w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
opracowały mgr Beata Augustynów mgr Dominika Terembuła
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
doświadczenia drogą do wiedzy"
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Przedszkole Miejskie Nr 54 w Sosnowcu
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
- Agnieszka Janiszewska
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Innowacja pedagogiczna
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
„Sześciolatek w szkole”
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
doświadczenia drogą do wiedzy"
„Sześciolatek w szkole”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu mgr Karina Krupa-Juda KLUCZ DO UCZENIA SIĘ- podsumowanie zajęć praktycznych w ramach projektu, które odbyły się w grupie ,,Kotki”- dzieci 2,5-3-letnie w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu Rodzice/prawni opiekunowie wszystkich dzieci, których podobizny znalazły się na zdjęciach zamieszczonych w materiale wyrazili zgodę na ich publikację (stosowne oświadczenia wyrażone na piśmie znajdują się w dokumentacji przedszkolnej).

Różę Bryłę, Dyrektor Przedszkola nr 1 w Orzeszu. Swoją przygodę z Projektem ,,Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” rozpoczęłam od udziału w konferencji zorganizowanej w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach. Na w/w konferencji bardzo zaciekawiły mnie główne założenia programu oraz relacja i uzyskane efekty wdrożenia programu „Klucz do uczenia się” przedstawione przez panią Różę Bryłę, Dyrektor Przedszkola nr 1 w Orzeszu.

Kolejnym krokiem był udział w szkoleniu przeprowadzonym przez trenera II stopnia panią mgr Elżbietę Kordos, która dzięki wielkiemu zaangażowaniu i ciekawej organizacji zajęć zachęciła mnie jeszcze bardziej do pracy z KDU.

Swoją pracę w ramach Projektu rozpoczęłam (dzięki podpowiedzią trenera) od przygotowania odpowiedniego zaplecza (zorganizowałam w sali specjalny kącik, w którym codziennie odbywały się nasze zajęcia) i bazy pomocy dydaktycznych - oczywiście część podstawowych pomocy otrzymaliśmy w pakietach modułowych, które umożliwiły sprawne przeprowadzenie zajęć. Dzięki zaangażowaniu i pomocy rodziców z mojej grupy udało się nam zakupić tablicę magnetyczną, która bardzo usprawniła zajęcia z dziećmi oraz plastikowe podkładki, klipsy, itp.

Od września 2012 roku objęłam swoją pracą nową grupę dzieci. Do grupy ,,Kotki” dołączyły dzieci w wieku 2,5-3-lat. Ze względu na wiek dzieci, ich możliwości i zainteresowania podjęłam decyzję o bezpośrednim udziale w zajęciach samych 3 latków oraz realizacji zajęć w ramach Programu Literackiego. Z czasem także 2,5 latki zaczęły włanczać się czynnie do naszych zajęć- szczególnie bardzo chętnie uczestniczyły w inscenizacjach bajek. Ponieważ jestem jedynym nauczycielem w grupie i mam dłuższy kontakt z dziećmi mogłam dostosować swoją pracę do możliwości swoich wychowanków i stworzyć takie warunki pracy, aby dzieci mogły podejmować wyzwania, których realizacja sprawiła im dużą przyjemność, zmotywowała do dalszej pracy, wyzwoliła kreatywność i wpłynęła na szybszą integrację grupy, a dodatkowo rozwinęła nowe kompetencje oraz pozwoliła posiąść wiedzę umożliwiającą poznawanie świata.

W okresie od 17 września do 30 listopada w ramach praktyk udało mi się przeprowadzić bezproblemowo 23 sesje. Ze względu na wiek i możliwości psychofizyczne swoich wychowanków, niektóre sesje Modyfikowałam i dzieliłam na mniejsze fragmenty co wymagało realizacji przez większą ilość zajęć. Podczas zajęć wplatałam dużą ilość zajęć i zabaw ruchowych, zajęć z elementami pantomimy- które urozmaicały naszą pracę. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem dzieci i rodziców. Podczas zajęć dzieci rozwinęły swoje zamiłowanie do słuchania bajek, zajęcia dały Możliwość zrozumienia ich sensu, rozwinęły ich empatię, wspomogły rozwój mowy. Udział w zajęciach widocznie rozwijał ich myślenie abstrakcyjne, jak i przyczynowo- skutkowe, uczyły kontroli i samoregulacji. Podczas zajęć dzieci uczyły się pracy w małych grupach. Dodatkowo angażowały się również młodsze przedszkolaki co bardzo pozytywnie wpływały na integrację grupy szczególnie w początkowych dniach września. W przypadku nieobecności dziecka sesje zostawały powtórzone w innym terminie indywidualnie lub w grupie. Po zakończeniu praktyk, program będzie nadal przeze mnie kontynuowany poprzez Realizację sesji z zakresu modułu MS.

,,TRZY MAŁE PROSIACZKI”- wprowadzenie do bajki

,,TRZY MAŁE PROSIACZKI”- zrozumienie bajki

,,TRZY MAŁE PROSIACZKI”- przedstawienie (modelowanie) kinestetyczne bajki

,,TRZY MAŁE PROSIACZKI”- modelowanie wizualno przestrzenne bajki

,,TRZY MAŁE PROSIACZKI”- inscenizacja bajki

,,Trzy Koziołki Spryciołki”- poznanie bajki

,,Trzy Koziołki Spryciołki”- zrozumienie bajki

,,Trzy Koziołki Spryciołki”- zrozumienie bajki

,,Trzy Koziołki Spryciołki”- zrozumienie i sprawdzanie bajki

Trzy Koziołki Spryciołki”- przedstawienie bajki z udziałem mediatorów zewnętrznych

Trzy Koziołki Spryciołki”- modelowanie

,,Trzy Koziołki Spryciołki”- inscenizacja bajki

,,Złotowłosa i trzy misie”- zapoznanie z bajką

,,Złotowłosa i trzy misie”- modelowanie kinestetyczne

,,Złotowłosa i trzy misie”- modelowanie wizualno-przestrzenne

,,Rzepka”- wprowadzenie do bajki

,,Rzepka- zrozumienie bajki”

,,Rzepka”- modelowanie kinestetyczne i wizualno- przestrzenne bajki oraz sprawdzanie…”

,,Rzepka”- modelowanie wizualno- przestrzenne bajki

,,Rzepka”- inscenizacja

,, O chatce i jej mieszkańcach”- wprowadzenie do bajki

,,O chatce i jej mieszkańcach” -zrozumienie bajki

,,O chatce i jej mieszkańcach”- zrozumienie bajki”

,,O chatce i jej mieszkańcach”- modelowanie kinestetyczne z użyciem mediatorów

,,O chatce i jej mieszkańcach”- pociąg z sekwencją obrazków

Korzyści z udziału w projekcie: - Korzyści dla dzieci: Udział dzieci w zajęciach w ramach Projektu ,, Klucz do uczenia się”- Moduł Program Literacki wpłynął bardzo korzystnie na małe przedszkolaki, gdyż: wzbogacił ich słownictwo, rozwinął wyobraźnię, koncentrację przyczynił się do zintegrowania grupy. Dzięki udziałowi w ciekawych sesjach dzieci doskonaliły pojęcia matematyczne, odczuwały ogromną radość z działania, rozwijały umiejętność słuchania . Korzyści dla nauczyciela: Realizując zajęcia miałam możliwość usystematyzować pracę, wzbogaciłam swój warsztat pracy i bazę pomocy dydaktycznych. Praca z dziećmi stała się dużo bardziej atrakcyjna i przynosiła mi ogromna satysfakcję i wpłynęła na rozwój mojej kreatywności i ekspresji.