Płatności P2P w modelu Web trendy rozwojowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Banków Polskich
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Od płatności bezstykowych do mobilnych – jak zmieni się nasz portfel?
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
©2008 Deloitte Advisory Sp. z o.o. V edycja konferencji SEPA INFRASTRUKTURA PŁATNICZA W ŚWIECIE SEPA Jak wyzwania obecnego rynku płatności wpływają na.
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Młynarska Milena CZYNNIKI DETERMINUJĄCE POWSTANIE FIRM DORADZTWA KREDYTOWEGO.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Seminaria magisterskie Studia stacjonarne II stopnia
Kobieta w świecie finansów
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Bankowość Mobilna.
Efektywne płatności jako fundament rozwoju gospodarki
Informacje o Firmie - GP Industry Support
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Usługa pilotażowa: optymalizacja kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla MSP Mariusz Gajowiak – Lider Zespołu Sekwencja Sp. z o.o. Warszawa
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
PayByNet w eAdministracji
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Szkolenia, Coaching, PR.
Faktoring w ING Commercial Finance
Prezentacja usługi Przelewów Masowych dla
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Szkolne Kasy Oszczędności Rewolucja w Finansach 
Ogólnokrajowa karta miejska
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce Jakub Stolarczyk, DM IDMSA Wrocław 14 XI 2007.
Pieniądz Elektroniczny
Zmiany w ofercie Szkolnych Kas Oszczędności
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
11 Seminarium BFG Resolution Regime szansą na wzmocnienie stabilności polskiego sektora bankowego Resolution Polska – potrzeba wdrożenia nowych rozwiązań
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Płatność elektroniczna tp Demo usługi
Social banking – nieuchronna przyszłość? Lech Kurkliński Tomasz Brzostowski ALTERUM Ośrodek Badań i Analiz Systemu Finansowego Warszawa,
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
call center to nie tylko infolinia
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego Program Europejski PKO Banku Polskiego – informacja dla Klientów PROCES PROGRAMOWANIA POMOCY KOMISJA EUROPEJSKA.
Czynniki instytucjonalno-prawne
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Cyfrowe przyspieszenie
MARKETING INTERNETOWY
Rola i istota doradcy restrukturyzacyjnego
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

Płatności P2P w modelu Web 2.0 - trendy rozwojowe Dr Emil Ślązak Szkoła Główna Handlowa

Plan prezentacji Uwarunkowania rynkowe płatności P2P P2P jako płatności w modelu Web 2.0 Bariery i przesłanki płatności P2P w bankach Przykłady empiryczne

Y. Bar-Yam, Complexity rising: From human beings to human civilization, a complexity profile, Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS UNESCO Publishers, Oxford, UK, 2002); also NECSI Report 1997-12-01 (1997).

Web 2.0 jako konglomerat trzech warstw Źródło: E. Ślązak, E. Guzek: Web 2.0 - Innowacyjna Bankowość Internetowa, Wolters Kluwer, wrzesień 2012 (w druku)

Popytowe uwarunkowania transformacji bankowości detalicznej (CISCO) Gen Y oczekuje usług doradztwa finansowego poprzez multimedia i telefony komórkowe Ponad 50 % Gen Y korzysta z kamery internetowej (wobec 33 proc. innych Gen) 20 % Gen Y odwiedza YouTube kilka razy dziennie (5 razy częściej niż inne Gen). 97 % Gen Y aktywnie korzysta z telefonów komórkowych Gen Y preferuje narzędzia zdalnego doradztwa finansowego – one to one, społeczności wirtualne Blisko 40 % Gen Y oczekuje interakcji multimedialnej z doradcą (wobec 17 proc. inne Gen ). Klienci Gen Y 4 razy częściej rozwiązują problemy finansowe poprzez blog lub online forum. 40 % Gen Y korzysta internetowych narzędzi zarządzania finansami (PFM) do monitowania wydatków, obniżenia długu i max. oszczędności Gen Y ceni rekomendacje finansowe od przyjaciół i rodziny trzy razy częściej niż inne Gen Gen Y oczekuje usług zdalnego doradztwa finansowego w bankach Ponad 33 proc. Gen Y uważa banki za preferowanych dostarczycieli profesjonalnej obsługi finansowej

P2P jako płatności społecznościowe Wspólny rachunek w restauracji Zwrot kosztów za zakup biletów na koncert Zasilanie kont w rodzinie Opłata parkingowa / komunikacja miejska Płatność za drobne usługi (m.in. opiekunka, ogrodnik) Zbiórka pieniędzy na cele charytatywne

P2P jako płatności ery Web 2.0 Peer to peer Polecenie przelewu natychmiastowe „one click” każdy odbiorca odmiejscowione mobilne niskokwotowe off-line numer konta bankowego klient banku krajowe/transgraniczne głównie deskopowe średnio-/wysokokwotowe

Modele P2P Model pośredni „third party” PayPal, Google, Telecom Model bezpośredni Bank account-based P2P Badania sondażowe AlixPartners – preferowani dostawcy płatności P2P (próba potencjalnych 6 000 klientów, on-line, grudzień 2011) 74 proc. bank 23 proc. PayPal 5 proc. Google

Banki a płatności P2P Bariery Przesłanki Koszty rozwojowe a „business case problem” Inercja „sprawdzonych rozwiązań” Ryzyko innowacji: C2it (Citigroup), Pariter (Wells Fargo/Bank of America) Zaawansowana dezintermediacja: PayPal, GoogleWallet, Amazon Payments LLC, Discover (Money Messenger), Facebook? + Naturalna przewaga konkurencyjna banków: poufne dane finansowe + Zaufanie klientów + Obecność pieniądza na kontach klientów + Wysokie standardy bezpieczeństwa + Duża baza klientów

Bank account-based P2P payment Fiserv: ZashPay; CashEdge: Popmoney (>100 banków) Barclays: Pingit - link konta z numerem telefonu BoA, JPM Chase, Wells Fargo: clearXchange Rada ds. Płatności UK: VocaLink centralna bazy danych numerów telefonów komórkowych The National Payments Corporation of India + 6 banków http://www.youtube.com/watch?v=bt-3tUpBzMw&feature=related

Główne czynniki atrakcyjności • Revenue – źródło dochodów na rynku mikropłatności • Retention – dywersyfikacja usług a trwałe relacje z klientami • Acquisition – potencjał portali społecznościowych, cross-selling Wartość dodana usług dla klienta (generacji Y) Płatności P2P a rozwój bankowości mobilnej

„Hamulce rozwoju” Problem zamkniętego modelu płatności Różne standardy operacyjne m.in. iOS, Android, BlackBerry Ryzyko operacyjne m.in. nieodwołalność płatności a błędne dane, ryzyko kredytowe, standardy bezpieczeństwa Regulacje ostrożnościowe Urynkowienie innowacji

Dziękuję za uwagę emil.slazak@gmail.com