Internet jako narzędzie badań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Metodologia badań ewaluacyjnych
INTERNET POŻYTECZNIE-
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Komputer,współczesne narzędzie komunikacji
Konsumpcja informacji
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Informacje ogólne na temat projektu: „Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności w województwie lubelskim” Alicja Borzęcka-Szajner Wyższa Szkoła.
Działalność Pionu Badań SKNPE Moderator 2005/2006 Autorzy: Piotr Juszczyk, Katarzyna Knecht, Anna Mackiewicz, Iwona Nastula, Alicja Włodarczyk, Karolina.
Bilans kapitału ludzkiego w Polsce
Badanie potrzeb i opinii społeczeństwa
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JADWIGA PRZEWŁOCKA MAŁGORZATA PÓŁTORAK Gemius SA
Podstawowe informacje
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Kwestionariusz wywiadu
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
„Student jako konsument na rynku multimediów”
BUZZ MEDIA INBOUND MARKETING- PROWADZENIE KLIENTA ZA RĘKĘ
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
Metody zbierania danych empirycznych
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Raport z diagnozy edukacyjnej (na wejście)
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
 Wypełnianie ankiet, formularzy w sieci  Zakupy w niesprawdzonych, podejrzanych, sklepach internetowych  Informacje od operatorów np. sieci komórkowych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
STRES ZAWODOWY W SĄDACH POWSZECHNYCH I JEGO SKUTKI ZDROWOTNE.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Badanie ewaluacyjne „ Ocena systemu wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata ” 1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Uniwersytet Warszawski
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Otwarta firma Jak zgłosić szkołę do programu?.
Bezpieczeństwo w sieci
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów.
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Platforma monitorowania
Zapis prezentacji:

Internet jako narzędzie badań Anna Socik-Specht

Rodzaje badań internetowych Metody ilościowe Kwestionariusz jest w formie elektronicznej Kwestionariusz jest samodzielnie wypełniany przez respondenta W badaniach uczestniczą jedynie osoby posiadające dostęp do komputera, który jest lub może być podłączony do Internetu Rodzaje badań: Ankiety internetowe CAWI Ankiety typu pop-up Ankiety e-mailowe Analiza ruchu na stronie www

Rodzaje badań internetowych Metody jakościowe W badaniach uczestniczą jedynie osoby posiadające dostęp do komputera, który jest lub może być podłączony do Internetu Rodzaje badań: Internetowe zogniskowane wywiady grupowe (FGI) Internetowe indywidualne wywiady pogłębione (IDI)

Panel internetowy InetPanel.pl Baza adresów e-mailowych osób, które zarejestrowały się w Inetpanel ponieważ chcą uczestniczyć w badaniach marketingowych poprzez wypełnianie ankiet zamieszczonych na stronach internetowych, do których linki przesyła im CBM INDICATOR. Baza zawiera również dane socjo-demograficzne (wiek, płeć, województwo itd.) oraz dane dotyczące zwyczajów zakupowych (wykorzystywane / posiadane kategorie przedmiotów i marki) podawane przez respondentów podczas rejestracji w panelu. Za udział w każdym badaniu respondenci mogą otrzymać gratyfikację.

Panel internetowy a inne metody badawcze Niższa cena Szybkość Samoobsługa (brak ankietera) Gratyfikacja dla respondentów Multimedialna prezentacja materiałów Konstrukcja pytań (nie ma braków odpowiedzi – opcje „nie wiem”, „odmowa odpowiedzi) Trudności w realizacji próby reprezentatywnej

Reprezentatywność Warunki konieczne: Wysoka penetracja internetu w badanej populacji lub homogeniczny rozkład dostępu do internetu według parametrów demograficznych (penetracja internetu w populacji Polaków w wieku 15+ lat: 28,6%, penetracja osób korzystających z e-maila wśród internautów w wieku 15+ lat: ponad 60%) Możliwość wylosowania próby (PAPI – PESEL, REGON, CATI – RDD, badania internetowe - panel) Rzetelne procedury losowania (próby kwotowe)