„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Mam Haka na Raka Meisun Nabulsi Klaudia Kryger Szymon Pinkas Natalia Jeżyna Kamin Pruczkowski.
Oto my !  Uczniowie spędzający czas w świetlicy
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
„TEATR CIENI” PREZENTACJA.
RODZINA Jolanta Jagiełka.
Teatr w naszej szkole …bo życie to teatr, bo teatrem jest życie,
KLASA I SZKOŁA PODSTAWOWA NR 24 W CHORZOWIE
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym Luty 2011.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
4 pytania dotyczące kwadratów
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
STYCZEŃ 2013 R. Wyniki ankiety: Opinia rodziców o szkole G IMNAZJUM NR 10 I M. I GNACEGO J ANA P ADEREWSKIEGO W G LIWICACH G LIWICE UL. L IPOWA.
„Milanówek, letnisko czy sypialnia ?”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Cześć! Jestem Reksio i chciałbym Ci coś o sobie opowiedzieć.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Michaela Urbaniec Zespół Szkół Ogólnokształcących Oddział Przedszkolny
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy (w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
…w malenkiej wsi zwanej Sarnów, dawniej Reishan.
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Konkurs dla klas 1-3 SP Organizatorzy: U. Boguszewska A. Bayer Rok szkolny 2013/2014 Moje ulubione miejsce w szkole.
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
a)Ponieważ chronię środowisko, Dz. 8% Ch.6% b)Bo chcę rozładować korki uliczne, Dz. 3% Ch.2% c)Z powodów ekonomicznych(bo.
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Praktyka w ramach projektu
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
- Agnieszka Janiszewska
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„Ortograffiti w mojej szkole”
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Wymiana 2014.
Jan Paweł II - Papież Wolności
Karla og Jonas Re ż. Charlotte Sachs Bostrup. Karla Karla to czternastoletnia dziewczyna, która pochodzi z Dani. Mieszka z swoimi rodzicami oraz dwójką.
Kalendarz 2020.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
Spektakl „Sklep z zabawkami”
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych mgr J O L A N T A S I E G M U N D P R Z E D S Z K O L E K R Z Y Ż A N O W I C E Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”

PAWEŁ TOBIASZ PIOTR AMADEUSZ

KLAUDIA NINA WIKTORIA WIKTORIA ZUZANNA ALEKSANDRA

Sesja 1 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki wprowadzenie do bajki

Sesja 2 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki –zrozumienie bajki

Sesja 3 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki- modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych

Sesja 4 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki- modelowanie wizualno-przestrzenne bajki

Sesja 5 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki-werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego

Sesja 6 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki –wprowadzenie do bajki

Sesja 7 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki – zrozumienie bajki

Sesja 8 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki – przedstawienie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych

Sesja 9 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki –modelowanie wizualno – przestrzenne bajki

Sesja 10 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki- werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno- przestrzennego

Sesja 11 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie –wprowadzenie do bajki

Sesja 12 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie zrozumienie bajki

Sesja 13 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych

Sesja 14 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- modelowanie wizualno – przestrzenne bajki

Sesja 15 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego

Sesja 16 MODUŁ LITERACKI Rzepka – wprowadzenie do bajki

Sesja 17 MODUŁ LITERACKI Rzepka – zrozumienie bajki

Sesja 18 MODUŁ LITERACKI Rzepka – modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych

Sesja 19 MODUŁ LITERACKI Rzepka – modelowanie wizualno –przestrzenne bajki

Sesja 20 MODUŁ LITERACKI Rzepka – werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno- przestrzennego

Sesja 1 KONSTRUKCJE Spotkanie z rodziną klocków. Przedstawienie klocków

Sesja 2 KONSTRUKCJE Sześcian w świetle reflektorów. Przedstawienie klocków

Sesja 3 KONSTRUKCJE Papużko – papużko, czy umiesz to zrobić- budowanie przez naśladowanie krok po kroku

Sesja 4 KONSTRUKCJE Mebelki lalek – budowanie przez naśladowanie, cały proces

KONSTRUKCJE Mebelki lalek – budowanie zgodnie z przykładem, ukryta konstrukcja bliźniak. Sesja 5

KONSTRUKCJE Łóżko dla dużej i małej lalki. Budowanie zgodnie z podanymi kryteriami Sesja 6

KONSTRUKCJE Meble dla trzech misiów- budowanie zgodnie z podanymi kryteriami Sesja 7

KONSTRUKCJE Długie i krótkie dróżki, budowanie dróżek o różnych długościach Sesja 8

KONSTRUKCJE Dróżka do domu królika- budowanie dróżek o różnych długościach, zgodnie z ze schematem Sesja 9

Sesja 10 KONSTRUKCJE Czy jest wystarczająco szeroka? Budowanie o różnych szerokościach

Sesja 11 KONSTRUKCJE Projekt budowy zespołowej, budowanie dróżek o różnych szerokościach

