Młodzieżowe warsztaty samorządowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Stanowisko Państwowej Inspekcji Sanitarnej wobec używania elektronicznych papierosów w miejscach objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych. Magdalena.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Nowej Soli
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Młodzieżowa Rada Gminy
Gimnazjum Nr 9 im. Jana Pawła II w Kaliszu Samorząd lokalny Kalisza w latach miasta na prawach powiatu Miasto Kalisz.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Samorząd Uczniowski.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Język obcy w przedszkolu
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Gimnazjum nr 2 w Turku Zmiany w ostatnim dwudziestoleciu w naszej gminie w oczach naszych i zastępcy burmistrza pana Mękarskiego. Samorząd gminny: Miasto.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Bohaterów Westerplatte Rozkwitające piękno Gmina Barlinek.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Przykładowy model podziału środków
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017
Samorządowe akty prawa miejscowego
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017/2018
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Młodzieżowe warsztaty samorządowe Jestem i działam Młodzieżowe warsztaty samorządowe dla uczniów szkół województwa świętokrzyskiego Opracował: Tomasz Witaszek klasa III „f”

Rozszerzenie podstawowej oferty edukacyjnej skierowanej Cel ogólny projektu: Rozszerzenie podstawowej oferty edukacyjnej skierowanej do uczniów gimnazjum w obszarze edukacja obywatelska

Cele szczegółowe: kształtowanie umiejętności i postaw obywatelskich uczniów, budzenie więzi ze społecznością lokalną, przybliżenie edukacji szkolnej do środowiska lokalnego, kształtowanie postawy zaangażowania w lokalne działania i wiary we własne siły, rozwijanie aktywności, inicjowanie projektów uczniowskich dotyczących problemów gminy, budzenie wśród młodzieży poczucia patriotyzmu.

Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Królowej Jadwigi w Połańcu Dyrektor: mgr Jerzy Nowak Wicedyrektor: mgr Wiesława Trojanowska

Koordynatorem działań w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Połańcu była mgr Maria Kinga Orlicz

Nasze spotkania rozpoczęliśmy od zapoznania się ze schematem organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Połańcu. Z wielkim zaangażowaniem rozszyfrowywaliśmy tajemnicze skróty kolejnych wydziałów funkcjonujących w naszym Urzędzie.

Poznaliśmy nazwiska osób Miasta i Gminy Połaniec stanowiących o losie Miasta i Gminy Połaniec Burmistrz: Jacek Tarnowski Zastępca Burmistrza: Ernest Gałek Rada Miejska: Przewodniczący: Stanisław Lolo Wiceprzewodniczący: Zdzisław Kwiatkowski, Andrzej Wawrzyniec Członkowie Rady: Władysława Berycz, Edward Bobiński, Janusz Bugaj, Józef Cichoń, Maria Jednaki, Stanisław Juszczyk, Jolanta Nalepa, Jan Pławski, Zbigniew Rodenko, Marcin Spychała, Leonard Stramowski, Krzysztof Woźniak Sekretarz Gminy: Mieczysław Machulak Skarbnik Gminy: Henryk Błąd

11 listopada 2007 r., z okazji Narodowego Święta Niepodległości, uczestniczyliśmy w Uroczystej Sesji Rady Miasta.

14 listopada 2007 r. postanowiliśmy na własne oczy przekonać się, jak wygląda praca w Urzędzie Miasta i Gminy w Połańcu.

W pierwszej części naszej wizyty odbyliśmy spotkanie z sekretarzem Miasta i Gminy Połaniec – - Panem Mieczysławem Machulakiem.

Zostaliśmy przyjęci w sali narad UMiG w Połańcu.

Tematyka minikonferencji obejmowała wiele zagadnień, np.: historia gminy Połaniec, zadania Urzędu Miasta i Gminy Połaniec, rola urzędnika w demokratycznym państwie, miasta partnerskie.

Mieliśmy również sposobność zapytać o wiele nurtujących nas kwestii, takich jak, np.: priorytetowe działania obecnych władz miasta, potrzeby gminy w zakresie wykształcenia ludzi młodych, możliwość odbywania praktyk studenckich.

Zostaliśmy oprowadzeni po Urzędzie Miasta i Gminy Połaniec. Odwiedzaliśmy kolejne pokoje i staraliśmy się poszukiwać odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Rozmawialiśmy z dyrektorem Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Oświaty i Wychowania mgr Jadwigą Kralą na temat sytuacji placówek oświatowych w naszej gminie. Spotkaliśmy się ze skarbnikiem gminy Panem Henrykiem Błądem, który uświadomił nam, jakże trudnym zadaniem jest gospodarowanie finansami.

Odbyliśmy krótkie spotkanie z władzami: Burmistrzem MiG Połaniec - Jackiem Tarnowskim (pierwszy z lewej), Wiceburmistrzem – Ernestem Gałkiem (drugi z prawej) oraz Przewodniczącym Rady Miejskiej -Stanisławem Lolo (trzeci z prawej) i sekretarzem - Mieczysławem Machulakiem (pierwszy z prawej).

w fotelach ojców miasta. Nasze koleżanki szybko zadomowiły się w fotelach ojców miasta.

Milena Gaj próbowała wcielić się w rolę burmistrza.

Katarzyna Jarkowska zasiadła w fotelu wiceburmistrza.

