REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja.
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 6
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Kampanie społeczne działań strażniczych
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY
Katedra Marketingu Usług
1. Stosunek Polaków do reklamy 3 Celem reklamy jest przekazywanie informacji o produktach i rozwiązaniach ułatwiających nam życie. Dzięki reklamie można.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Promocja jako element marketingu mix
Kolor i wielkość reklamy
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Przygotowanie kontentu stron WWW
Copywriter.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka
Interactive Marketing Partner marketing
Jak pisać komentarze na blogach?
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Mass media, publikatory
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Edytor tekstu - Word.
Ewolucja roli tekstu i obrazu
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Historia Fortepianu Kuba Bronisz IV „a”.
Reklama społeczna Co to jest?.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Prezentacja w Power Point
Marketing usług agroturystycznych
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
Prezentacje multimedialne
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Teksty na sprawdzianie i egzaminach Jak biblioteki mogą wspierać nauczycieli przedmiotów?
TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl.
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
NAPOJE ENERGETYCZNE. Czym są napoje energetyczne Napoje energetyczne, energetyzujące, energetyzery – to najbardziej popularne nazwy napojów energetyzujących.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
 Załącznik nr 2:Informacje dotyczące ogłoszenia zostały opracowane przez nauczyciela oraz wykorzystane ze strony: „Użytkowe formy wypowiedzi”:
TUTAJ UMIEŚĆ ZNACZEK Uwaga: Ta broszura jest przeznaczona do wydrukowania. Najpierw wydrukuj ją na zwykłym papierze, a jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Pomysł na promocję książki.
ZKM przypomnienie.
MÓJ ZAWÓD.
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama akustyczna
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Marta Siedlikowska. Copywriting
Zapis prezentacji:

REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA

Spis treści: Dlaczego warto przyglądać się reklamom? Zasady skutecznej reklamy (wg Davida Ogilvy) Jak napisać reklamy? „Szara strefa” – reklama ukryta

Dlaczego warto przyglądać się reklamom? reklama jest skondensowaną formą prezentacji, reklama musi być skuteczna, skuteczność da się zmierzyć, pomiar skuteczności pokazuje jakie mechanizmy działają a jakie nie mechanizmy, które działają można (po ewentualnych modyfikacjach) zastosować w prezentacjach nie tylko reklamowych,

cytat Davida Ogilvy „Tworzenie skutecznej reklamy to rzemiosło, odrobina natchnienia, ale głównie znajomość metod i ciężka praca. Jeśli masz nieco talentu i wiesz, jakie metody sprawdzają się przy kasie, daleko zajdziesz”

Zasady skutecznej reklamy zadaniem większości reklam nie jest przekonanie ludzi by spróbowali twojego produktu, ale by stosowali go częściej niż inne różnica pomiędzy dwoma reklamami (mierzona wielkością sprzedaży) może wynosić nawet 19.1 pokusa, by zabawiać zamiast sprzedawać jest zaraźliwa warto poznać produkt przed napisaniem reklamy kluczem do sukcesu jest obiecanie konsumentowi korzyści wydawcy czasopism są lepszymi specjalistami od komunikacji niż ludzie reklamy, niech mężczyźni nie piszą reklam produktów kupowanych przez kobiety, większość kampanii reklamowych jest zbyt skomplikowana, dobre kampanie reklamowe mogą trwać przez wiele lat, nie tracąc nic ze swojej skuteczności,

Jak napisać reklamy? Nagłówek: O czym pisać? 5 razy więcej osób czyta nagłówki niż tekst, reklama bez nagłówka to nieporozumienie, nagłówek powinien być prosty (to nie poezja) ale nie musi być krótki, napisz nagłówek tak, aby nie wykluczać żadnej grupy odbiorców, nie stosuj zaprzeczeń O czym pisać? nagłówek to najważniejsza informacja z całej reklamy, napisz w nagłówku co reklamujesz, opisz korzyści dla odbiorcy, daj jakąś obietnice i zaciekaw,

Jak napisać reklamy? Nagłówek

Tekst – co pisać? - Jak pisać mów o faktach (bo im więcej tym lepiej), wyobraź sobie, że komuś opowiadasz o tym co masz zareklamować, udziel rady, zamieszczaj świadectwa innych osób, nie zabawiaj tylko informuj, - Jak pisać nie klucz, nie lawiruj – mów prosto, dobierz długość tekstu do sytuacji, unikaj superlatywów, podtekstów, pompatyczności i zbyt wyrafinowanego stylu

Ilustracje temat ilustracji jest ważniejszy od techniki, pobudzenie ciekawości jest ważniejsze od pobudzenia zmysłów estetycznych, zdjęcia sprawdzają się lepiej niż rysunki, podpis pod fotografią czyta dwa razy więcej ludzi niż tekst, ilustracja musi pasować do otoczenia, w którym się znajdzie

Reklama ukryta - przekaz perswazyjny obraz dźwięki pismo prowokowanie wnioskowania nieświadomego reklama nie rzeczowa przekaz podprogowy

Prezentacje wykonały: Natalia Gałązka I Kinga Dymek