„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych mgr J O L A N T A S I E G M U N D P R Z E D S Z K O L E K R Z Y Ż A N O W I C E Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”
PAWEŁ TOBIASZ PIOTR AMADEUSZ
KLAUDIA NINA WIKTORIA WIKTORIA ZUZANNA ALEKSANDRA
Sesja 1 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki wprowadzenie do bajki
Sesja 2 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki –zrozumienie bajki
Sesja 3 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki- modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych
Sesja 4 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki- modelowanie wizualno-przestrzenne bajki
Sesja 5 MODUŁ LITERACKI Trzy małe prosiaczki-werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego
Sesja 6 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki –wprowadzenie do bajki
Sesja 7 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki – zrozumienie bajki
Sesja 8 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki – przedstawienie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych
Sesja 9 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki –modelowanie wizualno – przestrzenne bajki
Sesja 10 MODUŁ LITERACKI Trzy Koziołki Spryciołki- werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno- przestrzennego
Sesja 11 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie –wprowadzenie do bajki
Sesja 12 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie zrozumienie bajki
Sesja 13 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych
Sesja 14 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- modelowanie wizualno – przestrzenne bajki
Sesja 15 MODUŁ LITERACKI Złotowłosa i Trzy Misie- werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego
Sesja 16 MODUŁ LITERACKI Rzepka – wprowadzenie do bajki
Sesja 17 MODUŁ LITERACKI Rzepka – zrozumienie bajki
Sesja 18 MODUŁ LITERACKI Rzepka – modelowanie kinestetyczne bajki przy użyciu mediatorów zewnętrznych
Sesja 19 MODUŁ LITERACKI Rzepka – modelowanie wizualno –przestrzenne bajki
Sesja 20 MODUŁ LITERACKI Rzepka – werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno- przestrzennego
Sesja 1 KONSTRUKCJE Spotkanie z rodziną klocków. Przedstawienie klocków
Sesja 2 KONSTRUKCJE Sześcian w świetle reflektorów. Przedstawienie klocków
Sesja 3 KONSTRUKCJE Papużko – papużko, czy umiesz to zrobić- budowanie przez naśladowanie krok po kroku
Sesja 4 KONSTRUKCJE Mebelki lalek – budowanie przez naśladowanie, cały proces
KONSTRUKCJE Mebelki lalek – budowanie zgodnie z przykładem, ukryta konstrukcja bliźniak. Sesja 5
KONSTRUKCJE Łóżko dla dużej i małej lalki. Budowanie zgodnie z podanymi kryteriami Sesja 6
KONSTRUKCJE Meble dla trzech misiów- budowanie zgodnie z podanymi kryteriami Sesja 7
KONSTRUKCJE Długie i krótkie dróżki, budowanie dróżek o różnych długościach Sesja 8
KONSTRUKCJE Dróżka do domu królika- budowanie dróżek o różnych długościach, zgodnie z ze schematem Sesja 9
Sesja 10 KONSTRUKCJE Czy jest wystarczająco szeroka? Budowanie o różnych szerokościach
Sesja 11 KONSTRUKCJE Projekt budowy zespołowej, budowanie dróżek o różnych szerokościach
Sesja 12 KONSTRUKCJE W środku i na zewnątrz. Budowanie niskich i wysokich płotów
Konstrukcje Ozdobne płoty –budowanie płotów o zmiennych wzorach Sesja 13
Sesja 14 KONSTRUKCJE Za ogrodzeniem. Budowanie zagród zgodnie z przykładem i podanymi kryteriami
Sesja 15 Konstrukcje Ratujemy kaczki- budujemy ogrodzenie zgodnie z indywidualnym projektem
Sesja 16 KONSTRUKCJE Wystarczająco wysoki- szeroki budowanie bram i wejść
KONSTRUKCJE Wejście do królestwa kształtów. Budowanie ozdobnych bram i drzwi Sesja 17
Konstrukcje Budowanie wieży z bramami. Budowanie zgodnie z przykładem Sesja 18
Sesja 19 Konstrukcje W górę i w dół – budowanie klatki schodowej
KONSTRUKCJE Model ducha, budowanie schodów zgodnie z modelem trójwymiarowym Sesja 20
Konstrukcje Wspinanie się i zjeżdżanie. Budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem Sesja 21
Sesja22 KONSTRUKCJE Kładka nad rzeką – budowanie kładki zgodnie z przykładem
Sesja 23 KONSTRUKCJE Ponad i pod. Budowanie mostu transportowego zgodnie z podanymi kryteriami
Sesja24 KONSTRUKCJE Mosty na wyspę – budowanie zgodnie z indywidualnym projektem
Sesja 25 KONSTRUKCJE Piętrowy dom – budowa domu - budowanie przez naśladowanie
Sesja 26 KONSTRUKCJE Elewacje dwupiętrowego domu – budowanie zgodnie z przykładem- ukryta konstrukcja
Sesja 27 KONSTRUKCJE Duży i mały dom. Budowanie zgodnie z podanymi kryteriami i indywidualnym projektem
Sesja 28 KONSTRUKCJE Domy dla samochodów- budowanie garaży zgodnie z podanymi kryteriami.
