TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Poradnictwo Zawodowe II
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Somatognozja.
Organizacja i zarządzanie firmą
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
O korzeniach i skrzydłach…
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
w praktyce pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Obraz siebie i samoakceptacja
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Zasady pracy metodą projektu
Pan od muzyki reż. Ch. Barratier Francja, Szwajcaria 2004.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Tropem TROPU Agnieszka Zarzycka. TROP miejscem rozwoju zawodowego i organizacją ucząca się.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI DR ANNA HILDEBRANDT INSTYTUT BADAŃ NAD GOSPODARKĄ RYNKOWĄ

WYZWANIA DOTYCZĄCE RYNKU PRACY TECHNOLOGIE DIGITALIZACJA ZASOBÓW NOWE NARZĘDZIA WYSOKIE BEZROBOCIE PRZY NIEDOBORZE RĄK DO PRACY ZMIANA MODELU RODZINY ZMIANA MODELU I CHARAKTERU PRACY ZMIANA STYLU ŻYCIA TRUDNOŚĆ Z SELEKCJĄ INFORMACJI TRUDNOŚCI Z PODEJMOWANIEM DECYZJI TRUDNOŚCI Z UCZENIEM I ODUCZANIEM SENIORZY I NOWE POKOLENIA NA RYNKU PRACY NASILENIE CHORÓB CYWILIZACYJNYCH GLOBALIZACJA DYFUZJA KULTUROWA NOWE INSTYTUCJE NADMIAR INFORMACJI ?

rynek pracy relacje człowiek uwarunkowania rynkowe uwarunkowania kulturowe uwarunkowania instytucjonalne uwarunkowania przestrzenne uwarunkowania społeczne uwarunkowania behawioralne

Uczymy do… ?

CEL: EMPLOYABILITY PRODUKTYWNOŚĆ WSKAŹNIKI LICZBA

POSIADAĆ

CAPABILITY-FRIENDLY APPROACH PODEJŚCIE OD STRONY ZDOLNOŚCI JAKIE MAM TALENTY? CO POTRAFIĘ? JAKIE MAM MOCNE STRONY?

Talenty, zdolności, doświadczenie ZARADNOŚĆ ŻYCIOWA Relacje, więzi Wiedza Talenty, zdolności, doświadczenie ALE…

Liczy się tylko produktywność! SZKOŁA = EMPLOYABILITY A NIE CAPABILITY!

JAKĄ MAM WARTOŚĆ...?

Przejmij odpowiedzialność za swoje EMOCJE

MOJE TALENTY MOJE MOCNE STRONY

ZARZĄDZANIE SOBĄ W ZMIANIE JESTEM Duchem Umysłem Ciałem

CZY DAJĘ SOBIE PRAWO DO ODPOCZYNKU?

JAKIE RELACJE BUDUJĘ?

CZY SZANUJĘ INNYCH?

CZY UMIEM PRACOWAĆ W ZESPOLE?

SZTUKA WYBORU

KILKA KŁAMSTW O KREATYWNOŚCI

POCZUJ MOC TWÓRCY… Odkryj swoją pasję! Naucz się nad nią panować! Swobodnie eksperymentuj i podejmuj ryzyko!

Poczucie własnej wartości Wysoka inteligencja emocjonalna Talenty i mocne strony JA to ciało i duch Sztuka regeneracji Umiejętność budowania trwałych relacji Akceptacja różnorodności Umiejętność pracy w zespole Sztuka wyboru Rozwijanie kreatywności

Uczymy do… ?

Dziękuję za uwagę anna.hildebrandt@ibngr.pl