Gimnazjum Integracyjne nr 75

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Sposoby wykorzystania sieci
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Uczniowie klas I oraz II którzy uczestniczą w zajęciach w ramach projektu,,Aktywny w szkole, aktywny w życiu. Jak widać projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
w Społecznym Gimnazjum nr 8 STO przy ul. Fabrycznej 10 w Białymstoku
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Projekt realizowany w Gimnazjum w Chybicach. Zajęcia przeprowadzane w ramach projektu są ciekawe dla naszych uczniów; są nimi w większości zainteresowani,
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Prezentacja Paweł Pawlak
Izabela Kołodziejczyk
INTERBLOK ZESPÓ Ł SZKÓ Ł W NAGAWCZYNIE. REALIZATORZY PROJEKTU INTERBLOK BARBARA SZCZERBIŃSKA DYREKTOR SZKOŁY SŁAWOMIR GWÓŹDŹ KOORDYNATOR AGATA WIATERURSZULA.
W realizacji projektu biorą udział: W realizacji projektu biorą udział: Klasa I a – 22 osoby Klasa III a – 24 osoby.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Zajęcia- "Wiem, Rozumiem, Potrafię" w ramach realizacji projektu "W stronę sukcesu" finansowanego przez POKL.
Niepubliczne Gimnazjum nr 1 Fundacji Familijny Poznań
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
W GIMNAZJUM W PRUSICACH
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Idea oceniania kształtującego
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Prawdziwy przyjaciel lasu
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Integracyjne nr 75 Interblok Gimnazjum Integracyjne nr 75 Kraków, listopad 2011 r. Statut ZSOI 7 w Krakowie

Na początek kilka fotografii, które wykonane zostały na zajęciach INTERBLOKu. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Temat zajęć: Waga Leonardo da Vinci Fizyka Klasa I Temat zajęć: Waga Leonardo da Vinci INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie Statut ZSOI 7 w Krakowie

Temat zajęć: Gaśnica McGyver’ea Fizyka Klasa I Temat zajęć: Gaśnica McGyver’ea  INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Temat zajęć: Posadzkowanie. zainteresuje się dziełem naszych artystów! Matematyka Klasa II Temat zajęć: Posadzkowanie. Prace tak doskonałe, że Muzeum Sztuki Współczesnej w Manufakturze na pewno zainteresuje się dziełem naszych artystów! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie Statut ZSOI 7 w Krakowie

Biologia Klasa III Temat zajęć: W GÓRĘ! – prototyp elementarny. To nie ręce w górę lecz prototyp! Narada wojenna i w górę ! Drobna kosmetyka i sukces! Zabawa? Wcale nie! Zajęcia pozwalające zrozumieć prawa występujące w przyrodzie. Wymagały od uczniów zastanowienia się, logicznego myślenia,a nawet zdolności manualnych. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

były również przyczyną uwalniania pozytywnych emocji. Biologia Klasa II Temat zajęć: Jakie czynniki mogą wpływać na energię i zdolność kiełkowania nasion? Prowadzenie siewu, obserwowanie kiełkowania nasion i interpretacja wyników doświadczenia, okazały się nie tylko doskonałą metoda zdobywania wiedzy; były również przyczyną uwalniania pozytywnych emocji. Radością dla uczniów był siew, ale jeszcze większym przeżyciem było obserwowanie kiełkujących nasion i interpretowanie wyników doświadczenia. A oto nasz niezwykle skupiony „Siewca”, jako ten Boryna w „Chłopach”! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Biologia Klasa III Temat zajęć: Zbudujcie urządzenie do domowej uprawy ziół przyprawowych. Myślenie ma przyszłość, pomyślmy! Ile radości przynosi budowanie „szklarni” Takie poświęcenie dla ziół? Co dwie bliźniacze głowy, to nie jedna INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Geografia Klasa II Temat zajęć: Jak zbudować model wulkanu, z którego wypływa lawa? Etna jest niczym w porównaniu z wybuchami wulkanów budowanych przez naszych uczniów! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Chemia Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. Cała klasa pracuje Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. A teraz najważniejsza część eksperymentu papierologia Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. Uczniowie zbudowali układ pomiarowy, a na następnie badali przewodnictwo różnych substancji. 10 INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Chemia Klasa II Temat zajęć: Jaka jest zawartość witaminy C w soku owocowym. Ciekawe co ma wspólnego witamina C ze skrobią i jodyną ? 11 INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie 11

Wnioski INTERBLOK na pewno „wyprowadza” przedmioty przyrodnicze z laboratorium. Zaproponowane doświadczenia są proste nawet dla uczniów, którzy mają pewne luki w wiedzy. Doświadczenia zostały zaprojektowane tak, aby każdemu, kto nie ma przygotowania teoretycznego, umożliwić zrozumienie i interpretację zjawisk przyrodniczych. Doświadczenia rozbudzają zainteresowania przyrodnicze. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Wnioski Doświadczenia udowadniają, że chemii, fizyki, biologii czy matematyki można uczyć się w trakcie zabawy. Doświadczenia poprzez odkrywanie sekretów dają uczniom mnóstwo radości i wywołują wiele pozytywnych emocji. Niektóre doświadczenia nie podobały się, np. doświadczenie z falownicą. Fala stojąca to trochę trudny temat jak na ten wiek. Scenariusze powinny zawierać zastosowanie tej wiedzy w praktyce. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Wnioski Niektóre scenariusze są za obszerne i dość skomplikowane. Realizacja tych tematów sprawia uczniom duże trudności. Mała wiedza teoretyczna z danego tematu lub jej brak sprawia, że uczniowie nie wyciągają prawidłowych wniosków. Nauczyciele obserwując radość uczniów czują satysfakcję z prowadzonych zajęć. Nie są sprecyzowane dokładnie zadania jakie mają uczniowie wykonać na platformie. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Wnioski Nauczyciele przygotowując zajęcia napotykają na trudności finansowe, przygotowanie niektórych zajęć wymaga od nich ogromnych nakładów pracy. (np. Posadzkowanie - przygotowanie form wielokątów, dla jednej grupy 145 różnych figur, grup 10 czyli 1450 figur do wycięcia! Czy problemy za zdobyciem jedwabnych kawałków materiału.) Nauczyciele oczekują od twórców programu pomocy w postaci przygotowanych materiałów do wybranych scenariuszy. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

Dziękujemy za Uwagę INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie