Otworzenie budki z Kebabami, hamburgerami. Biznesplan Otworzenie budki z Kebabami, hamburgerami. Przygotował :Patryk Czarnecki kl. III D LO nr 3
1.Streszczenie Firma ma być nowopowstałą firmą produkującą szybką żywność. W mojej ofercie znajdować się będą takie produkty jak: kebaby, hamburgery, zapiekanki, różnego rodzaju sałatki, frytki jak i również zimne i ciepłe napoje. Dzięki takiej ofercie oraz umiejscowieniu punktu sprzedaży wielu uczniów, studentów i zwykłych przechodniów będzie mogło skorzystać z mojej oferty, gdyż w miejscu które wybrałem nie ma firmy zajmującej się tą właśnie branżą.
2.Opis firmy Misja-” Szybko, Smacznie i Tanio” Cenimy sobie czas wykonania zamówienia gdyż w dzisiejszym świecie wielu ludzi się śpieszy, jeżeli produkty będą smaczne to po pewnym czasie działalności pozyskamy stałych klientów, ze względu na brak konkurencji w okolicy, mamy duże możliwości cenowe, jednak niska cena przyciąga większa ilość potencjalnych klientów.
2.Opis firmy Logo Firmy:
2.Opis firmy Planowana oferta: Dania: *Kebab (mięso wołowe, surówka, sos) cena:7zł *Zapiekanka (ser, pieczarki, ketchup) cena:2,50zł *Zapiekanka (ser, szynka, pieczarki ,ketchup lub majonez) 3,50zł *Hamburger (kotlet wołowy, surówka, ser, sosy) 5,50zł *Frytki małe 100g – 2,50zł *Frytki duże 180g- 3,50zł
2.Opis firmy Planowana oferta: Napoje: *Herbata z cytryną + cukier (na życzenie) 2,20zł *Zimne napoje w puszce typu Cola, Fanta 2,10 zł *Sok pomarańczowy 200ml 2,30 zł *Sok z czarnej porzeczki 200ml 2,30zł Napoje gazowane i soki schłodzone w lodówce.
Plan finansowy Dostępne środki 18 000zł Kupno przyczepy gastronomicznej koszt 9 000zł: Przyczepa spełnia warunki sanitarne
Plan finansowy Udekorowanie przyczepy reklamami i pomalowanie jej koszt ok. 1500zł Przyczepa która wybrałem jest wyposażoną w nową zamrażarkę , nowy bemar ,nową frytkownicę, nową mikrofalę i czajnik.
Plan finansowy Do produkcji kebabów potrzebuję opiekacza palnikowego. Koszt ok. 1000zł (cena sklepowa)
3.Zarządzanie Firmę Kebuś Bar chciałbym otworzyć wraz z siostrą która ukończyła Technikum Gastronomiczno-Hotelarskie w Toruniu. Dzięki któremu otrzymała dyplom technika w zawodzie „Kucharz i organizator imprez cateringowych”. Potrafi ona obsługiwać urządzenia które zaplanowałem kupić oraz przyrządzać dania które umieściłem w ofercie firmy. Jako właściciel firmy zajmę się dostawą produktów oraz nawiązaniem z firmami je dostarczającymi stałej współpracy.
4.Plan Marketingowy Naszymi głównymi klientami byli by studenci uczęszczający do UMK w Toruniu gdyż przyczepę gastronomiczną chciałbym postawić przy przystanku tramwajowym linii nr 1,3,4 przy skrzyżowaniu ulic Reja i Broniewskiego. Niedaleko również znajdują się różne sklepy nie zajmujące się gastronomią dzięki temu ruch w tym miejscu jest większy.
Lokalizacja
Lokalizacja
4.Plan Marketingowy Mięsa oraz inne potrzebne mi składniki mogę pozyskiwać od firmy „Iglotex”, która ma duże doświadczenie na rynku. Przedstawia bardzo korzystną i szeroką ofertę, dzięki temu udogodnieniu jestem w stanie wszystkie potrzebne mi składniki pozyskiwać od jednej firmy. Firma ta współpracuje miedzy innymi z naleśnikarniami „Manekin” już dłuższy czas. Dzięki oficjalnej stronie „Iglotexu” mogę bezproblemowa nawiązać z nimi kontakt oraz współpracę.
5.Hormonogram realizacji przedsięwzięcia Kupno zaplanowanej przyczepy i ustawienie jej w przedstawionym przeze mnie miejscu oraz nawiązanie współpracy z firmą „Iglotex”. Po spełnieniu punktu pierwszego mogę rozpocząć sprzedaż. Gdy firma zdobędzie uznanie wśród klientów powinna być dochodowa do czego przyczyni się duża ilość ludzi pracujących bądź uczących się w okolicach wskazanego przeze mnie miejsca.
6.Analiza rynkowa Dzięki braku konkurencji moja firma ma szerokie możliwości i większą szanse pomyślnego wejścia na rynek. Największym zagrożeniem byłoby powstanie w pobliżu baru, który zajmował by się tymi samymi produktami co mój, jednakże na razie nie ma w pobliżu takiego miejsca. Niedaleko znajduje się naleśnikarnia „Manekin” jednak w jej ofercie nie ma dań typu fast food, lecz same naleśniki i obiady tradycyjne. W związku z czym nasze oferty nie były by dla siebie konkurencyjne gdyż oferowały by inne produkty.
Źródła -google maps -google earth -allegro.pl -iglotex.com.pl -manekin.pl -www.firmy.net/uslugi-gastronomiczne.html -”Jak napisać biznesplan” Autor : Brian Finch Przygotował: Patryk Czarnecki kl. IIId LO nr 3