DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Nazwa szkoły: Gimnazjum im
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Quick-School.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja: Zespół Szkoły Podstawowej im. Prof. J.Zwierzyckiego i Gimnazjum nr 1 w Krobi ID grupy: 98/77_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej Semestr/rok szkolny: I / 2009/2010

OTO MY Uczniowie Zespołu Szkoły Podstawowej im. Prof. Józefa Zwierzyckiego i Gimnazjum nr 1 w Krobi, których połączyła wspólna pasja – m o t o r y z a c j a. Postanowiliśmy nasze marzenia wcielić w czyn - założyć firmę i prowadzić działalność gospodarczą. Będziemy produkować repliki (modele zabytków motoryzacyjnych). Nasza firma będzie nosiła nazwę „Czar starych kół”, a naszym pierwszym celem będzie wprowadzenie na rynek modelu motoroweru „Komar”.

POCZĄTKI NASZEJ FIRMY Wykorzystując wiedzę zdobytą na zajęciach, podzieliliśmy się na zespoły. Grupa opracowującą dokumentację niezbędną do zarządzania firmą, oraz prowadzącą stronę internetową firmy, a także opracowującą i prowadzącą dokumentację kadrową składa się z Darka i Jakuba. Zespołem  marketingowym, który zajmie się badaniem rynku oraz zajmowaniem się reklamą i sprzedażą zarządzają: Lidka, Ania, Daniel i Ania.

POCZĄTKI NASZEJ FIRMY Ostatnia grupa przejęła obowiązki należące do prowadzenia dokumentacji finansowej firmy. Kadra składa się z: Jakuba, Jędrzeja, Piotrka i Wojtka. Pełnomocnikiem naszej firmy został Jędrzej.

REJESTRACJA FIRMY Złożyliśmy wizytę w Urzędzie Miasta. Pan Adam szczegółowo omówił nam procedury zakładania działalności gospodarczej w Polsce. Teraz wiemy, że musimy wykonać 10 czynności by stać się przedsiębiorcami. Są nimi: 1. Pomysł na firmę 2. Wybór formy działalności 3. Rejestracja firmy w Urzędzie Miasta 4. Rejestracja firmy w Urzędzie Statystycznym 5. Przygotowanie pieczątki firmowej 6. Założenie firmowego konta 7. Rejestracja firmy w Urzędzie Skarbowym 8. Rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych 9. Kontakt z pozostałymi urzędami związanymi z rejestracją firmy 10.Opracowanie firmowego logo i strony internetowej

REJESTRACJA FIRMY Dzięki formularzowi EDG-1 automatycznie załatwiamy wniosek o nadanie numeru statystycznego REGON, zgłoszenie do Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

PODNOSZENIE NASZYCH KWALIFIKACJI W poniedziałek 7 czerwca 2010 r. wzięliśmy udział w wykładzie naukowym. Pani Karolina z Uniwersytetu Szczecińskiego przybliżyła nam zasady przedsiębiorczości i główne elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zdobyta wiedza na wykładzie będzie nam bardzo pomocna w prowadzeniu firmy. Dzięki temu jej funkcjonowanie będzie prostsze, a praca nie będzie nam zabierać dużo czasu

LOGO FIRMY I WZÓR PIECZĄTKI Fragment prac nad logo i pieczątką oraz ich końcowy efekt

KSIĘGOWOŚĆ Zasady prowadzenia dokumentacji finansowej przybliżyła nam pani Honorata, która jest księgową w naszej szkole. Naszymi podstawowymi dokumentami finansowymi są księgi przychodów i rozchodów oraz raport kasowy. .

KADRY Niezbędna wiedzę o dokumentach kadrowych przekazała nam pani Genia i pani Monika z działu kadr naszej szkoły. Naszą dokumentację stanowią: Kodeks Pracy nasze CV akta osobowe deklaracja rozliczeniowa ZUS P DRA

KADRY Nasza deklaracja rozliczeniowa ZUS P DRA

BADANIE RYNKU Nasz zespół marketingowy opracował ankietę dotyczącą naszego produktu, a następnie udał się przeprowadzić badania. ANKIETA - czy chciałby Pan/Pani jeździć na wycieczki rodzinne z dziećmi/wnukami motorowerem z lat swojej młodości ? - czy jest Pan/Pani zainteresowany pojazdem, który zużywa bardzo mało paliwa ? - czy chciałby Pan/Pani posiadać pojazd, którym można jechać nawet po wyczerpaniu się paliwa ? - czy chciałby Pan/Pani poruszać się pojazdem o bezpiecznej maksymalnej prędkości ? - czy chciałby Pan/Pani posiadać pojazd, którym można wszędzie wjechać i wszędzie zaparkować ? - czy chciałby Pan/Pani kierować pojazdem, który jest bardzo prosty w obsłudze ? osoby zainteresowane naszym produktem Badania wykazały, że nasz produkt - motorower „Komar” - może być konkurencyjny dla popularnych obecnie skuterów

