mgr Karolina Góryjowska RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ Zajęcia wyrównawcze z matematyki w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie cz. 2 mgr Karolina Góryjowska
Ćwiczymy umysł – krzyżówki matematyczne Celem zajęć było: - praca w grupach - określenie swoich możliwości i umiejętności w danym zagadnieniu - wykorzystanie logicznego myślenia w rozwiązywaniu krzyżówek - korzystanie z różnych źródeł informacji
Ćwiczymy umysł – krzyżówki matematyczne Efekty pracy grupy:
A my tu mamy … tangramy Celem zajęć było: - wykonanie rysunku na postawie jego planu - wykorzystanie wiedzy praktycznej dotyczącej własności podstawowych figur geometrycznych - zastosowanie podstawowych własności figur w rozwiązywaniu zadań i zagadek
A my tu mamy … tangramy Efekty pracy grupy:
Ułamki – trudna droga do małych liczb Celem zajęć było: - opanowanie podstawowych działań na ułamkach - praca w grupach - określenie swoich możliwości i umiejętności
Ułamki – trudna droga do małych liczb Efekty pracy grupy:
Oś symetrii w tarnowskiej architekturze Celem zajęć było: - określenie figur osiowosymetrycznych i poszukiwanie ich osi symetrii - odszukanie miejsc, z architektury tarnowskiej, w której można odnaleźć osie symetrii - korzystanie z różnych źródeł informacji dotyczących Tarnowa
Oś symetrii w tarnowskiej architekturze Efekty pracy grupy:
Oś symetrii w tarnowskiej architekturze
Wzorki i kolorki – posadzki i mozaiki Celem zajęć było: - sprawne posługiwanie się przyrządami geometrycznymi - wykorzystywanie podstawowych własności wielokątów foremnych w projekcie posadzki lub mozaiki - kształcenie wyobraźni i wykorzystanie zdolności plastycznych
Wzorki i kolorki – posadzki i mozaiki Efekty pracy grupy:
Rynek nieruchomości – pola Celem zajęć było: - stosując różne źródła informacji przygotowanie wiadomości jednostkach pola - wymienianie podstawowych własności wielokątów - obliczanie pola podstawowych wielokątów
Rynek nieruchomości - pola Efekty pracy grupy:
Gromadzenie informacji Celem zajęć było: - korzystanie z różnych źródeł informacji - odczytywanie tabel, wykresów i diagramów - konstruowanie ankiety - przeprowadzenie ankiety, analiza, wyciągnięcie wniosków - zilustrowanie wyników na diagramie procentowym
Gromadzenie informacji Efekty pracy grupy:
Zginamy i składamy – figury osiowosymetryczne Celem zajęć było: - określenie figury osiowosymetrycznej - wskazanie w konkretnych figurach osi symetrii poprzez zginanie - dokończenie rysunku figury osiowosymetrycznej - wykonanie obrazka z wykorzystaniem figur osiowosymetrycznych znanych z otaczającego świata
Zginamy i składamy – figury osiowosymetryczne Efekty pracy grupy:
Trafiony – zatopiony Celem zajęć było: - sprawne zaznaczanie w układzie współrzędnych punktów o zadanych współrzędnych - odczytywanie całkowitych współrzędnych punktu w układzie współrzędnych - doskonalenie pracy w parach
Trafiony – zatopiony Efekty pracy grupy:
To jest już koniec… Celem zajęć było: - określenie swoich możliwości przez uczestników - podanie umiejętności, które zostały nabyte na zajęciach - wymienienie pozytywnych cech innych osób z grupy
To jest już koniec… Efekty pracy grupy:
Zajęcia prowadzone były w II semestrze roku szkolnego 2008/2009 w 3 grupach wiekowych (klasa IV, klasa V, klasa VI).