plan, wizję, co ma zawierać twoja praca, notuj wszystkie myśli, które przychodzą ci do głowy, na koniec dokonaj selekcji zanotowanych informacji

Jak pracować z notatkami? przeczytaj je tego samego dnia, uzupełnij niedopowiedziane myśli rozszyfruj wszystkie skróty, sprawdź pisowni obcych wyrazów podkreśl rzeczy najważniejsze przechowuj je w takich miejscach, aby nie szukać ich w miarę poszerzania swojej wiedzy, uzupełniaj notatki o nowe treści

Rodzaje notatek Notatka linearna – tradycyjna, pisana linijka pod linijką, należy podkreślić istotne rzeczy, robić rysunki. Notatka musi mieć tytuł! Notatka nielinearna – mapa myśli – ma postać schematycznego rysunku, w którym sygnalizujemy problem, hasłowo zapisujemy niezbędne treści, a zależność między nimi zaznaczamy graficznie, nie słownie Uwaga! Z notatki linearnej może skorzystać każdy, kto ją weźmie do ręki, natomiast z nielinearnej może skorzystać tylko jej autor, bo dla innych będzie ona w dużej mierze nieczytelna

Cechy dobrej notatki zrobiona osobiście czytelna i zrozumiała wyczerpująca temat, ale nie „przegadana”

Na czym notować? duże kartki – ( wielkie płachty ) – uzasadnione wtedy, gdy masz problem z uchwyceniem powiązań między treściami, a duże kolorowe schematy pozwolą ci uporządkować wiedzę ( np. przed sprawdzianami, powtórkami ) fiszki – małe karteczki, na których zapisujesz tylko niewielki fragment wiedzy

Notatka - plan Uwagi Pawlikowska-Jasnorzewska Maria Pawlikowska-Jasnorzwska M.:Czterolistna koniczyna albo szachownica. Londyn 1980 Rec. Odachowska J.: Finał „Nowe Książki” 1981 nr 10 s. 17-18 Uwagi Losy poetki po 1939 r. Wpływ Omara Chajjama na twórczość M. Pawlikowskiej Omówienie tomiku :Czterolistna koniczyna albo szachownica”. Bibl. Szkolna nr inw. 23560

Notatka - cytat Uwagi Gospodarka krajów kapitalistycznych Pomianowski W.: Stawka wyższa od 200 milionów. „Życie Warszawy” 1984 nr 109 s.4-5 Uwagi „Skończyły się czasy zachodnioeuropej-skiego cudu gospodarczego niepohamo-wanego wzrostu. Jego tempo szacowane w latach 60-tych na 5 proc., spadło po kryzysie naftowym do 2 proc.” W Bibl. Pedag.

Notatka - streszczenie Imprezy czytelnicze Masalska G.: Rola i znaczenie biblioteki szkolnej. „Poradnik bibliotekarza” 1984 Nr 3 s.83-85 Uwagi Apel dla szkół podstawowych Apel poświęcony ukazaniu funkcji biblioteki szkolnej oraz jej związków z pracą szkoły. Fragmenty wspomnień A. Stopy dotyczące początków biblioteki szkolne. Wiersze o książkach i bibliotece.