OPINIE DZIECI na temat zajęć z Klucza do uczenia się: Paweł – zajęcia były super- szczególnie konstrukcje – takie prawdziwe zajęcia dla chłopców, lubiłem budować i wymyślać – jak to zrobić. Podobały mi się też zajęcia z bajkami i te gdzie my byliśmy aktorami, a ja byłem wilkiem, albo Trollem. Klaudia – najfajniejsze były zajęcia z bajkami – mi się podobały wszystkie bajki, ale najbardziej jak byłam Złotowłosą, Piotr – bardzo lubię wszystkie zajęcia z „Klucza” a najbardziej konstrukcje i skomplikowane budowle Wiktoria- podobały mi się wszystkie zajęcia, lubię bajki, układanie historyjek obrazkowych, odgadywanie czego brakuje, ale też konstrukcje. Nina- bardzo mi się podobała bajka o Trzech prosiaczkach i Złotowłosa i trzy misie, podobały mi się kolorowanki do bajek
Tobiasz – zajęcia były super. Bardzo lubię budowanie z klocków. Zuzanna-uwielbiam teatrzyki , gdy my występujemy i jesteśmy aktorami. Wszystkie bajki były ładne. Bardzo podobały mi się też zajęcia z klockami Amadeusz- zajęcia z klucza były super, podobały mi się najbardziej zajęcia z konstrukcji – budowanie mostów i domów Wiktoria- mi się podobało wszystko, podobało mi się budowanie trudnych rzeczy z klocków Aleksandra – ja bardzo lubię zajęcia z Klucza bo wtedy budujemy fajne rzeczy, pani nam zadaje różne zadania a my robimy i potem sprawdzamy, czy wszystko jest dobrze. Podobały mi się też bajki – jak my występowaliśmy i pokazywaliśmy te bajki innym dzieciom.
OPINIE RODZICÓW na temat zajęć z Klucza do uczenia się: ( po zajęciu otwartym) Córka codziennie opowiada mi o zajęciach z Klucza, jakie miała zadania do wykonania, co było trudne a co łatwe. Myślę, że te zajęcia bardzo pozytywnie wpływają na rozwój dzieci. Moje dziecko chętnie opowiada o zajęciach z Klucza, często robi dla nas przedstawienia z bajek, o których była mowa w przedszkolu, robi papierowe kukiełki, wykonuje ilustracje, więc uważam, że te zajęcia są bardzo dobre dla dzieci, wspierają rozwój dzieci, są dla nich czymś nowym, a nowe jest dla dzieci zawsze bardzo ciekawe. Mój syn bardzo lubi te zajęcia, w domu dużo opowiada, bardzo lubi zajęcia z klockami, sam wymyśla i nazywa różne skomplikowane budowle. Zaczął się w domu bawić swoimi drewnianymi klockami, które dawno nie były w użytku. Myślę, że jest to właściwa i ciekaw metoda dla dzieci. Jestem bardzo zaskoczona zachowaniem mojej wnuczki podczas zajęć i tym, że wystąpiła w teatrzyku i powiedziała swoją rolę – jest bardzo nieśmiała. jjj