Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Akademia przyszłości -program rozwoju Gimnazjum nr 18 im
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
SZKOLNE FORUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I Szkolne Forum Przedsiębiorczości odbyło się w dniach listopada 2003 r. pod hasłemDziałalność gospodarcza,
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Podsumowanie inicjatyw lokalnych w powiecie nowomiejskim podjętych w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2011 przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
V Edycja Praskich Spotkań z Karierą Odkryj swój talent Pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Praga Południe Tomasza Kucharskiego 2 XII 2013 Centrum Kształcenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy będą realizować projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Metody poszukiwania pracy
Filia Młodzieżowego Biura Pracy i Klub Pracy w Gorlicach
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
Dni Informacji na Warmii i Mazurach - Olecko Dnia 22 października 2014r. w ramach Dni Informacyjnych na Warmii i Mazurach pod nazwą „Nowe formy wsparcia.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”

Skuteczni w poszukiwaniu pracy Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu Alicja Kościelniak, Małgorzata Krzeczkowska- Wdowiuk, Beata Olszewska

Dokąd zmierzam? Kim chcę być?

„Skuteczni w poszukiwaniu pracy” Cel projektu: Przygotowanie uczniów do aktywnego i świadomego poszukiwania pracy oraz do wejścia i funkcjonowania na rynku pracy. W działaniach projektowych uczestniczy 30 uczniów z klas objętych projektem SKK oraz wybiórczo uczniowie z klas maturalnych

Działania Spotkanie ze Szkolnym Doradcą Zawodowym; Organizacja sympozjum „Droga do sukcesu zawodowego”; Spotkanie z pracodawcami. Udział uczniów w zajęciach „Lekcja u pracodawcy”; Spotkanie z przedstawicielami Młodzieżowego Centrum Kariery i Klubu Pracy; Zapoznanie z aktywnymi metodami poszukiwania pracy;

„Droga do sukcesu zawodowego” 18 października 2012, w ramach IV Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, w Zespole Szkół Ekonomicznych zostało zorganizowane sympozjum „Droga do sukcesu zawodowego”. Spotkanie dotyczyło szeroko pojętego poradnictwa zawodowego, usług oferowanych przez powołane do tego instytucje, szkolnictwa zawodowego oraz praktyk zawodowych. Sympozjum miało dać odpowiedź na pytanie: kto, kiedy i jak może pomóc młodemu człowiekowi na drodze do sukcesu zawodowego?

„Droga do sukcesu zawodowego” Podczas sympozjum uczniowie mieli okazję do wysłuchania wystąpień takich specjalistów jak: pedagog z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Brzegu, naczelnik Wydziału Usług Rynku Pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu, lider Klubu Pracy w Brzegu, pośrednik pracy w Młodzieżowym Biurze Pracy w Brzegu, doradca w Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej przy Wojewódzkiej Komendzie OHP w Opolu

„W szkole” Uczniowie w ramach zajęć teoretycznych w szkole poznali: infrastrukturę systemów logistycznych szczególnie budowle magazynowe urządzenia techniczne wykorzystywane w magazynach

„Lekcja u pracodawcy” W dniach 23-27.11.2012 r. w ramach łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką uczniowie uczestniczyli w zajęciach w Hurtowni Artykułów Spożywczych „Darex” w Brzegu : „Lekcja u pracodawcy”

„Lekcja u pracodawcy” Pobyt w przedsiębiorstwie „Darex” umożliwił skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką gospodarczą. Uczniowie poznali: rozmieszczenie poszczególnych stref magazynowych w tej firmie, procesy kompletacji i wydania realizowane w przedsiębiorstwie, zobaczyli jak wykorzystuje się urządzenia transportowe i manipulacyjne

Spotkanie z przedstawicielami Młodzieżowego Centrum Kariery i Klubu Pracy W grudniu odbyły się spotkania z przedstawicielami Młodzieżowego Centrum Kariery i Klubu Pracy na temat rynku pracy. W ramach spotkania omówiona została definicja rynku pracy, zawody, które w przyszłych latach mogą zapewnić młodym ludziom zatrudnienie oraz te, które są bez przyszłości. Uczniowie dowiedzieli się jak efektywnie poszukiwać pracy oraz do jakiej instytucji mogą się zwrócić o pomoc w trakcie jej poszukiwania.

