„Słowa ranią przez całe życie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Szczęście.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Czy jesteś osobą otwartą?
„Prawo dziecka do niegrzeczności” Jakub Śpiewak, Kidprotect.pl
Dzieci są nieznaną połową ludzkości..
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
Jak pisać komentarze na blogach?
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Praca z dzieckiem agresywnym
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc i agresja wśród dzieci
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
w praktyce pedagogicznej
Jedna z historii zmieniających życie….
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Prawa dziecka.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Problemy współczesnej młodzieży
Bez nienawiści w Internecie
CZY ZŁOŚĆ JEST ZŁA?.
SZKOŁA dla RODZICÓW.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
KONSTRUKTYWNA KŁÓTNIA.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
nowy niebezpieczny trend
Szkoła bez przemocy.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
STRES jak sobie z nim radzic.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
Podstawowe umiejętności pomagania
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zapis prezentacji:

„Słowa ranią przez całe życie” Słowa ranią, czyli jak unikać krzyku, kpin i obrażania dziecka SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Ministerstwo Edukacji Narodowej podjęło współpracę z Fundacją Dzieci Niczyje przeciwko przemocy werbalnej dzieci. Kampania „Słowa ranią przez całe życie” to akcja zwracająca uwagę na problem przemocy werbalnej wobec dzieci. Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom i społeczeństwu, że krzyk i wyzwiska zostawiają trwałe negatywne ślady w psychice najmłodszych, a dobra komunikacja buduje mocną więź między dzieckiem i rodzicami oraz wzmacnia młode pokolenie. SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Siniaki, pręgi na ciele dziecka to wstrząsające dowody przemocy wobec dziecka. Ale ważne jest, by pamiętać, że są ślady nie mniej bolesne, a niewidoczne. Różne formy krzywdzenia psychicznego, w tym agresji werbalnej wobec dziecka, czasem na resztę życia zostawiają ślady w sferze emocji, myślenia o sobie czy umiejętności budowania trwałych, opartych na szacunku relacji z innymi ludźmi. SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Agresja werbalna to: krzyk, upokorzenie, wyzwiska i obelgi kpienie, złośliwe żartowanie z dziecka, ironiczne odpowiadanie na pytania, zawstydzanie go w towarzystwie innych. SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Czy zdarzyło się Państwu krzyczeć na dziecko? SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

Wyzywać swoje dziecko? „Słowa ranią przez całe życie” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

Krytykować swoje dziecko? „Słowa ranią przez całe życie” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

Śmiać się ze swojego dziecka? „Słowa ranią przez całe życie” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Powiedzieć swojemu dziecku: „oddam Cię”, „zejdź z moich oczu”, „nie znoszę Cię”? SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

lub niestosownym żarcie zdarzyło się Państwu powiedzieć do dziecka: „Słowa ranią przez całe życie” Czy po wyzwisku lub niestosownym żarcie zdarzyło się Państwu powiedzieć do dziecka: „Jesteś przewrażliwiony”, „Nie znasz się na żartach?”, „Nie przesadzaj, przecież nic takiego się nie stało…” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

Jeśli na któreś z poniższych że spotkanie z Państwem „Słowa ranią przez całe życie” Jeśli na któreś z poniższych pytań Państwa odpowiedź brzmi TAK, oznacza to, że spotkanie z Państwem jest uzasadnione SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Dlaczego rodzice stosują przemoc werbalną? SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Dziecko jest nieposłuszne - Z bezradności SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Żeby odreagować swoją złość - Nie wiedzą, jak inaczej postępować z dzieckiem SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Nie znają zasad zdrowej, prawidłowej komunikacji - Wydaje im się, że to nic złego SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Nie wiedzą, jak poradzić sobie ze swoimi silnymi emocjami - Żyją w ciągłym stresie SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Wydaje im się, że ich dzieci powinny mieć „twardą, grubą skórę”, żeby przeżyć w dzisiejszych czasach SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - Doświadczyli takiego samego traktowania ze strony swoich rodziców i innych dorosłych SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Motywy stosowania przemocy werbalnej przez rodziców można podzielić na trzy kategorie: Są przekonani, że takie metody skutkują, że wychowują dzieci, Nie potrafią inaczej, nie znają innych konstruktywnych metod, Nie radzą sobie ze swoimi emocjami SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Wszyscy przypominamy sobie sytuacje z okresu dzieciństwa, w której doświadczyliśmy ze strony swoich rodziców lub innych osób dorosłych krzyku, ośmieszania, przezywania itp. Jak się wtedy czuliśmy, co myśleliśmy, jak się zachowywaliśmy lub mieliśmy ochotę zachować? SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Czy to nie były takie: - uczucia: przykrość, złość, upokorzenie, wstyd, bezradność SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - myśli: „o co mu chodzi?”, „czemu to robi?”, „chcę się zapaść pod ziemię”, „nienawidzę jej”, „ja jej pokażę”, „a właśnie, że będę tak robić”, „nie rozumie mnie”, „jestem beznadziejna”, „pewnie ma rację, jestem głupia” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” - zachowania: płacz, zamknięcie się w sobie, „odpyskiwanie”, uderzenie w coś, ucieczka np. do swojego pokoju, obrażanie się. SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

„Słowa ranią przez całe życie” Sposoby radzenia sobie z emocjami, tak by uniknąć przemocy werbalnej rozmowa wysiłek fizyczny poczucie humoru zajęcie się czymś innym przywołanie miłych wspomnień związanych z dzieckiem „strzepnięcie dłoni” wyjście do innego pomieszczenia na krótką chwilę mówienie do siebie w myślach, np. poradzę sobie, spokojnie, oddychaj głęboko głęboki oddech powiedzenie o uczuciach za pomocą komunikatu „Ja” – np. Złoszczę się, gdy po zabawie zostawiasz rozrzucone zabawki, bo się o nie potykam liczenie w myślach

SPOTKANIE PRYZGOTOWALI: „Słowa ranią przez całe życie” SPOTKANIE PRYZGOTOWALI: Alicja Adamczyk Izabela Bernat Zbigniew Bielak SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYRZYNIE

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ „Słowa ranią przez całe życie” SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ADAMA MICKIEWICZA UL. Tysiąclecia 143, 24-103 ŻYRZYN TEL./FAX: (081)8809025 EMAIL: spzyrzyn@o2.pl STRONA INTERNETOWA: www.spzyrzyn.pl