Powiat Płoński Powiat Płoński Płońsk, 2011 r.
NPPDL – Cel programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to inicjatywa ministra spraw wewnętrznych i administracji z października 2008 roku. Program ten jest dodatkowym źródłem pieniędzy dla samorządów na rozwój lokalnej infrastruktury drogowej. Celem programu jest wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych oraz wsparcie tworzenia powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych. Program nie tylko wpływa na zwiększenie płynności ruchu i poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego, ale również zwiększa dostępność lokalnych ośrodków gospodarczych.
Powiat Płoński beneficjentem programu NPPDL Powiat Płoński przystąpił do programu już w pierwszym roku trwania edycji zrealizował przebudowę drogi powiatowej: 3020W Galomin – Dramin – Krajkowo Całkowita długość odcinka objętego przebudową wynosiła 9603 m. w tym 5953 m. projekt podstawowy i 3650 m. rozszerzenie projektu. Istniejący ówcześnie stan przedmiotowej drogi był niedostateczny: zniszczona nawierzchnia, zawyżone pobocza, złe odwodnienie, niedostateczne i w dużej części zdewastowane oznakowanie miało negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu i jego płynność. Przebudowany odcinek może obecnie stanowić alternatywny objazd w przypadku awarii na drodze krajowej nr 60 lub nr 7
Lokalizacja i otoczenie projektu
Stan drogi przed przebudową Widoczne zawyżone pobocza utrudniające odpływ wody deszczowej
Stan drogi przed przebudową – cd. Znaki drogowe wymagające naprawy bądź wymiany
Stan drogi przed przebudową – cd. Liczne spękania nawierzchni
Stan drogi przed przebudową – cd. Dziury w jezdni
Stan drogi przed przebudową – cd. Widoczny stan nawierzchni nie wymaga komentarza
Stan drogi przed przebudową – cd. Bez komentarza
Źródła finansowania przebudowy drogi MSWiA – MSWiA – Udział własny Powiatu Płońskiego – zł. Udział własny Powiatu Płońskiego – zł. w tym Partnerzy projektu Gmina Raciąż – 220 tys. zł Gmina Raciąż – 220 tys. zł Gmina Baboszewo – 50 tys. zł Gmina Baboszewo – 50 tys. zł Całkowite koszty przebudowy drogi wyniosły: zł.
Założenia projektowe przebudowy drogi Wymiana nawierzchni wraz z korektą niwelety drogi Wymiana nawierzchni wraz z korektą niwelety drogi Pogłębienie rowów, oczyszczenie i naprawa przepustów Pogłębienie rowów, oczyszczenie i naprawa przepustów Ścinka i uzupełnienie poboczy Ścinka i uzupełnienie poboczy Wykonanie zatoki postojowej i chodników z kostki brukowej Wykonanie zatoki postojowej i chodników z kostki brukowej Wykonanie zatoki autobusowej w miejscowości Krajkowo Wykonanie zatoki autobusowej w miejscowości Krajkowo Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych w miejscowości Krajkowo Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych w miejscowości Krajkowo Wymiana i uzupełnienie istniejącego oznakowania pionowego Wymiana i uzupełnienie istniejącego oznakowania pionowego Oznakowanie poziome przejść dla pieszych Oznakowanie poziome przejść dla pieszych Wygrodzenie przy szkole w miejscowości Krajkowo Wygrodzenie przy szkole w miejscowości Krajkowo
Droga po przebudowie – uzyskane efekty Początek przebudowanego odcinka
Nowa, równa, gładka nawierzchnia o szerokości 5 m. Droga po przebudowie – uzyskane efekty
Pogłębione rowy umożliwiające swobodny odpływ wody deszczowej Pobocza po ścince i uzupełnieniu pospółką
Droga po przebudowie – uzyskane efekty Zatoka postojowa i chodniki z kostki brukowej
Droga po przebudowie – uzyskane efekty Zatoka autobusowa w miejscowości Krajkowo
Droga po przebudowie – uzyskane efekty Wyniesione przejście dla pieszych i wygrodzenie przy szkole w miejscowości Krajkowo
Droga po przebudowie – uzyskane efekty Wymiana znaków drogowych, dla porównania obok na zdjęciu ten sam znak przed przebudową drogi
Uroczysty odbiór drogi Przedstawiciele administracji rządowej, samorządowej, młodzież i mieszkańcy miejscowości Krajkowo
Przecięcie wstęgi
Mowy końcowe Przemawiają przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej
Droga 3020W – plany na przyszłość Na zdjęciu widoczny jest dalszy wymagający przebudowy odcinek dogi 3020W, przebudowa tego odcinka umożliwi dodatkową spójność komunikacyjną z drogą krajową Nr 7 (zob. slajd nr. 4)
NPPDL – następny projekt W drugim roku trwania programu NPPDL Powiat Płoński uzyskał dotację i zrealizował projekt przebudowy drogi powiatowej 2991W Kobylniki – Garwolewo – Czerwińsk: Długość zmodernizowanego odcinka – 7472 m. Całkowita wartość projektu – zł. Dotacja MSWiA – Dotacja MSWiA – Udział własny Powiatu – zł. Udział własny Powiatu – zł. w tym partnerzy projektu w tym partnerzy projektu 1. Gmina Czerwińsk – zł. 2. Gmina Naruszewo – zł. 3. Gmina Dzierzążnia – zł.
NPPDL – następny projekt cd. Przedmiotowy zakres robót wynikających z przebudowy drogi obejmował Wymiana nawierzchni Wymiana nawierzchni Przebudowa skrzyżowań z korektą łuków poziomych Przebudowa skrzyżowań z korektą łuków poziomych Ścinka i uzupełnianie poboczy pospółką Ścinka i uzupełnianie poboczy pospółką Wymiana i uzupełnianie istniejącego oznakowania pionowego Wymiana i uzupełnianie istniejącego oznakowania pionowego Zatoki autobusowe i chodniki Zatoki autobusowe i chodniki Czyszczenie przepustów pod jezdnią oraz pod zjazdami Czyszczenie przepustów pod jezdnią oraz pod zjazdami Ustawienie barier ochronnych oraz luster Ustawienie barier ochronnych oraz luster Poprzez przebudowę drogi Kobylniki - Garwolewo - Czerwińsk uzyskaliśmy spójność komunikacyjną drogi powiatowej z drogami krajowymi o numerach 62 i 50. Jest to doskonale widoczne na następnym slajdzie.
Lokalizacja i otoczenie projektu
Ostatni rok programu NPPDL na lata W kolejnym, trzecim roku trwania programu NPPDL Powiat Płoński wnioskował o przyznanie dotacji na dwa projekty na które nie uzyskał dofinansowania. Reasumując w pierwszej edycji programu Powiat Płoński przebudował 17,1 km. dróg za łączną kwotę 4,1 mln. zł. Powiat Płoński i jego mieszkańcy liczą na uruchomienie drugiej edycji programu przebudowy dróg lokalnych co pozwoli wzmocnić rozwój gospodarczy powiatu.
Dziękuję za uwagę