Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Advertisements

Wydarzenia z życia szkoły
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Tydzień eTwinning debiut – 2007 Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu 11 – 18 X 2007.
Praca metodą projektu edukacyjnego
DZIEŃ NA TAK „Tak” dla Wyobraźni 20 marca 2013 r.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
PROJEKT ZAWODOZNAWCZY SPOTKANIE Z RODZICAMI POD HASŁEM: POKAŻ NA CO CIĘ STAĆ Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Batalionów Chłopskich w Bożkowie Bożków.
DZIEŃ BEZ PRZEMOCY GOŚCINO, 04 CZERWCA 2013.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Kibole, blokersi, grupy podwórkowe.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Program „Szkoła bez przemocy”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Dnia 10. Marca 2010 roku odbył się Międzynarodowy Dzień Przedsiębiorczości. W Polsce to przedsięwzięcie organizowane jest przez Fundacje Młodzieżowej.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Starożytni Matematycy
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2011/2012.
KURS TAŃCA NOWOCZESNEGO Dziewczyny świetnie poradziły sobie w roli instruktorek.
Szkoła Podstawowa nr 5 im.Mieszka I w Ostrowie Wielkopolskim
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
 Musieliśmy odpowiedzieć na pytania związane z niesieniem pomocy w określonej sytuacji. Potem należało napisać, czym chcemy się zajmować w wolontariacie.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat „Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
W Szkole Podstawowej im. Ziemi Kujawskiej w Wysocinie. Klasa II i III (klasa łączona ) Wychowawca – Monika Skrzynecka.
Co to jest spacer edukacyjny?
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
FESTIWAL 2.0 RADOSNA TWÓRCZOŚĆ WŁASNA Dzień Dziecka BIELINY 2013.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Szkoła Sportowych Talentów
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Czy pieniądze są nam potrzebne?
W ramach realizacji programu
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 Zadanie konkursowe nr 6 Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu

Cele zadania Rozpoznawanie zagrożeń płynących z kontaktów z grupą podwórkową. Uświadomienie uczniom, gdzie szukać pomocy w przypadku zaistniałego zagrożenia. Nauczenie pozytywnych wzorców zachowań, czyli jak być prawdziwym kibicem, nie „kibolem”

Sposoby realizacji zadania

Krok pierwszy W ramach realizacji tego zadania w naszej szkole na godzinach wychowawczych zostały przeprowadzone pogadanki wg. konspektu udostępnionego przez jury konkursu. Uczniowie przygotowali krótką charakterystykę wybranej grupy podwórkowej, następnie zaprezentowali ją pozostałym uczniom. Wspólnie ustalili i rozważyli, jakie decyzje podjęliby w sytuacji zagrożenia „wciągnięcia” do grupy podwórkowej. Podali pozytywne i negatywne skutki przyjętych rozwiązań.

Wychowawca cały czas kontrolował przebieg dyskusji Wychowawca cały czas kontrolował przebieg dyskusji. Zwrócił uwagę, że ostatecznie brak pozytywnych skutków przebywania z grupami podwórkowymi. Uczniowie wspólnie z wychowawcą ustalili sposoby obrony przed wciągnięciem do paczki.

Krok drugi 21 marca 2012 r. został ogłoszony w naszej szkole „Dniem Talentów”. W tym dniu odbyły się mecze miedzy reprezentacjami klas oraz popisy uczniów, którzy chcieli pokazać swoje talenty. Postanowiliśmy ten dzień wykorzystać również na „zajęcia praktyczne” z zadania 6.

„Dzień Talentów zaczęliśmy od zebrania uczniów w sali gimnastycznej „Dzień Talentów zaczęliśmy od zebrania uczniów w sali gimnastycznej. Następnie p. pedagog przypomniała uczniom, jak należy się zachowywać podczas kibicowania na meczach oraz podczas oglądania różnych występów. Uczniowie chętnie odpowiadali na pytania, jak nie należy się zachowywać, aby nie zostać nazwanym „kibolem”. Potem nastał czas „próby”. Wszyscy się rozeszli – jedni kibicować na meczu, inni oglądać występy swoich kolegów i koleżanek.

Zawody sportowe

Pokazy talentów

a przede wszystkim potrafią być prawdziwymi kibicami! Podsumowanie Uważamy, że cele, jakie postawiliśmy sobie na początku zadania, zostały zrealizowane. Nasi uczniowie potrafią - określić przyczyny i rodzaj zaistniałego zagrożenia; - określić problemy społeczne płynące z działań grupy podwórkowej; - rozumieją odpowiedzialność płynącą z podejmowania wyborów; - wiedzą, gdzie szukać pomocy w przypadku zaistniałego zagrożenia; a przede wszystkim potrafią być prawdziwymi kibicami!