Motywacja Spotkanie 3.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Advertisements

Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Samozatrudnienie i inne formy osiągania niezależności finansowej.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Recepta na sukces nauczyciela
Szkolenia, Coaching, PR.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
warsztaty dla rodziców
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywacja.
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Jak uczyć się skutecznie?
Idea oceniania kształtującego
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest WOLONTARIAT?.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Recepta na karierę.
Z.Korzeniewski,DODN CELE Co wiemy na ich temat?. Z.Korzeniewski,DODN Kilka pytań na początku Czy wszyscy ludzie realizują te same cele? Czy wszystkim.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Motywacja w sporcie.
Jak napisać dobry konspekt?
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Motywacja Spotkanie 3

Sprawdź sam siebie Jeśli uzyskałeś/ uzyskałaś niski wynik, a chciałbyś/ chciałbyś, by było inaczej – wróć do materiałów sprzed tygodnia. Nic straconego!

Narzędzie przygotowań maturalnych http://www.khanacademy.org/

Narzędzie przygotowań maturalnych Materiały wideo w formie krótkich prezentacji zagadnień/ tematów, podzielonych wg stopnia trudności – od najłatwiejszych po najtrudniejsze – z różnych dziedzin – matematyki, fizyki, chemii, biologii. Praktyczne ćwiczenia utrwalające (do materiałów wideo). System podpowiedzi (do ćwiczeń). System motywowania – poprzez punkty i odznaki, widżety, mapę postępów, funkcje społecznościowe, możliwość kierowania pytań do coacha, zadawania pytań o rozwiązanie poprzez komentarz. System powtórek, gwarantujących zapamiętanie informacji i/lub – w przypadku ćwiczeń – nabycie i utrwalenie umiejętności.

Narzędzie przygotowań maturalnych Mapa obejrzanych filmów i wykonanych ćwiczeń Punkty/ odznaki za wykonywanie zadania

Narzędzie przygotowań maturalnych Mapa zagadnień i zadań (materiałów wideo i ćwiczeń) w formie sieci wiedzy

Doceniamy tych, którzy chcą więcej od (i dla) siebie Chciałbym zaangażować Cię w prezentowane narzędzie. Jeśli w ciągu tygodnia zarejestrujesz się na stronie: http://www.khanacademy.org/ oraz uzyskasz minimum 20,000 punków, otrzymasz bezpłatnie Memobox – przydatne narzędzie efektywnej nauki. Wystarczy, że prześlesz mi zrzut ekranu z informacją o stanie punktowym Twojego konta na adres k.rynkiewicz@brait.pl. Powodzenia! Oczywiście, że dasz radę!

Podstawy wiedzy o motywacji Motywacja to odczuwalne, silne i wyraźne pragnienie lub potrzeba, któremu/ której towarzyszy działanie zorientowane na cel. Brak motywacji to najczęściej brak działania mimo pragnień i potrzeb, brak sprecyzowanych pragnień i potrzeb, brak planu realizacji celów lub poczucie ich niskiej ważności.

Schemat motywacji Nie zmotywowany/ -a Zmotywowany/ -a Lubisz wykonywaną czynność i jesteś w niej dobry/ dobra Lubisz wykonywaną czynność, ale nie jesteś w niej dobry/ dobra Nie lubisz wykonywanej czynności, ale jesteś w niej dobry/ dobra Nie lubisz wykonywanej czynności, i nie jesteś w niej dobry/ dobra Zmotywowany/ -a Nie zmotywowany/ -a

2, Działanie dla osiągnięcia celu Wzór na sukces 2, Działanie dla osiągnięcia celu 3, Zdobycie celu 1, Świadomość celu

1. Świadomość celu (pragnień, potrzeb) - Drogi panie Kiciu-Dziwaku […], czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? […] To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść – odparł Kot-Dziwak. - Właściwie wszystko mi jedno W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz Chciałabym tylko dostać się dokądś [dokądkolwiek/ gdziekolwiek – K.R.] – dodała Alicja w formie wyjaśnienia Ach, na pewno tam się dostaniesz, jeśli tylko będziesz szła dość długo. Carroll Lewis, Alicja w krainie czarów, tłum. M. Miaranowicz, s. 27.

2. Działanie dla osiągnięcia celu myślenie o celu nie powoduje jego spełnienia, ale przybliża Cię do niego – a w połączeniu z ukierunkowanym działaniem jest skuteczną metodą osiągania tego, czego pragniesz. Brak celów, to brak priorytetów działania. Bycie skutecznym oznacza realizowanie ważnych dla nas celów. Cel bez planu jest trudny do osiągnięcia, jeśli jest w ogóle możliwy. Cele dalekosiężne/ długoterminowe muszą poprzedzać cele krótkoterminowe.

2. Działanie dla osiągnięcia celu – piramida celów Wyobrażenie o własnym życiu Cele długoterminowe i dalekosiężne Cele roczne Zadania (cele) tygodniowe Zadania (cele) na dany dzień

Zasady motywacji wg T. Lowe Wszyscy są zmotywowani – lecz każdy motywuje się inaczej. Każda osoba posiada wyjątkowy typ motywacyjny. Naszym zadaniem jest jego rozpoznanie dla skutecznego motywowania siebie. Rzeczy, które inspirują i emocjonują jeden typ motywacyjny, mogą zniechęcać inny. To, co motywuje jedną osobę, może demotywować inną. Źródło: T. Lowe, Zmotywuj się!..., tłum. J. Majdecka, Poznań 2010, s. 17.

