CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Teatr w naszej szkole …bo życie to teatr, bo teatrem jest życie,
Pierwszy dzień wiosny Turniej w klasach IV-VI o puchar Pani Dyrektor
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Tikuś – fajna rzecz! Magdalena Kica Kl. V a.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
DOM 2.0 czyli nauka nie musi być nudna
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
POWIEDZ NIE PROMILOM !!!.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
15 maja 2012 roku w naszej szkole odbył si ę pokaz ratownictwa medycznego. Odwiedzili nas ratownicy ze Szpitalnego Oddziału Ratownictwa Medycznego w Tarnobrzegu.
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Dnia 21 marca 2013 roku w Gimnazjum Samorządowym numer 3 w Bolesławcu odbył się FESTIWAL NAUKI. Z okazji tego dnia nasza szkoła przygotowała różne projekty.
Kompetencje kluczowe drogą do kariery
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Pe ł ni apetytu na moc Uczniowie klasy III a Szko ł y Podstawowej nr 6 w Ś widnicy.
Ustanowienie Pastusiowego Rekordu Świata w Akademii Aquafresh w Przedszkolu Samorządowym w Jerzmanowicach.
Ś NIADANIE DAJE MOC W dniu 8 listopada 2011 roku uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej w Wysocinie uczestniczyli w akcji edukacyjnej pod hasłem.
Dzień otwarty w Irzyku!. Wydawać się może, że dzień otwarty jest nudny, chodzenie od klasy do klasy, słuchanie długich wykładów o szkole, jednak… Zdecydowanie.
8 listopada 2011 „Śniadanie daje moc” Szkoła Filialna w Niekursku.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH IM. JANUSZA KORCZAKA W MYSŁOWICACH MYSŁOWICE, Plac Wolności 3 tel./fax.: (032)
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH IM. JANUSZA KORCZAKA W MYSŁOWICACH
Innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych w ramach kompetencji kluczowych „Świadomość i ekspresja kulturalna” Ty też potrafisz… być aktywny, twórczy,
DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Prezentacja o Baczynie - jak wyglądała praca uczniów
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

CHEMIA OD PRZEDSZKOLA

„Nauka nie musi być nudna” „Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z logotypami Projektu, WSP TWP, Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” „Nauka nie musi być nudna”

ZESPÓŁ w4c OPIEKUN ANNA NORKOWSKA-POLOWCZYK

A O TO MY: „SZALENI CHEMICY”

HUBERT PAULINA ANKA

ILONA MILENA PAULINA

JOASIA SYLWIA MIRKA

Chcielibyśmy pokazać poprzez Nasz projekt, że nauki ścisłe – a w tym przypadku chemia – nie są takie straszne jak się o nich mówi. Dlatego pomyśleliśmy, że najlepiej byłoby przekonać do chemii już przedszkolaków i uczniów szkoły podstawowej klasy 1-3. Postanowiliśmy, że przedstawimy chemie w sposób zabawny i ciekawy, oraz łatwy do zrozumienia.

Działania swe rozpoczęliśmy od wyszukania ciekawych i jednocześnie budzących zainteresowanie doświadczeń. Nie było to łatwe zadanie. Musieliśmy najpierw sami wejść w rolę przedszkolaka, aby uświadomić sobie co ich może zainteresować. Postanowiliśmy, że część doświadczeń wykonamy w taki sposób aby stwarzały wrażenie magicznych, natomiast druga część będzie opierała się na doświadczeniach, które dzieci będą mogły zrobić w domu np. z rodzicami.

Do grupy magicznych doświadczeń zaliczyliśmy Wywołanie „ducha nauki”; Woda w sok, a następnie sok w wodę; Magiczna piana; Burza w probówce; Palący się banknot; Magiczne atramenty; Czarodziejski wulkan. Do grupy magicznych doświadczeń zaliczyliśmy

Natomiast doświadczenia, które można było wykonać również w domu to: „Wystrzałowe” korki od szampana; Atrament z cytryny; Dmuchanie balonów; Magiczne kwiaty. Natomiast doświadczenia, które można było wykonać również w domu to: Oczywiście zaznaczyliśmy, że wszystkie doświadczenia wykonuje się w obecności osoby dorosłej.

Kiedy byliśmy już gotowi postanowiliśmy pójść z propozycją pokazu do jednego z przedszkoli w naszym mieście. Pani dyrektor wyraziła zgodę na nasz pokaz w jednej z grup przedszkolaków. Oczywiście byliśmy pełni obaw czy doświadczenia wzbudzą zainteresowanie dzieci, i czy wszystko nam się uda. Nadszedł dzień pokazu.

Publiczność nam dopisała

Doświadczenia się udały

Dzieci chętnie brały udział w pokazie

Zaciekawione buzie uczestników mówiły nam, że pokaz się udał.

A o to nasi pierwsi widzowie.

Dziękujemy za uwagę. Zespół badawczy w4c z ZSP w Czarnkowie Pierwszy pokaz za nami. My jako wykonawcy jesteśmy zadowoleni z osiągniętych efektów, również uczestnicy pokazu wyszli pełni wrażeń i zadowolenia. Myślimy, że to niezły pomysł na popularyzację nauki jaką jest chemia. Dziś już mamy zaproszenia do kolejnych przedszkoli i do szkoły podstawowej. Dziękujemy za uwagę. Zespół badawczy w4c z ZSP w Czarnkowie