Zapoznanie z aktywnymi metodami poszukiwania pracy Również w grudniu uczniowie uczestniczyli w zajęciach z panią Alicją Kościelniak podczas których zostali zapoznani z aktywnymi metodami poszukiwania pracy

Działania II półrocze Zapoznanie z zasadami sporządzania dokumentów aplikacyjnych w języku polskim i angielskim; Sporządzanie dokumentów aplikacyjnych; Zapoznanie z zasadami autoprezentacji; Symulacja rozmowy kwalifikacyjnej; Wykorzystanie strategiczno – ekonomicznych gier planszowych; Prezentacja zawodów podczas „Dni Otwartych Szkoły”.

Zasady sporządzania dokumentów aplikacyjnych w języku polskim i angielskim 7 i 14 stycznia młodzież naszej szkoły uczyła się w jaki sposób przygotować dokumenty aplikacyjne w języku polskim i angielskim. Zajęcia prowadzone były przez panią Alicję Kościelniak i Małgorzatę Krzeczkowską- Wdowiuk. Uczniowie zapoznali się z zasadami tworzenia CV oraz pisania podania o pracę. Poznali słownictwo i zwroty używane w listach formalnych, szczególnie w języku angielskim.

Sporządzanie dokumentów aplikacyjnych W lutym teoria została zastosowana w praktyce. Uczniowie tworzyli własne dokumenty aplikacyjne. Każdy uczeń musiał znaleźć ogłoszenie o pracę, które najbardziej odpowiadało jego (na razie fikcyjnemu) wykształceniu, umiejętnościom i zainteresowaniom. Następnie sporządzali na komputerze swoje CV oraz podanie o pracę.

Zapoznanie z zasadami autoprezentacji W marcu pani pedagog Magdalena Kamion zapoznała uczestników projektu z zasadami autoprezentacji. Uczniowie uczyli się jak korzystnie zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Najważniejszym elementem zajęć było poznawanie sposobów minimalizowania stresu podczas wystąpień publicznych. Prowadzone były również ćwiczenia relaksacyjne.

Symulacja rozmowy kwalifikacyjnej W ramach projektu uczniowie mieli możliwość uczestnictwa w symulacji rozmowy kwalifikacyjnej. Nauczycielki Alicja Kościelniak i Beata Olszewska wcieliły się w rolę pracodawców i prowadziły z uczniami rozmowę kwalifikacyjną w języku polskim, natomiast pani Małgorzata Krzeczkowska-Wdowiuk w języku angielskim.

Wykorzystanie strategiczno – ekonomicznych gier planszowych Przez cały okres grantu pani Beata Olszewska prowadziła zajęcia z grami planszowymi, podczas których uczniowie kształcili umiejętności analizowania sytuacji, dobierania strategii, mierzenia rezultatów i wyciągania wniosków. Doskonalili komunikację z rynkiem, analizowali potrzeby, wydatki, gospodarowali zasobami adekwatnie do poczynań innych współgraczy. Uczniowie podejmowali odpowiedzialność za swoje decyzje, rozwiązywali problemy (np. z brakiem surowców, gotówki).

Prezentacja zawodów podczas „Dni Otwartych Szkoły” Pierwszym sprawdzianem umiejętności autoprezentacji i kreatywności były Dni Otwarte w Zespole Szkół Ekonomicznych. Uczniowie prezentowali gimnazjalistom naszą szkołę, kierunki kształcenia i zachęcali ich do kontynuowania nauki w naszej szkole.

Prezentacja zawodów podczas „Dni Otwartych Szkoły”

Prezentacja zawodów podczas „Dni Otwartych Szkoły”