Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Technik ekonomista.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Program Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Jak dobrze zrealizować projekt – czyli przykład dobrej praktyki Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej Projekt LdV w Zespole Szkół Zawodowych Nr.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
ZESPÓŁ SZKÓŁ MORSKICH W DARŁOWIE
P ROJEKT L EONARDO DA V INCI U CZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Frankfurt nad Odrą
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Technik organizacji usług gastronomicznych
Szanse poza rolnictwem dla osób w subregionie leszczyńskim Czas trwania projektu: – PROJEKT BEZPŁATNY Projekt współfinansowany ze.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Technik Organizacji Reklamy
Technik Obsługi Turystycznej
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
NAWOJOWA – RENDE/Kalabria –
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 2 im Natalii Gąsiorowskiej w Łodzi
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego.
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
Doświadczenie zdobyte na europejskim rynku pracy poprzez staż zagraniczny - bezcenne STAŻ W HISZPANII Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym.
FB /ZSE.NowyTarg Z A P R A S Z A M Y.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
MÓJ ZAWÓD.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
„Ja dla Europy – Europa dla mnie –zagraniczne staże zawodowe uczniów Kopernika” Staż w Stafford w Wielkiej Brytanii realizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013 PROJEKT LdV IVT „ Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej ” Jak odbywaliśmy staż w Hiszpanii, w marcu 2013r. Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013

PROJEKT LdV IVT „Perspektywy twojej przyszłej kariery zawodowej” Zanim stażyści wyjechali na zagraniczną praktykę uczestniczyli w szkoleniach : - z języka angielskiego ogólnego i zawodowego, - prawa Unii Europejskiej, - kultury Hiszpanii, - psychologicznym, - zawodowym. Wszyscy uczestnicy otrzymali niezbędne materiały do nauki.

w marcu 2013r. w Granadzie, w Hiszpanii pod opieką mgr Aleksandry Filus staż odbywali uczniowie III klasy, kształcący się w zawodzie: technik ekonomista Agnieszka Wienczek Magdalena Pędrak Aleksandra Czypionka Dominika Koczor Adrianna Kuwałek Izabela Nowak Natalia Rzytka Patrycja Marczok Damian Mandla

Hiszpania

… zaczęło się od lekcji języka hiszpańskiego:

… przyszedł czas na praktyki… Celem zagranicznych praktyk było zdobycie nowych umiejętności i doświadczenia oraz poznanie zasad i organizacji pracy w firmach w Granadzie. Oprócz tego stworzenie możliwości porozumiewania się w języku angielskim w pracy i na gruncie prywatnym, także poznanie miejsc związanych z historią i kulturą Hiszpanii, Zagadnienia, które realizowaliśmy w trakcie stażu: Obsługa klienta, Wsparcie administracyjne, Sortowanie dokumentacji, skanowanie, Zamówienia i sortowanie przyrządów biurowych, Rozporządzanie pocztą, Zajmowanie się odbieraniem telefonów i maili, Ogólne wsparcie w biurze, Przygotowanie faktur/rachunków, Zarządzanie danymi, sortowanie danych, wprowadzanie danych w systemy komputerowe, Promocja i dystrybucja produktów, Wsparcie w projektach marketingowych i badaniu rynku Produkowanie raportów z badań rynku Poznawanie struktury firmy i poszczególnych oddziałów Zapoznanie się ze stroną marketingową, finansową i kadrami w firmie. Programem praktyk zawodowych dla zawodu: technik ekonomista oscylował wokół IV JEDNOSTEK : I. SEKRETARIAT, II. DZIAŁ PERSONALNY, III. DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY, IV. MARKETINGU.

Hospederia el Zaquan Agnieszka Wienczek i Adrianna Kuwałek doskonaliły swoje umiejętności z marketingu. Wypełniały karty meldunkowe, przygotowały reklamy hotelu, wdrażały się do wykonywania zadań w sekretariacie , poznały strukturę organizacyjną hotelu.

Magdalena Pędrak doskonaliła swoje umiejętności posługiwania się programem Excel  Szukała w fakturach produktów i doliczała do nich podatek. Przygotowywała rachunki i pomagała w promocji min.: występów flamenco. Pracowała nad public relations restauracji, wysyłała do klientów maile w różnych językach. Nauczyła się pracować w hiszpańskim Excelu i lepiej poznała język angielski.

Dziewczyny podszkoliły również język angielski i hiszpański. Aleksandra Czypionka, Dominika Koczor i Izabela Nowak - pracowały w biurze EUROPROYECTOS LdV, które znajdowało się w typowej andaluzyjskiej jaskini. Do ich zadań należało przyjmowanie i rozdział korespondencji, rejestracja zdarzeń w sekretariacie. Zapoznały się z obiegiem dokumentów zwłaszcza związanych z projektami unijnymi i zasadami ich archiwizowania. Dziewczyny podszkoliły również język angielski i hiszpański.

Funky Granada Hostel Natalka pracowała sama - robiła sprawozdania, sprawdzała bilanse hotelu. Zapoznała się ze stroną marketingową, finansową i kadrami. Dzięki pracy w hotelu i kontaktom z wieloma klientami - świetnie podszkoliła język angielski.

Patrycja Marczok i Damian Mandla pracowali w firmie Sonytel – sortowali dokumentację, sporządzali bilanse, zamawiali i rozprowadzali towary zgodnie ze specyfikacją. Pracowali najczęściej na komputerze w programie Excelu. Dzięki zagranicznym praktykom zdobyli doświadczenie, podszkolili język i nauczyli się współpracy.

OSIĄGNIĘCIA UCZESTNIKÓW UCZESTNICY PROJEKTU „ Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej” _______________________________ OSIĄGNIĘCIA UCZESTNIKÓW Stali się bardziej kreatywni, odpowiedzialni i otwarci na innych. Pokonali bariery językowe i udoskonalili język angielski ogólny oraz zawodowy. Przełamali obawy przed podjęciem pracy w innym kraju. Wzrosła samoocena każdego uczestnika projektu. Zaliczyli obowiązkowe praktyki zawodowe. Otrzymali certyfikaty językowe, potwierdzające odbycie praktyk za granicą a przede wszystkim dokumenty Europass- Mobilność.

a po praktykach… TRZEBA : …zadzwonić do domu… …coś wyprać… … wszystko sfotografować … …coś zjeść … …kogoś poznać… … ugotować coś smacznego …

Każdy spędzał wolny czas jak lubił … … na opalaniu lub na na wspinaniu …. …na całowaniu lub przymiarkach… … na wolności i w zamknięciu …

…podziwialiśmy faunę …

…i florę …

…niestety nadszedł czas na pożegnanie… Adiós amigos !

"UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" . NA REALIZACJĘ PROJEKTÓW OTRZYMALIŚMY WSPARCIE FINANSOWE PRZYZNANE PRZEZ FUNDACJĘ ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" . DZIĘKUJEMY NARODOWEJ AGENCJI