Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Elektroeko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego” S.A. – utworzona przez CECED Polska – związek pracodawców producentów branży.
Advertisements

Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Podaruj swobodę wyboru!
(na podstawie badań ankietowych)
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Staże Ośrodka RENOWATOR. Analiza i wizualizacja danych o cenach określonych rodzajów alkoholi oraz artykułów spożywczych Stażysta IBS PAN Stefan Zawadzki.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Rynki konkurencji niedoskonałej
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
EKOMIGACZE zapraszają na prezentację
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
ELEKTROŚMIECI To zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Zostań detektywem reklamy
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
Podstawowa obsługa magazynu.
PODSUMOWANIE PROJEKTU „DRUGIE ŻYCIE ELEKTROŚMIECI”
Spis treści Co to są elekrośmieci
Ranking marek budowlanych BUDOWLANA MARKA ROKU 2006 ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Instrukcja MILO moduł klienta.
PICKnROLL Firma zajmująca się sprzedażą sprzętu koszykarskiego.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Serwis internetowy tygodnika Polityka
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA WARSZAWA, dr inż. DARIUSZ NIEĆ
Publiczne Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 Im
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2010 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2010.
Metodologia badań wydatków reklamowych
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 DYSTRYBUTOR ROKU 2009.
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Szkoła z klasą 2.0.
Str. 1. Celem było przeprowadzenie badania jakości obsługi, oferty sklepu w wybranych przez nas sklepach sportowych oraz wskazanie ich mocnych i słabych.
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
System informacji logistycznej Sieć Dystrybucji Elektrotechnicznej.
Konkurs "Drugie Życie Elektrośmieci"
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Warszawa 2009 Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Energia elektryczna wczoraj, dziś, jutro Projekt „Energia elektryczna – wczoraj, dziś, jutro” jest laureatem Konkursu Grantowego „Sieć dobrych pomysłów”
PROBLEM zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (ZSEE)
Przykłady analiza i projektowanie
Grupa Fizyczno-Techniczna
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
Innowacyjny pomysł firmy Zajdler Fartuch kuchenny z przepisami.
SKLEP DETEKTYWISTYCZNY „LUPA”. Polityka działalności sklepu:  Tylko markowe produkty  Aby mieć pewność, że sprzęt który Państwo kupujecie został zaprojektowany.
III edycja Brains Attack
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Elektroodpady - proste zasady
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Strategia Promocyjna sieci ELEKTRO-RTV-AGD analiza gazetek promocyjnych q1-q vs q1-q Warszawa, lipiec 2016.
PROMOCJA 5 lat gwarancji dla studiów kuchennych
NESCAFE Budzik w iPhone
Staż Technik Mechatronik Berlin
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Kosztorysy Inwestorskie
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA

Wprowadzenie Technika: spis cen produktów - sklepy tradycyjne: wizyty w sklepach (Mystery Shopper) - sklepy internetowe: strony www Badane produkty: - Aparaty fotograficzne - Telefony GSM - Duże AGD (lodówki, okapy, płyty i piekarniki, kuchnie wolnostojące, pralki, zmywarki) - Drobne AGD (czajniki, krajalnice, mikrofale, roboty kuchenne, depilatory i golarki damskie, ekspresy do kawy, golarki męskie, odkurzacze, żelazka) - RTV (telewizory, kina domowe i nagrywarki DVD, MP3, kamery cyfrowe) - Monitory - Urządzenia drukujące - Palmptopy i notebooki - Komponenty i soft Raport jest prezentacją wyników badania przeprowadzonego 20 października 2007 roku, którego celem było porównanie poziomu cen produktów w sklepie Agito.pl do oferty sklepów konkurencyjnych. Badane sklepy Tradycyjne (Warszawa): SATURN, MEDIA MARKT, ELEKTROWORLD, EURO, AVANS Internetowe: Agito.pl, Euro.com.pl, Hoopla.pl, Maximedia.pl, neo24.pl, Medialider.pl, Zadowolenie.pl

Metodologia DOBÓR SKLEPÓW Badaniem zostało objętych 14 marketów warszawskich należących do pięciu największych sieci AGD i RTV w Polsce. Poszczególne sklepy zostały dobrane w ten sposób, aby zminimalizować błąd pomiaru wynikający z ewentualnych różnic cen spowodowanych lokalizacją marketu, czyli wybrano placówki bezpośrednio konkurujące ze sobą. Dodatkowo każda kategoria produktowa została losowo podzielona na trzy grupy, a ceny produktów z każdej z tych grup były spisywane w innym markecie danej sieci. Dzięki temu uzyskano średni poziom cen dla każdej kategorii produktowej i dla każdej sieci reprezentowanej przez wybrane markety warszawskie. Punktem wyjścia do wyselekcjonowania sklepów internetowych do badania były wyniki projektu Megapanel PBI/Gemius realizowanego przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA za okres 07/2007. Z listy TOP50 (według real users) wybrano sklepy AGD i RTV, a następnie spośród nich 6 polskich sklepów, które oferują produkty przynajmniej z czterech na pięć badanych kategorii produktowych (Foto, RTV, AGD, GSM, Komputery): - euro.com.pl (pozycja 12); - hoopla.pl (pozycja 13); - maximedia.pl (pozycja 37); - neo24.pl (pozycja 40); - medialider.pl (pozycja 48); - zadowolenie.pl (pozycja 50).

