„Pozory mylą, dowód nie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Kampania społeczna przeciwko krzywdzeniu i zaniedbywaniu dzieci
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!
Procedury postępowania w stosunku do nieletnich
„Nowe narkotyki” – podsumowanie działań Policji
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego?
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Źródło: Smoke Free Partnership (2006) Lifting the smokescreen
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
Prawie 51% uczniów ostatnich klas gimnazjum ma już za sobą inicjację alkoholową, wśród uczniów drugich klas szkół średnich jest to 71% 50% chłopców.
Wyniki badania TNS OBOP
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Raport PBS OCENA KAMPANII 1 Ocena efektywności i postrzegania kampanii: Alkohol: Nieletnim dostęp wzbroniony! Marzec 2005 r.
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
„Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony!”
Najważniejsze prace legislacyjne dotyczące problematyki społeczeństwa informacyjnego zakończone w 2001 r. Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
Fajerwerki Zachowaj ostrożność!.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Jesteśmy przekonani, że wprowadzanie zmian musi odbyć się kompleksowo. Jest to warunek konieczny dla powodzenia proponowanych reform. Wymienione propozycje.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
JESTEM w PORZĄDKU NIE SPRZEDAJĘ ALKOHOLU MAŁOLATOM kampania społeczna Tychy, 15 – 30 maja 2003.
PODSTAWY EDUKACJI PRAWNEJ
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Przemoc w rodzinie Niebieska Karta.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Pozory mylą, dowód nie 2011 Ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Warszawa,
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Problemy wychowawcze dzieci
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Program Szkolenia dotyczący Ochrony Nieletnich SESJA 1 © NYCI 2007 Edycja 1.
eWUŚ - problemy zgłaszane przez świadczeniobiorców
Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2002 statystyki Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 69 tys.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
„ Razem przeciw dopalaczom”
10 lat działań na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy Policji Jachranka, 14 grudnia 2015 r.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Gdansk.pl Młodość bez procentów. Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po.
Głos Polaków w sprawie wina
Zapis prezentacji:

„Pozory mylą, dowód nie” Ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Warszawa, 2 lipca 2009

Jak Polacy postrzegają problem sprzedaży alkoholu nieletnim? * 96% Polaków uważa, że sprzedaż alkoholu nieletnim to negatywne zjawisko, jednocześnie ponad 80% społeczeństwa uważa, że nieletni mają łatwy dostęp do alkoholu. 33% badanych było świadkiem próby zakupu alkoholu przez nieletnich, a w ponad połowie tych przypadków sprzedawca nigdy nie poprosił o okazanie dowodu osobistego i w rezultacie sprzedał nieletniemu alkohol. Sprzedaż alkoholu nieletnim jest uznawana za przestępstwo przez 78% Polaków. 75% badanych jest zdania, że sprzedawcom, którzy sprzedają alkohol nieletnim należy odbierać koncesję. 64% jest jednocześnie przekonanych, że sprzedawców nie spotyka żadna kara. * TNS OBOP, badanie Omnimas, sierpień 2008, N=1005

Reakcja sprzedawcy na próbę zakupu alkoholu przez niepełnoletnich Jak zdaniem Polaków zachowują się sprzedawcy w sytuacji próby zakupu alkoholu przez nieletnich? 56% sprzedawców nie prosi o okazanie dowodu tożsamości * TNS OBOP, badanie Omnimas, sierpień 2008, N=1005

W jaki sposób reagują Polacy będąc świadkami próby zakupu alkoholu przez nieletnich? W SYTUACJI, GDY SPRZEDAWCA CHCE SPRZEDAĆ ALKOHOL NIELETNIEMU ZWYKLE REAGUJĘ ZWRÓCENIEM MU UWAGI 42% Polaków deklaruje, że zwraca uwagę sprzedawcy w sytuacji gdy ten chce sprzedać alkohol nieletniemu * TNS OBOP, badanie Omnimas, sierpień 2008, N=1005

Sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim w opinii samych sprzedawców * 76% sprzedawców przynajmniej raz na miesiąc spotyka się z sytuacją, gdy nieletni chce kupić alkohol. Do sprzedaży w takiej sytuacji przyznaje się zaledwie 1% sprzedawców … Niemal wszyscy badani sprzedawcy zgadzają się z koniecznością pytania o dowód osobisty: jedyny sposób upewnienia się co do wieku kupującego alkohol (61%) z uwagi na grożące konsekwencje prawne (22%) z pobudek moralnych („nie wolno rozpijać młodzieży”) – 14% * TNS OBOP, badanie „Sprzedawcy wobec problemu sprzedaży alkoholu nieletnim”, N=300, październik 2008

