1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31
2 Serwisy społecznościowe (SNS): –Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. –Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Tumblogi Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop Czym są Social Media?
3 8,2 mln zarejestrowanych użytkowników (dane FB, maj 2012) 12,5 mln real users w Megapanelu (luty 2012) Facebook is the King!
4 Liczba użytkowników i aktywność firm wciąż rośnie… W całym 2011 r odnotowaliśmy: 3,5 mln fanów zaangażowanych na fanpageach 71 mln aktywności na fanpageach: – 49,8 mln lajków – 16 mln komentarzy – 1,9 mln postów Facebook w Polsce – kilka liczb
5 Cele obecności –raport CapGemini i Harvard Business Review + ściąganie ruchu na strony WWW
6 Promocja i zasięg
7 Komunikacja z klientami
8 Sprzedaż
9 Leady z Facebooka
10 Wsparcie sprzedaży w POS
11 Programy lojalnościowe A może połowa fanpageów to tak naprawdę programy lojalnościowe?
12 Customer care / obsługa klienta Miejsce zgłaszania problemów i reklamacji - częściowo można skanalizować w aplikacjach
13 Wspieranie wydarzeń offline
14 Bo inni już są…
15 Ale większość fanów Twojej marki nawet nie widzi Twoich komunikatów! Facebook to przede wszystkim KOMUNIKACJA
16 Do tylu fanów dociera przeciętny post marki (źródło: VA Simply Services, kwiecień 2012) Liczba fanów niekoniecznie przekłada się na faktyczny zasięg i zaangażowanie A co z zaangażowaniem? 16%
17
18
19 Edge Rank – filtrowanie i wyświetlanie adekwatnych komunikatów w tzw. streamie Affinity Waga Czas Kiedy? – najnowsze aktywności Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Poprzednie interakcje z marką i jej postami
20
21 Najbardziej angażujący post – marzec 2012
22 Najbardziej angażujące posty – kwiecień 2012
23 Komunikacja marek na polskim Facebooku
24 Jak można poprawić zasięg i zaangażowanie? Treści Ciekawe treści (emocje, rozrywka, informacje na wyłączność) Ale zarazem - treści związane z marką Mix treści Relacje Jeśli użytkownicy częściej odnoszą się do treści, to widzą też inne Zachęcanie do polecania treści znajomym Optyma lizacja Sprawdzanie zaangażowania i jakości treści Optymalizacja: Kiedy, jakie treści, do kogo i w jaki sposób
25 Benchmarking Identyfikacja najaktywniejszych fanów Najbardziej angażujące treści Responsywność na komunikaty fanów Rodzaj treści Sposób pisania Godziny, dni, częstotliwość publikacji Optymalizacja - sposoby
26 1.Po co? – strategia i pomiar 2.Komunikacja nie dociera do wszystkich 3.Warto zwrócić uwagę na zaangażowanie 4.Edge rank a strategia marki 5.Optymalizuj! Na drogę
27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