Wiedza o społeczeństwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Specyfika orzekania o niepełnosprawności osób chorujących psychicznie
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
mgr Tomasz Eliasz Wardzała
Wymiary polityki rodzinnej w Polsce Dr B
Psychologia Zarządzania
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
socjalizacja i kontrola społeczna
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Postawa DEF. I: Stanisław Mika, Psychologia społeczna:
Metoda kierowanego nauczania
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Anna Makiewicz I Anna Leśnikowska
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
ANTROPOGENEZA Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Podstawy socjologii- wykład VI
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
Prezentacja multimedialna
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Rola e-edukacji w tworzeniu i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
Przygotowanie do założenia rodziny jako istotny cel kształcenia osób niepełnosprawnych Joanna Pękala.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Psychologia w zarządzaniu
Wiedza o społeczeństwie
1. Wiedza potoczna na temat świata społecznego to:
Według tomizmu Artur Andrzejuk.
Polityka wsparcia – kierunki zmian legislacyjnych Rafał Bakalarczyk Instytut Polityki Społecznej, Uniwersytet Warszawski Warszawa, Patronat.
ADOLESCENCJA CZYLI DOJRZEWANIE Prezentacja PowerPoint dla uczestników zajęć Kompas tęczowy czyli o mądrym dorastaniu nastolatków ZACHODNIOPOMORSKA FUNDACJA.
HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE FORMY ORGANIZACJI SPOŁECZEŃSTWA.
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
POCHODZENIE GATUNKU HOMO SAPIENS
Człowiek jako istota społeczna
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Rekreacja ruchowa a zdrowie współczesnego człowieka
Jak poznawać i rozumieć swoje dziecko, gdy staje się przedszkolakiem? Zaprasza psycholog Elżbieta Regina W e n z e l.
„Kto nie chce pracować, niech też nie je”.
4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Biologia PREZENTACJA EWOLUCJA.
RODZINA.
HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE FORMY ORGANIZACJI SPOŁECZEŃSTWA.
Sposoby komunikacji.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Metody Komunikacji.
środowisko wychowawcze
Ekonomia rozwoju Wykład 1.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Psychologia w zarządzaniu
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Wiedza o społeczeństwie CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA oprac. Anna Chmielewska

Człowiek jest istotą społeczną Jego osobowość jest w pewnym stopniu uwarunkowana genetycznie, ale w swej zasadniczej części ukształtowana przez niego samego oraz przez wpływ środowiska społecznego. Jednostka żyjąca poza społeczeństwem, pozbawiona kontaktu z innymi ludźmi, może utracić swoje człowieczeństwo.

Biologiczne podstawy życia społecznego Całkowicie wyprostowana postawa ciała, wysklepione stopy oraz przystosowanie do dwunożnego chodu; Chwytno-manipulacyjne kończyny górne z przeciwstawnym kciukiem; Silnie rozwinięty mózg, wykazujący podział funkcjonalny obu półkul; Porozumiewanie się przy użyciu mowy umożliwiającej przekazywanie pojęć abstrakcyjnych; Zdolność do celowej obróbki wtórnej narzędzi; Stały popęd płciowy oraz wydłużony okres sprawowania opieki nad dziećmi aż do osiągnięcia samodzielności, będącej warunkiem powstania rodziny – podstawowej grupy społecznej; Tworzenie wysoko zorganizowanych społeczeństw;

Potrzeby jednostki realizowane w społeczeństwie RODZAJE POTRZEB Potrzeby biologiczne, takie jak zaspokojenie głodu i pragnienia, zdobycia mieszkania, odzieży, potrzeba przedłużenia gatunku Potrzeby bezpieczeństwa, przynależności, miłości oraz potrzeb uznania i przynależności

Pojęcie socjalizacji Socjalizacja jest to przekazywanie wzorców kulturowych poprzez środowisko społeczne. Socjalizacja dzieli się na: Socjalizację pierwotną (obejmuje okres dzieciństwa i polega na przyswajaniunorm i zasad poprzez naśladownictwo) Socjalizację wtórną (obejmuje okres edukacji szkolnej i polega na samodzielnym kształtowaniu własnej osobowości)

Role społeczne Rola społeczna obejmuje swym zakresem typowe zachowania, powierzchowność (np. ubiór, uczesanie) i specyficzny sposób komunikowania się z innymi. Każdy człowiek jednocześnie wypełnia wiele ról społecznych co może być powodem pewnych konfliktów. Często dochodzi do szybkiego i gwałtownego przechodzenia od jednej roli społecznej do drugiej; Trudno jest ogrywać role, którym zostały przypisane stereotypy.