Co wybieram w dzisiejszym świecie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Projekt międzyprzedmiotowy
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
O zbędności podziału ekonomii na pozytywną i normatywną
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
realizacja VIII punktu
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Duże dzieci – wielkie sprawy
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Fotografia naszym życiem
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Tematyka prac magisterskich
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Pojęcie instytucji społecznej
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
“Szkoła w procentach”.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak poprawić relacje międzyludzkie ?
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Co wybieram w dzisiejszym świecie? Tolerancja a Konflikt Co wybieram w dzisiejszym świecie? Prezentacja wykonana w ramach uczestnictwa w filmowym projekcie edukacyjnym „Patrz i zmieniaj” – luty 2012r.

Konflikt izraelsko-arabski (arab. الصراع العربي الإسرائيلي, hebr Konflikt izraelsko-arabski (arab. الصراع العربي الإسرائيلي, hebr. הסכסוך הישראלי ערבי) obejmuje okres ponad pół wieku politycznych napięć i jawnych niechęci pomiędzy Arabami a Żydami na Bliskim Wschodzie. Konflikt izraelsko-arabski ma charakter etniczny, religijny i terytorialny. Niektórzy uważają ten konflikt za część wielkiego starcia cywilizacji pomiędzy Zachodem a Arabami i światem Islamu.

  Gaza i zachodni brzeg Jordanu - kolor czerwony Izrael - kolor niebieski Narody Arabskie - kolor zielony Kraje Arabskie w stanie wojny z Izraelem - kolor ciemnozielony

Skąd nasze zainteresowanie tą tematyką? W ramach gimnazjalnego projektu edukacyjnego uczestniczyliśmy w filmowym projekcie „Patrz i zmieniaj”. Oglądaliśmy ciekawe filmy dokumentalne z pakietu CEO, m. in. „Most nad Wadi”. Film opowiada o tym, jak w 2004 roku grupa arabskich i żydowskich rodziców zdecydowała się stworzyć wspólnie dwunarodową, dwujęzyczną szkołę dla swoich dzieci. Napotkali wiele problemów, ale szkoła nadal funkcjonuje. To piękna lekcja tolerancji. Zainteresowała nas ta tematyka. Stąd ta prezentacja, poprzedzona przeprowadzeniem przez nas ankiety, wśród uczniów klas drugich naszej szkoły. Zachęcamy do przeanalizowania wyników.

„Most nad Wadi” Konflikt izraelsko-palestyński od lat dzieli Żydów i Arabów. Powstanie szkoły, takiej jak ta, w Wadi, jest dobrym zwiastunem w relacjach dla obu nacji. Możliwe, że jest nawet wielkim krokiem ku wprowadzeniu pokojowych relacji. Na pewno jest to dość śmiałe przedsięwzięcie na tle obecnych wydarzeń. W filmie zawarto wypowiedź chłopca, mającego pójść do szkoły, który mówi, że tam (tj. w szkole) są Żydzi i nie jest bezpiecznie. Początkowo dzieciom towarzyszy więc strach. W szkole będą uczyły się sobie ufać, a zaufanie tworzy między ludźmi więź, która jest początkiem przyjacielskich stosunków.

Dwaj koledzy ze „Szkoły nad Wadi” - różnego pochodzenia, wiary i kultury.

Oto wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów naszej szkoły:

Jak było widać na poprzednim slajdzie ankietowani mieli do dyspozycji 6 odpowiedzi: - 2 odpowiedzi negatywne; - 2 odpowiedzi pozytywne; - 1 odpowiedź neutralna; - 1 odpowiedź swobodnego wyboru. Nikt nie wybrał odpowiedzi swobodnego wyboru ani odpowiedzi negatywnych. Dobrze to świadczy o uczniach z naszej szkoły. Mamy nadzieję, że w prawdziwym życiu postąpią tak samo. 

Wynika z tego, że ponad 90% osób zna definicję tolerancji, a tylko kilka osób uważa to za „bzdurę”, nie mającą nic wspólnego z prawdziwym życiem.  Oby tak dalej!

Definicje – sprawdzamy u źródeł naszą wiedzę … okazuje się, że nie jest źle, wiedzę teoretyczną mamy, trzeba ją tylko zastosować w naszym codziennym życiu!

Tolerancja - termin stosowany w socjologii, badaniach nad kulturą i religią. W sensie najbardziej ogólnym oznacza on postawę wykluczającą dyskryminację ludzi, których sposób postępowania oraz przynależność do danej grupy społecznej może podlegać dezaprobacie przez innych pozostających w większości społe- czeństwa.

Konflikt - to zjawisko powszechne nieuchronnie związane z życiem społecznym. Występująca sprzeczność interesów powoduje walkę, jakieś starcie przeciwstawnych sobie sił. Konflikt w przeciwieństwie do różnicy zdań charakteryzuje się tym, że jego uczestnicy są nieprzejednani, niezdolni do innego punktu widzenia, argumentują niezrozu- miale, a w porównaniu ze znaczeniem sprawy angażują się nadzwyczaj emocjonalnie i ostro reagują.

Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdyprzynajmniej jedna strona nie zgadza się z daną opinią lub z danym rozwiązaniem sytuacji. Negocjacje to sposób porozumienia się w celu rozwiązania konfliktu oraz dojścia do porozumienia obydwu stron, proces wzajemnego poszukiwania takiego rozwiązania, które satysfakcjonowałoby zaangażowane w konflikt strony.

Mikołaja Daszkiewicza Jakuba Stasiaka Opiekun: pani Agnieszka Nowak Niniejsza prezentacja, będąca formą zaliczenia projektu gimnazjalnego, przygotowana została przez: Marcina Sakowskiego Łukasza Romana Bartosza Nowaka Mikołaja Daszkiewicza Jakuba Stasiaka Opiekun: pani Agnieszka Nowak

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji. 