mgr Karolina Góryjowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wszystko o symetrii Prezentacja ma na celu wyjaśnienie:
Prostokątny układ współrzędnych
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
SYMETRIE.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
mgr Karolina Góryjowska
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Matematyka w naszym życiu
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Środek dydaktyczny dla klasy VI szkoły podstawowej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Wielokąty foremne ©M.
10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO UCZYĆ SIĘ MATEMATYKI
Matematyka w życiu codziennym
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Matematyka i sztuka, co te dwa przedmioty mają ze sobą wspólnego?
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Otwarta droga ku przyszłości
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
PODSUMOWANIE Wstęp Konkurs odbył się 10 kwietnia Cieszył się dużą popularnością wśród uczniów, wzięło w nim udział 58 uczniów z 18 szkół podstawowych.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
1. 6 Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem prostej a, to prostą a nazywamy osią symetrii tej figury. Figurę, która ma.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
MATHS IN EVERY FRAME project Szkoła Podstawowa nr 26 we Wrocławiu.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Środek ciężkości linii i figur płaskich
Nasza szkoła w procentach
Symetrie w życiu codziennym
Osie symetrii w tarnowskiej architekturze
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

mgr Karolina Góryjowska RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ Zajęcia wyrównawcze z matematyki w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie cz. 2 mgr Karolina Góryjowska

Ćwiczymy umysł – krzyżówki matematyczne Celem zajęć było: - praca w grupach - określenie swoich możliwości i umiejętności w danym zagadnieniu - wykorzystanie logicznego myślenia w rozwiązywaniu krzyżówek - korzystanie z różnych źródeł informacji

Ćwiczymy umysł – krzyżówki matematyczne Efekty pracy grupy:

A my tu mamy … tangramy Celem zajęć było: - wykonanie rysunku na postawie jego planu - wykorzystanie wiedzy praktycznej dotyczącej własności podstawowych figur geometrycznych - zastosowanie podstawowych własności figur w rozwiązywaniu zadań i zagadek

A my tu mamy … tangramy Efekty pracy grupy:

Ułamki – trudna droga do małych liczb Celem zajęć było: - opanowanie podstawowych działań na ułamkach - praca w grupach - określenie swoich możliwości i umiejętności

Ułamki – trudna droga do małych liczb Efekty pracy grupy:

Oś symetrii w tarnowskiej architekturze Celem zajęć było: - określenie figur osiowosymetrycznych i poszukiwanie ich osi symetrii - odszukanie miejsc, z architektury tarnowskiej, w której można odnaleźć osie symetrii - korzystanie z różnych źródeł informacji dotyczących Tarnowa

Oś symetrii w tarnowskiej architekturze Efekty pracy grupy:

Oś symetrii w tarnowskiej architekturze

Wzorki i kolorki – posadzki i mozaiki Celem zajęć było: - sprawne posługiwanie się przyrządami geometrycznymi - wykorzystywanie podstawowych własności wielokątów foremnych w projekcie posadzki lub mozaiki - kształcenie wyobraźni i wykorzystanie zdolności plastycznych

Wzorki i kolorki – posadzki i mozaiki Efekty pracy grupy:

Rynek nieruchomości – pola Celem zajęć było: - stosując różne źródła informacji przygotowanie wiadomości jednostkach pola - wymienianie podstawowych własności wielokątów - obliczanie pola podstawowych wielokątów

Rynek nieruchomości - pola Efekty pracy grupy:

Gromadzenie informacji Celem zajęć było: - korzystanie z różnych źródeł informacji - odczytywanie tabel, wykresów i diagramów - konstruowanie ankiety - przeprowadzenie ankiety, analiza, wyciągnięcie wniosków - zilustrowanie wyników na diagramie procentowym

Gromadzenie informacji Efekty pracy grupy:

Zginamy i składamy – figury osiowosymetryczne Celem zajęć było: - określenie figury osiowosymetrycznej - wskazanie w konkretnych figurach osi symetrii poprzez zginanie - dokończenie rysunku figury osiowosymetrycznej - wykonanie obrazka z wykorzystaniem figur osiowosymetrycznych znanych z otaczającego świata

Zginamy i składamy – figury osiowosymetryczne Efekty pracy grupy:

Trafiony – zatopiony Celem zajęć było: - sprawne zaznaczanie w układzie współrzędnych punktów o zadanych współrzędnych - odczytywanie całkowitych współrzędnych punktu w układzie współrzędnych - doskonalenie pracy w parach

Trafiony – zatopiony Efekty pracy grupy:

To jest już koniec… Celem zajęć było: - określenie swoich możliwości przez uczestników - podanie umiejętności, które zostały nabyte na zajęciach - wymienienie pozytywnych cech innych osób z grupy

To jest już koniec… Efekty pracy grupy:

Zajęcia prowadzone były w II semestrze roku szkolnego 2008/2009 w 3 grupach wiekowych (klasa IV, klasa V, klasa VI).