W ramach zajęć opracowaliśmy i przeprowadzili wśród uczniów drugich i trzecich klas naszego gimnazjum oraz nauczycieli wychowawców ankietę dotyczącą sytuacji lokalnej Miasta i Gminy Połaniec. W ankietowaniu wzięło udział 80 osób. Zadaliśmy następujące pytania.

1. Z jakich działań, przedsięwzięć realizowanych na terenie Miasta i Gminy Połaniec, jesteś najbardziej zadowolony? 2. Jakie problemy, Twoim zdaniem, występują na terenie naszej gminy?

Z jakich działań, przedsięwzięć realizowanych na terenie Miasta i Gminy Połaniec, jesteś najbardziej zadowolony? z wybudowania krytego basenu, z kompleksu boisk przy gimnazjum i organizowanych zawodów sportowych, z zajęć odbywających się w Centrum Kultury i Sztuki, z działań władz, z dbałości o spokój i estetykę miasta, z funkcjonowania biblioteki publicznej.

Jakie problemy, Twoim zdaniem, występują na terenie naszej gminy? wandalizm, bezpańskie psy, brak parku miejskiego, brak zabezpieczenia placów zabaw dla dzieci, brak zatrudnienia dla młodzieży w czasie wakacji, źle oznakowane przejścia dla pieszych, brak dowozu dla dzieci i młodzieży z terenu gminy na zajęcia pozalekcyjne.

Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej problemom wskazanym przez respondentów. Wybraliśmy dwa z nich: bezpańskie psy, brak zabezpieczenia placów zabaw dla dzieci.

I. Bezpańskie psy Problem obejmuje część osiedla, w obrębie ulic: Czarnieckiego, Kościuszki, Kołłątaja. Z naszych obserwacji wynika, że nie wszystkie psy są naprawdę bez właścicieli. Najwięcej psów pozostawionych bez opieki można spotkać w godzinach porannych. Psy zanieczyszczają plac zabaw dla dzieci (piaskownicę i tereny zielone). Stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców, szczególnie dzieci.

Propozycje rozwiązania problemu: 1. Umieszczenie na tablicach ogłoszeń w blokach i słupach ogłoszeniowych oraz w miejscowej gazecie informacji na temat prawnych przepisów obowiązujących posiadaczy czworonogów.

2. Podjęcie przez radnych MiG Połaniec uchwały dotyczącej obowiązków posiadaczy psów, np.: każdy posiadacz psa ma obowiązek wyprowadzać psa na smyczy i w kagańcu w miejscu publicznym, także w lesie (poza polowaniem). Należy odpowiednio zabezpieczyć posesję ogrodzeniem na tyle szczelnym, by pies nie mógł go podkopać i przez nie gryźć oraz ostrzeżeniem wywieszonym w widocznym miejscu. Zaniedbanie tych obowiązków podlega karze grzywny.

Obowiązujące akty prawne: Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28.04.2003r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U z 2003 r. Nr 77, poz. 687).  Wykaz ras psów uznawanych za agresywne obejmuje następujące rasy psów: amerykański pit bull terrier, pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin), buldog amerykański, dog argentyński, pies kanaryjski (Perro de Presa Canario), tosa inu, rottweiler, abkash dog, anatolian karabash, moskiewski stróżujący, owczarek kaukaski.

Kodeks Wykroczeń art. 77: Każdy właściciel lub osoba sprawująca nadzór nad psem, ma obowiązek zachować zwykłe lub nakazane środki ostrożności. Dodatkowo, na podstawie pkt. 4 tegoż artykułu, każde miasto i każda miejscowość może mieć swoje własne przepisy w tym zakresie. Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany. Wykroczenia z art. 77 k.w. może się dopuścić osoba, na której spoczywa obowiązek zachowania ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia.

Podmiotem wykroczenia może być nie tylko właściciel zwierzęcia, ale każdy, na kim spoczywa obowiązek nadzoru nad nim. Czynu tego można się dopuścić zarówno umyślnie, jak i nieumyślnie, gdyż wystarczające jest niezachowanie środków ostrożności. Zwykła ostrożność obejmuje przeciętne środki ostrożności związane z trzymaniem danego zwierzęcia, przy czym będą one zróżnicowane w zależności od gatunku zwierzęcia i przede wszystkim od stopnia niebezpieczeństwa, jakie zwierzę może stwarzać. Nakazane środki ostrożności mogą wynikać z przepisów prawa (zwłaszcza ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt - Dz. U. Nr 111, poz. 724 z późn. zm.) jak również z polecenia funkcjonariuszy organów porządkowych (Policji, straży gminnej). Mogą być również określone w przepisach prawa miejscowego.

II. Brak zabezpieczenia placów zabaw dla dzieci Propozycja stworzenia parku zabaw dla najmłodszych mieszkańców miasta: Ogrodzenie terenu w taki sposób, by uniemożliwić dostanie się tam psów. Wprowadzenie zakazu przebywania na terenie placu zabaw osób spożywających lub będących pod wpływem alkoholu czy innych środków odurzających. Zakaz palenia papierosów. Systematyczne dbanie o czystość i porządek wyznaczonego terenu (np. zatrudnienie stróża w godzinach otwarcia placu zabaw). Ustalenie godzin otwarcia parku.

Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Królowej Jadwigi w Połańcu