Wybór rodzaju pracy oraz tematu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
w ramach prac doktorskich i magisterskich
Dowody Naukowe - Przeczytamy i ufamy... nie zawsze
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Audity Opracował: Tomasz Greber
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Metody badawcze w socjologii
Ku nowej ekonomii politycznej
Podstawy metodologiczne ekonomii
Czym jest to co zwiemy nauką?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
PRZEMOC W RYTUAŁACH INICJACJI SZKOLNEJ
Metody badawcze w psychologii
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Miejsce psychoedukacji w systemie leczenia schizofrenii
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Rozkład t.
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej we Wrocławiu
Materializm a idealizm
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
“Jakość życia seniorów w XXI wieku”
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Planowanie i sporządzanie raportu empirycznego
Korzystanie z literatury
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Proces badawczy – schemat i zasady realizacji
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Zakres tematyczny i zasady nauczania przedmiotu WNE UW, II r.
Umiejętność obserwacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
(terapia czytelnicza)
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Metodologia badań empirycznych
Jak dobierać książki do biblioteki dla dzieci
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Należy traktować teorie jako swego rodzaju strukturalne całości.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Zastosowanie Dyskretnych Ukrytych Modeli Markowa do analizy sygnału EKG Magdalena Kaska Teorie jako struktury, Anarchistyczna teoria wiedzy.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Zaślepienie w badaniach klinicznych.
Ewaluator Podsumowanie. 2 Ewaluator  Prezentacja projektów - wymiana informacji o projektach uczestników  Przypomnienie schematu – EWA / WKB / BP 
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
Weryfikacja hipotez statystycznych „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Źródła wiedzy biologicznej.
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Zakres i charakter pracy podyplomowej
EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY. CO TO JEST EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY? Eksperyment pedagogiczny stanowi metodę badania jednego lub kilku czynników zwiększających.
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Zapis prezentacji:

Wybór rodzaju pracy oraz tematu Wykład 1

Rodzaje prac Praca teoretyczna (ang. term paper, literature review paper) – praca oparta na przeglądzie literatury Praca empiryczna (ang. research report) – praca sprawozdająca z własnych badań

Różnice między pracami Praca teoretyczna Oparta na przeglądzie literatury (brak własnych danych) Zindywidualizowana struktura pracy Celem – prezentacja określonej tezy Praca empiryczna Oparta na własnych wynikach Struktura standardowa Celem - uzasadnienie tezy w oparciu o własne wyniki

Rodzaje prac teoretycznych Praca dydaktyczna Cel: poinformowanie czytelnika na jakiś temat Przykład: Jakie są przyczyny leczenia nocnego u dzieci? Praca dyskusyjna Cel: uzasadnienie jakiejś tezy, próba przekonania czytelnika Przykład: Wyższość terapii behavioralnej nad innymi w leczeniu moczenia nocnego u dzieci Praca sprawozdawczo-przeglądowa Cel: ukazanie stanu wiedzy na jakiś temat Przykład: Przegląd terapii wykorzystywanych w leczeniu moczenia nocnego dzieci

Rodzaje prac empirycznych Praca empiryczna opisowa Opis kilku przypadków, badanie jakościowe – jakie to nasuwa hipotezy i pytania badawcze Case study Badanie korelacyjne (quasi-eksperymentalne) Np. Praca wykorzystująca dane z PGSS lub własne badania korelacyjne Badanie eksperymentalne Odpowiedź na pytanie o zależności przyczynowe Istotna: manipulacja hipotetycznymi czynnikami sprawczymi

Wybór tematu pracy Tematy złe 1. Temat zbyt szeroki Życie i czasy Zygmunta Freuda Stereotypy społeczne 2. Temat nadal zbyt szeroki Poglądy psychologiczne Zygmunta Freuda Skąd biorą się stereotypy 3. Temat zbyt wąski Ulubione zwierzęta domowe Freuda

Tematy „dobre” Teoria osobowości Freuda i jej zastosowanie w psychologii klinicznej Zmiany treści stereotypów naszych wschodnich sąsiadów w ciągu ostatnich stu lat Kryteria atrakcyjności partnera w ogłoszeniach matrymonialnych w kilku wybranych gazetach Wpływ emocji pozytywnych i negatywnych na skuteczność przekazu perswazyjnego

Inne rodzaje wadliwych tematów Temat nie interesuje studenta Temat jest zbyt łatwy, nazbyt „bezpieczny” Temat jest zbyt trudny, wymaga uprzedniego przygotowania Nie ma dostatecznie bogatej literatury na dany temat

Jak zamienić obszar tematyczny w temat pracy? Problem pracy jest pytaniem Problem pracy powinien formułować zależność Zjawisko i jego przyczyna Porównanie dwóch grup pod jakimś względem Porównanie dwóch okresów czasu Problem pracy powinien dać się zbadać empirycznie

Możliwe pytania Jak? Jak spowodować, żeby dziecko przestało się moczyć? Jak zapewnić wzrost popularności partii politycznej? Jak sprawić, żeby klient kupił fatalne mydło? Jak uodpornić człowieka na reklamę? Jak – praca dydaktyczna oraz teoretyczno-przeglądowa

Rodzaje pytań Dlaczego? Dlaczego ludzie posługują się stereotypami? Dlaczego ludzie padają ofiarą nieuczciwych domokrążców? Co jest przyczyną zaburzeń depresyjnych u nastolatków? Dlaczego Orkiestra Świątecznej Pomocy jest tak skuteczna? Dlaczego – praca dydaktyczna, teoretyczno-przeglądowa lub sprawozdawcza

Rodzaje pytań Czy Czy – praca teoretyczna dyskusyjna lub empiryczna Czy reklama będzie skuteczniejsza, gdy główny motyw umieścimy w lewym górnym rogu? Czy antysemityzm polski jest większy po sprawie Jedwabnego niż przed tą sprawą? Czy kobiety stosują inne kryteria atrakcyjności, niż mężczyźni? Czy – praca teoretyczna dyskusyjna lub empiryczna

Heurystyka CZY Dobrze sformułowany temat pracy powinien dać się przełożyć na pytanie zaczynające się od CZY Nie oznacza to, że temat ma się zaczynać od słowa CZY !!! Umiejętność sformułowania pytania w postaci zdania zaczynającego się od „czy” jest sygnałem, że ma się jakąś hipotezę na dany temat

Rozplanowanie pracy w czasie Etapy pracy nad pracą teoretyczną Sformułowanie tematu Sporządzenie konspektu pracy Przeczytanie literatury Sporządzenie pierwszej wersji pracy Dokonanie rewizji pracy Sporządzenie kolejnej wersji  dokonanie rewizji  sporządzenie kolejnej wersji  dokonanie rewizji .... Sporządzenie ostatecznej wersji pracy

Etapy pracy nad raportem z badań Sformułowanie problemu badawczego i dobór metod Zebranie danych empirycznych Przeprowadzenie analizy danych Sporządzenie pierwszej wersji pracy Dokonanie rewizji pracy Sporządzenie kolejnej wersji pracy dokonanie rewizji  sporządzenie kolejnej wersji  dokonanie rewizji ... Sporządzenie ostatecznej wersji pracy