Ogólne czynniki motywacyjne (wg T. Lowe) 2, Potrzeba stabilizacji, stałości 2, Potrzeba zmian 3, Nagrody wewnętrzne uznanie 3, Nagrody zewnętrzne wynagro-dzenie 1, Dążenie do wydajności, rywalizacji 1, Dążenie do kontaktów, współ-pracy Dążenia – to wewnętrzna siła, która motywuje do działania. Potrzeby – to podstawowe wymagania, które muszą zostać spełnione, aby dana osoba mogła się realizować. Nagrody – to preferowane „wynagrodzenie”, którego oczekujemy za realizację zadania – materialny, duchowy i psychologiczny środek płatniczy w zamian za dobre wyniki. 1, Dążenia 2, Potrzeby 3, Nagrody

Sześć elementów motywacji (wg T. Lowe) 1, Dążenia: Jesteś zorientowany/-a na kontakty z inni, lubisz współpracować. Jesteś zorientowany/-a na rywalizację, lubisz rywalizować. 2, Potrzeby: Jesteś zorientowany/-a na stabilizację, pragniesz konsekwencji i ustalonego porządku, preferujesz stałe warunki. Jesteś zorientowany/-a na zmianę, pobudzają Cię nowe doświadczenia, a zmiany dodają energii. 3, Nagrody: Jesteś zorientowany/-a na uznanie innych, oczekujesz akceptacji i czucia się potrzebnym/-ą innym. Jesteś zorientowany/-a na wynagrodzenie, nagrodę zewnętrzną, np. pieniądze, awans.

Sprawdź swój profil motywacyjny Test określający profil motywacyjny – link. Rozwiązania testu – link.

Przegląd technik – planowanie Miej świadomość swoich celów i planuj je. Rozłóż cel na etapy – podziel cel na sekwencje mniejszych celów – oraz zaplanuj dla nich terminy realizacji.

Przegląd technik – wizualizacja i dwójmyślenie Wizualizuj swój cel. Stwórz listę korzyści, które czekają Cię po jego osiągnięciu; pomyśl także o możliwych problemach oraz znajdź dla nich (już teraz) rozwiązania (dwójmyślenie).

Przegląd technik – powierzanie celów Opowiedz innym o swoich zamiarach. Powierz im pieczę nad sobą.

Przegląd technik – nagrody Nagradzaj siebie za czynione postępy (dobierz nagrodę wg swojego profilu motywacyjnego). Nagroda jest pozytywnym, silnym wzmocnieniem Twoich celów.

Przegląd technik – mapa celów Zapisuj postępy. Musisz wiedzieć nie tylko dokąd zmierzasz, ale i gdzie aktualnie jesteś.

Credo motywacji „Nasza wewnętrzna motywacja zależy głównie od wyboru tego, co postanowiliśmy postrzegać w naszym otoczeniu i życiu” – to, że dane rzeczy postrzegasz tak a nie inaczej może wynikać z błędów postrzegania/ percepcji. Zidentyfikuj swoje przekonania wewnętrzne. Samodyscyplinuj się. Otaczaj się ludźmi, którzy Cię cenią i wierzą w twój zapał. Unikaj tych, którzy ten zapał osłabiaj lub drwią z celu, który powziąłeś. Zastanów się czy warto przebywać wśród ludzi, którzy pozbawiają Cię motywacji i wiary. Pamiętaj też, że „jesteś tym, z kim przebywasz”.

Credo motywacji Tylko Ty możesz decydować o swojej przyszłości. To, kim chcesz być i co chcesz osiągnąć musi wynikać z Ciebie. Jeśli Twój cel związany jest z zadowoleniem innych – nie jest autentyczny – prędzej czy później zostanie przez Ciebie porzucony, a jeśli nie – tym gorzej dla Ciebie. Stawiaj sobie zadania z wyprzedzeniem. Bądź dla siebie przewidywalny. Nie reaguj na to, co dzieje się wokół Ciebie, ale bądź twórcą zdarzeń. Twoja wyobraźnia tworzy zdarzenia i sytuacje. Nie tylko je odbiera. Nie jest neutralna. Jeśli myślisz o zmartwieniach, Twoje emocje pracują w tym stanie, przez co trudno jest Ci wyzbyć się tego, co – jak sobie wmawiasz – tylko myślisz. Pamiętaj – Twoje myślenie jest częścią tego, co „przytrafia się” w Twoim życiu – jest równie realne i równie wpływa na to, jak to, co Ci się przytrafia w rzeczywistości.

Polecana literatura Tom Gorman, Motywacja. Droga do skutecznych działań, tłum. Marcin Kowalczyk, Gliwice 2009. Tamara Lowe, Zmotywuj się! Pokonaj wszystkie przeszkody, zrealizuj każdy cel i osiągaj sukcesy dzięki motywacyjnemu DNA, tłum. Joanna Majdecka, Poznań 2010. Richard Wiseman, Motywacja [w:] 59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele, tłum. Małgorzata Glasenapp, Warszawa 2010, s. 90-119.

Dziękuję za poświęcony czas!