W jaki sposób niepełnoletni namawiają sprzedawcę do sprzedania alkoholu? Sposoby związane z dowodem tożsamości 55% Sposoby związane z udawaniem starszego 24%

Znajomość przepisów prawa 88% sprzedawców twierdzi, że zna przepisy prawa, które regulują sprzedaż alkoholu i dotyczą sprzedaży osobom niepełnoletnim, ALE: im krótszy staż pracy, tym więcej niedoinformowanych sprzedawców w sklepach sprzedających głównie alkohol aż 34% respondentów przyznało się do nieznajomości przepisów ! 81% sprzedawców twierdzi, że w sklepie, w którym pracują istnieją zasady postępowania w sytuacji, gdy osoba niepełnoletnia prosi o alkohol - głównym zaleceniem jest sprawdzanie dowodu osobistego (49%), a w drugiej kolejności odmowa sprzedaży (42%). 90% badanych deklaruje poparcie dla kampanii edukacyjnych na temat niesprzedawania alkoholu nieletnim prowadzonych w sklepach * TNS OBOP, badanie „Sprzedawcy wobec problemu sprzedaży alkoholu nieletnim”, N=300, październik 2008

Statystyki Policji W 2008 roku Policja stwierdziła ponad 2 100 przestępstw z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, z czego ponad 1 000 dotyczyło złamania zakazu sprzedaży lub podawania alkoholu małoletnim. W 2008 roku ponad 3 300 nieletnich sprawców popełniło czyny karalne pod wpływem alkoholu. 3 150 osób poniżej 18 roku życia zostało doprowadzonych przez Policję do jednostek policji lub izb wytrzeźwień w celu wytrzeźwienia.

Edukacja na temat odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!” – kampania edukacyjna realizowana od 2003 roku przez ZPPP Browary Polskie i licznych partnerów w kolejnych edycjach projektu. W ubiegłoroczną kampanię, która zasięgiem objęła 50 tys. sklepów w Polsce włączyły się komendy Policji. „Pozory mylą, dowód” jest wspólną inicjatywą Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Browary Polskie.

Zmniejszenie dostępu do alkoholu dla osób niepełnoletnich Jakie są cele kampanii? Zmiana zachowań sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim uświadomienie im konieczności sprawdzania dowodów tożsamości osób kupujących alkohol, jeśli mają wątpliwości co do ich pełnoletniości. Zwiększanie społecznej dezaprobaty na sprzedaż alkoholu nieletnim. Zmniejszenie dostępu do alkoholu dla osób niepełnoletnich

Przekaz kampanii Alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich. Dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Tylko dokładne sprawdzenie dowodu tożsamości przez sprzedawcę może potwierdzić pełnoletniość osoby, która chce kupić alkohol.

Dowody osobiste Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane na 5 lat). Dowody wydawane osobom niepełnoletnim wyglądają dokładnie tak samo, jak dowody wydawane osobom pełnoletnim. Dlatego tak ważne jest, aby sprzedawca dokładnie sprawdził datę urodzenia na dowodzie i datę ważności.

Przebieg kampanii Kampania realizowana w punktach sprzedaży w oparciu o materiały edukacyjne skierowane zarówno do sprzedawców, jaki i klientów sklepów: ulotka - przypomina sprzedawcom o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim i konieczności sprawdzania dowodów tożsamości plakaty - przypominają klientom o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim i zachęcają ich do czynnej reakcji, jeśli taka sprzedaż ma miejsce naklejka – oznakowanie sklepu i komunikat dla kupujących: „alkohol jest sprzedawany tylko osobom pełnoletnim” Materiały będą dostarczane do sklepów przez funkcjonariuszy Policji. Kampania obejmie swym zasięgiem wszystkie województwa i będzie prowadzona w okresie wakacyjnym.

Plakaty

Ulotka

Naklejka

Symbol, który pojawia się w kampanii edukacyjnej zostanie również wykorzystany w reklamach produktów browarów zrzeszonych w ZPPP Browary Polskie. Będzie stałym elementem reklam telewizyjnych i kinowych (sukcesywnie wprowadzanym od lipca br.) Jest to kontynuacja inicjatywy wdrożonej przez przemysł piwowarski w marcu 2008, kiedy na puszkach i butelkach piwa pojawiło się oznakowanie „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.