1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Wdrożenie wymagań NUK w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Asseco Poland S.A. Zawiercie,
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Tuatary Internetu czyli jak złapać za ogon uciekającą jaszczurkę
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Czego polscy politycy mogą nauczyć się od Baracka Obamy?
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Integracja aplikacji z Facebookiem
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Vitalii Dugaev Katedra Fizyki Politechnika Rzeszowska Semestr I Rok 2012/2013.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
BUZZ MEDIA INBOUND MARKETING- PROWADZENIE KLIENTA ZA RĘKĘ
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Innowacyjne metody napawania
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki.pl LISTOPAD 2014.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
młodzieży gimnazjalnej
Kalendarz 2020.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
1 MAJA DZIEŃ WALKI O PRAWA LUDZI PRACY. PRZEWODNICZĄCY JAN GUZ WYSTĄPIENIE Oddajmy cześć i chwałę bohaterom walki o prawa pracownicze socjalne! Dobra.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ r. Budowanie Wizerunku W Sieci.
Innowacja w planowaniu mediów
System monitoringu i kontroli odpadów komunalnych jako jedno z narzędzi zarządzania gospodarką odpadami Ewelina Nartowska Urząd Miasta Kielce KATOWICE,
15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zapis prezentacji:

1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31

2 Serwisy społecznościowe (SNS): –Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. –Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Tumblogi Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop Czym są Social Media?

3 8,2 mln zarejestrowanych użytkowników (dane FB, maj 2012) 12,5 mln real users w Megapanelu (luty 2012) Facebook is the King!

4 Liczba użytkowników i aktywność firm wciąż rośnie… W całym 2011 r odnotowaliśmy: 3,5 mln fanów zaangażowanych na fanpageach 71 mln aktywności na fanpageach: – 49,8 mln lajków – 16 mln komentarzy – 1,9 mln postów Facebook w Polsce – kilka liczb

5 Cele obecności –raport CapGemini i Harvard Business Review + ściąganie ruchu na strony WWW

6 Promocja i zasięg

7 Komunikacja z klientami

8 Sprzedaż

9 Leady z Facebooka

10 Wsparcie sprzedaży w POS

11 Programy lojalnościowe A może połowa fanpageów to tak naprawdę programy lojalnościowe?

12 Customer care / obsługa klienta Miejsce zgłaszania problemów i reklamacji - częściowo można skanalizować w aplikacjach

13 Wspieranie wydarzeń offline

14 Bo inni już są…

15 Ale większość fanów Twojej marki nawet nie widzi Twoich komunikatów! Facebook to przede wszystkim KOMUNIKACJA

16 Do tylu fanów dociera przeciętny post marki (źródło: VA Simply Services, kwiecień 2012) Liczba fanów niekoniecznie przekłada się na faktyczny zasięg i zaangażowanie A co z zaangażowaniem? 16%

17

18

19 Edge Rank – filtrowanie i wyświetlanie adekwatnych komunikatów w tzw. streamie Affinity Waga Czas Kiedy? – najnowsze aktywności Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Poprzednie interakcje z marką i jej postami

20

21 Najbardziej angażujący post – marzec 2012

22 Najbardziej angażujące posty – kwiecień 2012

23 Komunikacja marek na polskim Facebooku

24 Jak można poprawić zasięg i zaangażowanie? Treści Ciekawe treści (emocje, rozrywka, informacje na wyłączność) Ale zarazem - treści związane z marką Mix treści Relacje Jeśli użytkownicy częściej odnoszą się do treści, to widzą też inne Zachęcanie do polecania treści znajomym Optyma lizacja Sprawdzanie zaangażowania i jakości treści Optymalizacja: Kiedy, jakie treści, do kogo i w jaki sposób

25 Benchmarking Identyfikacja najaktywniejszych fanów Najbardziej angażujące treści Responsywność na komunikaty fanów Rodzaj treści Sposób pisania Godziny, dni, częstotliwość publikacji Optymalizacja - sposoby

26 1.Po co? – strategia i pomiar 2.Komunikacja nie dociera do wszystkich 3.Warto zwrócić uwagę na zaangażowanie 4.Edge rank a strategia marki 5.Optymalizuj! Na drogę

27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