Biznesplan Firmy „Czar starych kół” Prace nad biznesplanem  Biznesplan Firmy „Czar starych kół” Streszczenie Firma „Czar starych kół” będzie zajmowała się odnawianiem i produkcją modeli pojazdów zabytkowych. Firma zapewniać też będzie też części zamienne i materiały o historii produkowanych modeli. Pierwszym modelem oferowanym na rynek będzie motorower „Komar”. 1. Forma organizacyjno - prawna przedsiębiorstwa: spółka osobowa 2. Rodzaj działalności: działalność produkcyjna. Właściciele są miłośnikami motoryzacji. Firma umiejscowiona byłaby na terenie szkoły w nie użytkowanych obecnie garażach, choć w przyszłości planuje posiadanie własnych lokali. Początkowe umiejscowienie firmy na terenie szkoły gwarantuje bliski kontakt z ewentualnymi klientami

BIZNESPLAN Marketing Firmy „Czar starych kół” Działania marketingowe: 1. Powiadomienie uczniów i rodziców szkoły, a także mieszkańców naszego miasta i okolic o istnieniu firmy oraz przedstawienie oferty. 2. Opracowanie i przeprowadzenie ankiet na temat naszego produktu. 3. Wywieszenie plakatów reklamowych. 4. Rozdanie ulotek z ofertą firmy. 5. Rozdawanie ulotek rodzicom na zebraniach. 6. Własna strona internetowa. Charakterystyka klientów 1. Młodzież naszej szkoły. 2. Młodzież uczęszczająca do innych szkół. 3. Dorośli. Konkurencja Inne firmy produkujące skutery. Cena Cena: konkurencyjna wobec oferty innych firm ze względu na niskie koszty wynajmu pomieszczeń, niskie koszty osobowe firmy, niewielkie koszty marketingu.

BIZNESPLAN Organizacja firmy 1. Lokal: wynajęte pomieszczenie w szkole. 2. Wyposażenie: telefon komórkowy, zestaw odpowiednich narzędzi i materiałów. 3. Pracownicy: poza właścicielami, 2 osoby zatrudnione na pół etatu; wykształcenie: mechanik samochodowy i lakiernik samochodowy. Mocne strony przedsięwzięcia 1. Oryginalność oferty. 2. Niewysokie koszty. 3. Dobra znajomość branży przez właścicieli. 4. Wysokokwalifikowani pracownicy. Słabe strony przedsięwzięcia 1. Niedoświadczenie organizatorów w prowadzeniu działalności gospodarczej. 2. Niewielkie zabezpieczenie finansowe w razie nieprzewidzianych okoliczności. 3. Mała obsada kadrowa Zagrożenia 1. Duża liczba firm produkujących skutery. 2. Możliwa niechętna postawa posiadaczy skuterów – lekceważenie naszej oferty. 3. Zubożenie społeczeństwa.

BIZNESPLAN Harmonogram 1. W pierwszym miesiącu działalności załatwianie formalności związanych z zakładaniem firmy i reklamowanie produktu. 2. W drugim miesiącu działalności wyposażanie lokalu firmy 3. W trzecim miesiącu działalności dalsza reklama produktu i zbieranie zamówień. 4. W czwartym miesiącu działalności rozpoczęcie realizacji zamówień.

REKLAMA PRODUKTU W pracach nad reklamą naszego produktu wykorzystaliśmy informacje uzyskane z ankiet. Reklamę stanowi plakat.

REKLAMA PRODUKTU Akcja reklamowa wzbudziła zainteresowanie naszym produktem.

Diagram przedstawia stopień zainteresowania kupnem naszego produktu REKLAMA PRODUKTU Przeprowadzone przez nas badania rynku dowiodły słuszności wyboru naszego produktu. Nasz motorower „Komar” wzbudził zainteresowanie zwłaszcza wśród młodszego i starszego pokolenia. Mamy nadzieję, że dalsza akcja reklamowa przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszym produktem, w tym również posiadaczy konkurencyjnych dla naszego „Komara” skuterów. Diagram przedstawia stopień zainteresowania kupnem naszego produktu

PODSUMOWANIE Dzięki uczestnictwu w projekcie „Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat” zdobyliśmy podstawy wiedzy i umiejętności potrzebne dla założenia i prowadzenia działalności gospodarczej. Wiemy, że podejmowane przez nas działania miały charakter symulacji, bo dla prowadzenia prawdziwej firmy musimy mieć ukończone 18 lat, ale dzięki temu każdy z nas już wie jakie czynności musi wykonać, jeśli za kilka lat będzie chciał zostać przedsiębiorcą.