Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Śląski System Informacji Turystycznej
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
WOJEWODA ŚLĄSKI dr Zygmunt Łukaszczyk podsumowanie misji administacyjno- gospodarczej województwa śląskiego do prowinicji Quang Ninh.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Oferta Urzędu Marszałkowskiego dla przedsiębiorców z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Analiza informacji turystycznej na stronach administracji publicznej Joanna Cuber Łukasz Konieczny Karolina Lewicka WSZiNS Tychy Zarządzanie i marketing.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Podstaw Systemów Technicznych Kierownik Katedry: prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak.
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Co nam jeszcze zostało?.
Działalność Tarnowskiego Centrum Informacji w 2006 roku oraz w I połowie 2007 roku Marcin Pałach, Tarnów
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
Star City Tomaszów Mazowiecki
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Wnioskowanie o płatność w ramach działania 413 Wdrażanie.
Turystyka militarna działania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w 2012 r. ALEKSANDRA MROZEK Wydział Turystyki Regionalnej Departament Infrastruktury.
Muzeum Górnictwa Węglowego Edukacja ekologiczna i nie tylko.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Turystyka krajoznawcza
Walory gminy Tarnowskie Góry
TATRY ZAPRASZAJĄ! Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Współpracy.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Kopalnia „Guido” - Śląska Perła Techniki
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA przebieg i edycję realizacji projektu.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Projekt współpracy, o którym mowa w art. 65 ust. 1 rozporządzenia Rady(WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów.
Barcelona.
Aplikacja mobilna Uniwersytetu Andrzej Zadrożny / / Konferencja Promująca Projekt „Platforma usług elektronicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Regionalny System Ostrzegania
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Sylwia Pawela Kl. II A.
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
PRZEWODNIK PO APLIKACJI WADEMEKUM REGIONALNE: ZAPOZNAJ SIĘ Z MOŻLIWOŚCIAMI WADEMEKUM REGIONALNEGO. ROZPOCZNIJ INNOWACYJNĄ PROMOCJĘ REGIONU. ZAPOZNAJ SIĘ.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
PRZEGLĄD PRASY 21 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Szczecin, marzec Konserwacja i odbudowa kompozycji figuralnej fontanny - pomnika Sedina wraz z remontem skweru Placu Tobruckiego.
1.
Co warto zwiedzić w Zabrzu? Przewodnik turystyczny po Zabrzu.
Zabrze Szyb Maciej autor prezentacji : Patryk Herisch
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Inwestycje Dotacje Szkolenie –
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

W województwie śląskim zlokalizowanych jest najwięcej zabytków dziedzictwa przemysłowego w Polsce (1621 obiektów, z tego w rejestrze zabytków 149). Obiekty te są bogactwem regionu i stanowią element jego USP. Odzwierciedlają jego unikatowy charakter i kulturową tożsamość. Wykorzystanie dziedzictwa industrialnego pozwala realizować cele związane z rozwojem regionalnym.

Szlak Zabytków Techniki (SZT) jest tematycznym, samochodowym szlakiem turystycznym, łączącym obiekty związane z dziedzictwem przemysłowym regionu. Szlak ten jest wielokrotnie nagradzanym, markowym, sieciowym produktem turystycznym obszaru obejmującym najważniejsze i najciekawsze obiekty przemysłowe w województwie śląskim ze względu na ich walory turystyczne, historyczne i architektoniczne. Szyb „Prezydent” w Chorzowie

Szlak Zabytków Techniki składa się z 36 obiektów związanych z tradycją górniczą i hutniczą, energetyką, kolejnictwem, łącznością, produkcją wody oraz przemysłem spożywczym. Są to istniejące muzea i skanseny, obiekty użyteczności publicznej, zamieszkałe kolonie robotnicze, a także działające zakłady pracy. Właścicielami poszczególnych obiektów są osoby prywatne, samorządy lokalne, przedsiębiorstwa prywatne i państwowe. Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach

Około 50 % gości to wycieczki szkolne. Obiekty znajdujące się na Szlaku Zabytków Techniki rocznie odwiedza około PÓŁ MILIONA OSÓB. Liczba odwiedzających waha się w zależności od miejsca. Najpopularniejszym obiektem jest Muzeum Browaru Żywiec, które rocznie gości około 100 tysięcy osób. Innymi bardzo chętnie odwiedzanymi obiektami są Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego „GUIDO” w Zabrzu (70 tys. zwiedzających) oraz Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach (60 tys. zwiedzających). Około 50 % gości to wycieczki szkolne. Muzeum Browaru Żywiec Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego „GUIDO”

Wielokrotnie nagradzany produkt turystyczny Pierwszy w kraju Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego w Polsce – 2008 Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich w kategorii najlepszy produkt turystyczny – 2010 Medal Expo Silesia dla Produkt Roku 2011

Od 2010 r. SZT jako jedyny szlak z Europy Środkowej i Wschodniej należy do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH). Trzy spośród obiektów SZT są tzw. punktami kotwicznymi ERIH, obok takich „ikon” europejskiej turystyki industrialnej jak Kopalnia Zollverein w Essen, czy Browar Pilsner Urquell w Pilznie. Tyskie Browarium

OBIEKTY SZLAKU KILKA PRZYKŁADÓW

Wybrane narzędzia promocji SZT

Tablice informacyjne przy obiektach. Certyfikaty przynależności do SZT montowane w obiektach.

Znaki drogowe ułatwiające dojazd do obiektów Znaki drogowe ułatwiające dojazd do obiektów. Zainstalowano ponad 300 znaków.

Wydawnictwa promocyjne: przewodniki po SZT, mapy w trzech wersjach językowych. Dostępne w obiektach, punktach informacji turystycznej, hotelach, na targach i imprezach promocyjnych.

Stojaki z wizytówkami poszczególnych obiektów Szlaku Stojaki z wizytówkami poszczególnych obiektów Szlaku. Każdy z obiektów dysponuje takim stojakiem. W 2011 r. wydrukowano już blisko 4 mln tych wizytówek.

Strona internetowa www.zabytkitechniki.pl

Strona internetowa Szlaku Zabytków Techniki dostępna jest także w wersji „lajt”, która umożliwia jej przeglądanie za pomocą mobilnych urządzeń z dostępem do internetu, m.in. telefonów komórkowych. W materiałach promocyjnych SZT można znaleźć fotokod. Dzięki aplikacji dostępnej w telefonie komórkowym, po jego zeskanowaniu, automatycznie otwiera się strona SZT w wersji „lajt”.