Kinematografia i kino.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Advertisements

RYTUAŁ INTERAKCYJNY.
Quiz statystyka kultury
My i przestrzeń publiczna
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ .
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
BUDOWA ZEWNĘTRZNA KOMPUTERA
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
Sławni dyslektycy.
opiekun grupy:Beata Winiarska
Slumdog. Milioner z ulicy
Przeznaczone do burdelu
Kinematografia 24 listopada 2008.
Autor: Joanna Kowalska- Ekert
Finansowanie instytucji kultury w Polsce
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Jan Szczepanik.
Jak to działa??? KINO DOMOWE.
Warsztaty filmowe
FILM.
„Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem
Mammografia Konkurs Dzień Babci 2011.
POCZĄTKI TELEWIZJI.
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Zastosowania Informatyki
„Kino dawniej i dziś”.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
W krainie prądu elektrycznego
Prezentacja wykonana przez Nicole Moulds z klasy 6B.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
KINO POLSKIE.
OD ETIUDY DO OSKARA.  Muzeum gromadzące filmy, plakaty, elementy scenografii, urządzenia techniczne oraz inne pamiątki związane z kinematografią, funkcjonujące.
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
Podział i funkcje mass mediów
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Początki kina Przygotowali: PP i ML.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Umieszczanie multimediów na stronie WWW. Co to jest multimadialność?  Multimedialność w dziedzinie komputerów jest najczęściej rozumiana jako możliwość.
Historia Filmu.
Klaudia Kaszyca II Liceum Ogólnokształcące im. K. K
DYNAMIC IDENTITY.
Talent show w świetle definicji kultury popularnej
Narodziny kina „Kinematograf” to tytuł filmu krótkometrażowego zrealizowanego przez Tomasza Bagińskiego. Film jest opowieścią o wynalazcy Francisie, który.
Korzystanie z cyfrowej kamery (wprowadzenie)
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Możliwości wsparcia finansowego ze środków UE dla sektora medialnego w Kujawsko-Pomorskim Departament Polityki Regionalnej.
NAJWIĘKSI POLSCY REŻYSERZY Krzysztof Kieślowski PL.
PROJEKTORY.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Polityka kulturalna Niemiec
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
PREHISTORIA I NARODZINY KINA
Legalne Źródła Muzyki i Filmów Czy pobierasz, słuchasz i oglądasz je legalnie? Opracowała: Katarzyna Steliga.
Obrazy Marcina Szancera do baśni H. Ch. Andersena
Oni zmienili świat. PROJEKTORFILMOWY. ZADANIA DO WYKONANIA OSOBA ODPOWIEDZIALNA TERMINREALIZACJI TERMIN KONSULTACJI Z OPIEKUNEM Wybranie wynalazcy Brzeski,
Charlie Chaplin i Początki kina
XVI wiek – złotym wiekiem dla Polski
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
PRASA.
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
Przyrzady Optyczne Przyrządy optyczne, są to urządzenia optyczne służące do zmieniania drogi promieni świetlnych, a czasem także promieni niektórych.
Historia Hollywood.
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapis prezentacji:

Kinematografia i kino

Czym jest kinematografia ? Jest to dziedzina działalności człowieka związana z produkcją filmów oraz ich rozpowszechnianiem i wyświetlaniem w kinach. Przemysł filmowy w poszczególnych krajach określa się mianem "kinematografii narodowej". Według definicji Bataille'a kinematografia jest sztuką poprawnego przekazywania idei drogą następstwa ożywionych obrazów”.

Do niedawna największą kinematografią narodową była amerykańska związana z wytwórniami w Hollywood. Obecnie najwięcej filmów na świecie powstaje w Indiach. Ośrodek kinematograficzny w Bombaju określany jest często jako Bollywood. Produkuje się tam nie tylko najwięcej filmów, lecz także najdłuższe. Średnio indyjski film trwa około 3 godzin. Filmy indyjskie jednak, ze względu na ich kulturową specyfikę znane są prawie wyłącznie w Indiach. Trzecią wielką potęgą filmową staje się obecnie kinematografia chińska z ośrodkami produkcyjnymi w Hongkongu, Pekinie i Szanghaju. Tylko te trzy kinematografie – amerykańska, indyjska i chińska, posiadające ogromne obszary dystrybucji, są samowystarczalne tzn, nie potrzebują dotacji mecenasów państwowych i prywatnych. Inne kinematografie narodowe, ze względu na małe obszary dystrybucji kinowej i telewizyjnej, są najczęściej dofinansowywane przez rządy, fundacje i organizacje społeczne lub telewizje publiczne. Tak się dzieje w Polsce, gdzie istnienie kinematografii narodowej jest uzależnione od dotacji Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej a czasem publicznej telewizji. Zdecydowanie rzadziej produkcja jest finansowana przez telewizje prywatne lub sponsorów.

Kino Rodzaj sztuki widowiskowej uwiecznionej na taśmie filmowej lub wideo, w której aktor lub grupa aktorów odgrywa role dla widowni, lub nagrany jest obraz ruchomy z podkładem dźwiękowym lub bez. Terminem tym określa się też czasem sam spektakl lub też budynek, w którym on jest wyświetlany.

Najwcześniejsze urządzenia będące przodkami kinematograficznych to camera obscura i laterna magica (latarnia czarnoksięska). Ta ostatnia jest prapradziadkiem projektorów do slajdów. Istniały też różnego rodzaju aparaty optyczne do pokazywania ruchomych obrazków – stroboskop, zoetrop, praksinoskop, fenakistiskop. Pierwszy aparat do utrwalania scen ruchomych (tzw. kinetoskop) zbudował w 1892 roku Thomas Alva Edison. Jeszcze wcześniej w 1886 roku działający prototyp takiego aparatu skonstruował urodzony w Polsce Ottomar Anschütz.

zoetrop stroboskop

fenakistiskop praksinoskop

Przygotował Jakub Jarysz