Metodologia DOBÓR PRODUKTÓW Do badania zostało wyselekcjonowanych ponad 400 produktów z oferty Agito. Głównym kryterium doboru była aktualna popularność rynkowa produktu, którą określili specjaliści Agito. Badanie nie obejmowało nowości rynkowych oraz produktów wychodzących ze sprzedaży. Po weryfikacji listy przez Pentor RI badanie objęło ostatecznie dokładnie 400 produktów (warunkiem było oferowanie danego produktu przez przynajmniej jeden sklep konkurencji). Szczegółowy opis produktów (marka i model) znajduje się w dalszej części raportu przy prezentacji wyników dla poszczególnych kategorii produktowych. W efekcie w każdym badanym sklepie spisano ceny następującej liczby produktów: Prezentowane w raporcie porównania cen ze sklepem Agito odnoszą się wyłącznie do produktów dostępnych w danym sklepie konkurencyjnym.

Metodologia PRZEBIEG REALIZACJI BADANIA Ze względu na częste zmiany cen produktów w sklepach spis przeprowadzony został jednego dnia – 20 października 2007 roku. W przypadku sklepów tradycyjnych ankieterzy Pentor RI osobiście odwiedzali badane placówki nie ujawniając przed sprzedawcami tajemnicy badania. Każdy ankieter miał do spisania około 20 produktów w jednym markecie każdej sieci. Najpierw ankieter spisywał ceny produktów, które odnalazł na półce, a jeżeli nie udało mu się znaleźć danego produktu lub nie miał pewności, że cena na półce odnosi się dokładnie do tej wersji produktu, dopytywał sprzedawcę o aktualne ceny brakujących produktów. Spis cen w sklepach internetowych (także w sklepie Agito) został przeprowadzony tego samego dnia za pośrednictwem Internetu. Jeżeli poszukiwany przez ankietera produkt był prezentowany na stronie sklepu wraz z ceną, uznawany był za dostępny w sklepie i i jego cena była spisywana. Ponownie brano pod uwagę ceny tylko tych produktów, w przypadku których nie było wątpliwości, że jest to dokładnie taka sama wersja produktu.

Podsumowanie Data pomiaru: 20 października 2007 AGITO (0%) Liczba sprawdzonych produktów w poszczególnych sklepach Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy konkurencyjne

Data pomiaru: 20 października 2007 Podsumowanie Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy tradycyjne i internetowe łącznie AGITO (0%)

Data pomiaru: 20 października 2007 Podsumowanie Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy internetowe ogółem AGITO (0%)

Data pomiaru: 20 października 2007 Średnia różnica w cenach Agito vs Sklepy tradycyjne ogółem Podsumowanie AGITO (0%)

Wszystkie produkty Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Drobne AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Duże AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

RTV Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Sprzęt komputerowy Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne

Duże AGD Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Drobne AGD Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne RTV Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Sprzęt komputerowy Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Najniższa cena danego produktu Najczęściej oferowane produkty w poszczególnych kategoriach – zestawienie cen

ZESTAWIENIA SZCZEGÓŁOWE

Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Aparaty fotograficzne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Urządzenia drukujące Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Urządzenia drukujące Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Palmtopy i Notebooki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Palmtopy i Notebooki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Telefony GSM Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Lodówki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Lodówki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Okapy Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Okapy Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Płyty i piekarniki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Płyty i piekarniki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Kuchnie wolnostojące Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Kuchnie wolnostojące Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Pralki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Pralki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Zmywarki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Zmywarki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Czajniki Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Czajniki Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Krajalnice Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Krajalnice Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Mikrofale Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Mikrofale Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Roboty kuchenne Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Roboty kuchenne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem)

Depilatory, golarki damskie Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Depilatory, golarki damskie

Ekspresy do kawy Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Ekspresy do kawy

Golarki męskie Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Golarki męskie

Odkurzacze Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Odkurzacze

Żelazka Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Żelazka

TV Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) TV

Kina domowe i nagrywarki DVD Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Kina domowe i nagrywarki DVD

MP3 Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) MP3

Kamery cyfrowe Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Kamery cyfrowe

Komponenty i software Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Komponenty i software

Monitory Data pomiaru: 20 października 2007 Lista badanych produktów:

Sklepy internetoweSklepy tradycyjne Data pomiaru: 20 października 2007 Porównanie cen produktów najczęściej oferowanych w badanych sklepach (spośród produktów objętych badaniem) Monitory