Sesja 12 KONSTRUKCJE W środku i na zewnątrz. Budowanie niskich i wysokich płotów

Konstrukcje Ozdobne płoty –budowanie płotów o zmiennych wzorach Sesja 13

Sesja 14 KONSTRUKCJE Za ogrodzeniem. Budowanie zagród zgodnie z przykładem i podanymi kryteriami

Sesja 15 Konstrukcje Ratujemy kaczki- budujemy ogrodzenie zgodnie z indywidualnym projektem

Sesja 16 KONSTRUKCJE Wystarczająco wysoki- szeroki budowanie bram i wejść

KONSTRUKCJE Wejście do królestwa kształtów. Budowanie ozdobnych bram i drzwi Sesja 17

Konstrukcje Budowanie wieży z bramami. Budowanie zgodnie z przykładem Sesja 18

Sesja 19 Konstrukcje W górę i w dół – budowanie klatki schodowej

KONSTRUKCJE Model ducha, budowanie schodów zgodnie z modelem trójwymiarowym Sesja 20

Konstrukcje Wspinanie się i zjeżdżanie. Budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem Sesja 21

Sesja22 KONSTRUKCJE Kładka nad rzeką – budowanie kładki zgodnie z przykładem

Sesja 23 KONSTRUKCJE Ponad i pod. Budowanie mostu transportowego zgodnie z podanymi kryteriami

Sesja24 KONSTRUKCJE Mosty na wyspę – budowanie zgodnie z indywidualnym projektem

Sesja 25 KONSTRUKCJE Piętrowy dom – budowa domu - budowanie przez naśladowanie

Sesja 26 KONSTRUKCJE Elewacje dwupiętrowego domu – budowanie zgodnie z przykładem- ukryta konstrukcja

Sesja 27 KONSTRUKCJE Duży i mały dom. Budowanie zgodnie z podanymi kryteriami i indywidualnym projektem

Sesja 28 KONSTRUKCJE Domy dla samochodów- budowanie garaży zgodnie z podanymi kryteriami.

OPINIE DZIECI na temat zajęć z Klucza do uczenia się: Paweł – zajęcia były super- szczególnie konstrukcje – takie prawdziwe zajęcia dla chłopców, lubiłem budować i wymyślać – jak to zrobić. Podobały mi się też zajęcia z bajkami i te gdzie my byliśmy aktorami, a ja byłem wilkiem, albo Trollem. Klaudia – najfajniejsze były zajęcia z bajkami – mi się podobały wszystkie bajki, ale najbardziej jak byłam Złotowłosą, Piotr – bardzo lubię wszystkie zajęcia z „Klucza” a najbardziej konstrukcje i skomplikowane budowle Wiktoria- podobały mi się wszystkie zajęcia, lubię bajki, układanie historyjek obrazkowych, odgadywanie czego brakuje, ale też konstrukcje. Nina- bardzo mi się podobała bajka o Trzech prosiaczkach i Złotowłosa i trzy misie, podobały mi się kolorowanki do bajek

Tobiasz – zajęcia były super. Bardzo lubię budowanie z klocków. Zuzanna-uwielbiam teatrzyki , gdy my występujemy i jesteśmy aktorami. Wszystkie bajki były ładne. Bardzo podobały mi się też zajęcia z klockami Amadeusz- zajęcia z klucza były super, podobały mi się najbardziej zajęcia z konstrukcji – budowanie mostów i domów Wiktoria- mi się podobało wszystko, podobało mi się budowanie trudnych rzeczy z klocków Aleksandra – ja bardzo lubię zajęcia z Klucza bo wtedy budujemy fajne rzeczy, pani nam zadaje różne zadania a my robimy i potem sprawdzamy, czy wszystko jest dobrze. Podobały mi się też bajki – jak my występowaliśmy i pokazywaliśmy te bajki innym dzieciom.

OPINIE RODZICÓW na temat zajęć z Klucza do uczenia się: ( po zajęciu otwartym) Córka codziennie opowiada mi o zajęciach z Klucza, jakie miała zadania do wykonania, co było trudne a co łatwe. Myślę, że te zajęcia bardzo pozytywnie wpływają na rozwój dzieci. Moje dziecko chętnie opowiada o zajęciach z Klucza, często robi dla nas przedstawienia z bajek, o których była mowa w przedszkolu, robi papierowe kukiełki, wykonuje ilustracje, więc uważam, że te zajęcia są bardzo dobre dla dzieci, wspierają rozwój dzieci, są dla nich czymś nowym, a nowe jest dla dzieci zawsze bardzo ciekawe. Mój syn bardzo lubi te zajęcia, w domu dużo opowiada, bardzo lubi zajęcia z klockami, sam wymyśla i nazywa różne skomplikowane budowle. Zaczął się w domu bawić swoimi drewnianymi klockami, które dawno nie były w użytku. Myślę, że jest to właściwa i ciekaw metoda dla dzieci. Jestem bardzo zaskoczona zachowaniem mojej wnuczki podczas zajęć i tym, że wystąpiła w teatrzyku i powiedziała swoją rolę – jest bardzo nieśmiała. jjj