Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Infrastruktura kluczy publicznych
Advertisements

PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
IDENTYFIKACJA UŻYTKOWNIKA W SIECI INTERNET
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Departament Informatyzacji MAiC
Nowy model komunikacji z emitentami
niemiecki z ekonomią w tle
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
E-faktura z VIATM – Moje Rachunki online
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
PODPIS ELEKTRONICZNY PODSTAWY WIEDZY I ZASTOSOWANIA
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
PKI, OPIE Auth Mateusz Jasiak.
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Nokia – płatności przez telefon komórkowy Dariusz Zalewski Business Development Manager
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
dr Remigiusz W. Kaszubski Dyrektor ZBP
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Miedzy bitami a kodeksami – jak prawo radzi sobie z e-gospodarką ? Marcin Maruta Kuczek Maruta i Wspólnicy Spółka Jawna Kancelaria Radców Prawnych
Prezes Zarządu eCard S.A.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Hybrydowy Kontroler NetAXS™
Sieci oparte na architekturze Internetu
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Bankowość Mobilna.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
Prezentacja usługi Przelewów Masowych dla
Ogólnokrajowa karta miejska
Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
KARTA 2007 Polish-International Smart Card Summit & Międzynarodowa Wystawa Producentów i Użytkowników Kart i Systemów Kartowych 5 i 6 grudnia 2007 CENTRUM.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Pieniądz Elektroniczny
Internetowego Biura Rachunkowego
PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
OFERTA SYSTEMU IDENTYFIKACYJNEGO BOS BEZPIECZNY OBIEKT SPORTOWY Schematy zastosowania Karty Kibica i Micro Biletu.
Logowanie do platformy PEUP
Projekt Innowacyjny ↙ ↙ zadanie drugie 1 Projekt Innowacyjny: zadanie 2Politechnika Warszawska »Jak można wykorzystać postęp technologiczny w zakresie.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
Aby do danych nie dostała się postronna osoba ( hacker ) stosuje się różne metody kryptograficzne.
Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
UNIWERSYTET WARSZAWSKI Bankowość elektroniczna
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
EPU - FRONTOFFICE. OKNO LOGOWANIA DO SYSTEMU Rejestracja konta rozpoczyna się od wyboru opcji „zarejestruj konto”
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Cyfrowe przyspieszenie
Zapis prezentacji:

Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny

Stan obecny Transakcje finansowe, składanie oświadczeń woli, logowanie do serwisów w internecie wymagają identyfikacji stron biorących udział w komunikacji Każdy instytucja lub firma identyfikuje i uwierzytelnia użytkowników na swój sposób Powtarzalność procesu identyfikacji za każdym razem, kiedy użytkownik staje się klientem instytucji Mnogość różnych metod identyfikacji (hasła, tokeny, karty mikroprocesorowe) Słabe zabezpieczenia prawne i technologiczne

Stan obecny Powszechny standard identyfikacji i uwierzytelnienia użytkowników zwiększa bezpieczeństwo obrotu elektronicznego, przyspiesza procesy, redukuje koszt obsługi użytkownika Tradycyjny podpis elektroniczny miał być rozwiązaniem problemu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkowników, jednakże z kilku powodów nie jest powszechnie stosowany: Wysoki koszt Brak kanałów dystrybucji Złożoność technologiczna Brak zastosowań

Telefon komórkowy jest uniwersalnym narzędziem identyfikacji i uwierzytelnienia w internecie

Rozwiązanie Raz zidentyfikowany użytkownik przez operatora komórkowego jest rozpoznawalny przez wszystkich innym uczestników systemu (banki, systemy płatnicze) bez potrzeby powtórnej identyfikacji Certyfikat kwalifikowany wydawany przez operatora komórkowego według prostej procedury Niskie koszty uzyskania certyfikatu kwalifikowanego Wygoda stosowania dla użytkownika

Mobilny podpis vs. tradycyjny podpis Cena Niskie koszty Około 300 zł (karta i czytnik) Dystrybucja Biura Obsługi Klienta operatora komórkowego Wybrane punkty Wygoda stosowania Bardzo łatwa Potrzeba instalowania czytnika, znajomości technologii PKI Zastosowania Wszystkie związane z identyfikacją i uwierzytelnieniem Związane z podpisem dokumentu elektronicznego.

System BMPE jest rozproszonym system do składania podpisu elektronicznego Administracja publiczna Bank E-commerce Platforma transakcyjna Użytkownik telefonu komórkowego z kartą SIM z popisem elektronicznym

Odbiorcami usługi są firmy i instytucje które wymagają identyfikacji i uwierzytelnienia użytkowników korzystających z ich usług w Internecie

Korzyści dla usługodawców Outsourcing procesów identyfikacji i uwierzytelnienia Identyfikacja użytkownika przeprowadzona jest przez pracownika operatora komórkowego z należytą starannością – ustawa o podpisie elektronicznym Karta SIM telefonu komórkowego jest nośnikiem klucza prywatnego – nie ma potrzeby stosowania innych metod uwierzytelnienia (hasła, tokeny, karty mikroprocesorowe) przez usługodawcę

Korzyści dla usługodawców Bezpieczeństwo Mobilny Podpis Elektroniczny to najwyższy poziom bezpieczeństwa technologicznego równy poziomowi bezpieczeństwa kart mikroprocesorowych Mobilny Podpis Elektroniczny to zabezpieczenie prawne Odpowiedzialność za bezpieczeństwo transakcji przerzucane jest na urząd certyfikacji i użytkownika

Korzyści dla usługodawców Podpisywanie umów wymaganych przez prawo w sposób elektroniczny: Znaczna redukcja kosztów akwizycyjnych dla usługodawców Przyspieszenie procesów aktywacji usługi Redukcja kosztów związanych z archiwizacją

Rozwiązania na świecie Finlandia TeliaSonera Estonia MobileID Turcja Turkcell Austria A1 Signature

Dziękuje za uwagę Mariusz Skiba m.skiba@mobitrust.pl