Analiza rynku szkoleń podyplomowych dla lekarzy i lekarzy dentystów na obszarze działania okręgowej izby lekarskiej w warszawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Advertisements

projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
OGÓLNOPOLSKIE STUDENCKIE DNI PEDIATRII
Organizacja nauczania indywidualnego
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Praktyczna nauka zawodu
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko- Polskiego Programu Współpracy. Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Współpraca lekarza z biblioteką medyczną: spojrzenie lekarza Dr hab. n. med. Jan Styczyński Katedra i Klinika Pediatrii, Hematologii i Onkologii Collegium.
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Kadry Medyczne – Specjalizacje Lekarskie Lubelskie Centrum Zdrowia Publicznego w Lublinie kwiecień, 2008 r.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Szkolenia specjalizacyjne w województwie wielkopolskim
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Utworzenie Kierunku Lekarskiego na Uniwersytecie Zielonogórskim
Narażenie zawodowe pracowników zatrudnionych przy zbieraniu i składowaniu odpadów komunalnych na negatywne skutki zdrowotne – studium przypadku choroby.
dr Elwira Gross-Gołacka Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Polski Plan Alzheimerowski
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE LEKARZY I LEKARZY DENTYSTÓW W POLSCE
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
MODUŁOWY PROGRAM SPECJALIZACJI Z CHIRURGII STOMATOLOGICZNEJ
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Krajowy Fundusz Szkoleniowy w 2017 roku
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Krajowy Fundusz Szkoleniowy zasady działania i perspektywy w 2017 r.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Psychiatria Dzieci i Młodzieży – Kopciuszek Medycyny
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Organizacja opieki nad dziećmi z chorobami gruczołów wydzielania wewnętrznego. Zasadnicze założenia specjalizowania lekarzy w dziedzinie endokrynologii.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Zapis prezentacji:

analiza rynku szkoleń podyplomowych dla lekarzy i lekarzy dentystów na obszarze działania okręgowej izby lekarskiej w warszawie.

Rzeczywiste zapotrzebowanie na szkolenia w świetle rozporządzenia ministra zdrowia z 6 października 2004r. w sprawie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów Dz. U. Nr 231 poz. 2326 ZS = nL x 200 pkt. gdzie: ZS - zapotrzebowanie na szkolenia nL - liczba lekarzy pkt. - liczba punktów edukacyjnych konieczna do uzyskania w ciągu 4 lat przez 1 lekarza ZS = 20.000 x 200 = 4.000.000pkt.

źródła uzyskiwania punktów edukacyjnych wg rozporządzenia ministra zdrowia FORMY CZYNNE 1 Realizowanie programu specjalizacji lub umiejętności. 3 Odbycie praktyki klinicznej w krajowym lub zagranicznym ośrodku specjalistycznym. 7 Wykład lub doniesienie w formie ustnej lub plakatowej na kongresie, zjeździe, konferencji lub sympozjum. 9 Uzyskanie stopnia naukowego w zakresie nauk medycznych. 10 Napisanie i opublikowanie fachowej książki medycznej, rozdziału w książce lub edukacyjnego programu multimedialnego. 11 Napisanie i opublikowanie książki, rozdziału w książce lub edukacyjnego programu multimedialnego o charakterze popularnonaukowym 12 Przetłumaczenie i opublikowanie fachowej książki medycznej, rozdziału w książce lub edukacyjnego programu multimedialnego. 13 Napisanie i opublikowanie artykułu w fachowym czasopiśmie medycznym indeksowanym przez Filadelfijski Instytut Informacji, Medline lub Index Copernicus. 14 Napisanie i opublikowanie artykułu w innym recenzowanym fachowym czasopiśmie medycznym indeksowanym. 15 Przetłumaczenie i opublikowanie artykułu w fachowym czasopiśmie medycznym. 16 Kierowanie stażem podyplomowym, specjalizacją lub nabywaniem umiejętności lekarzy lub lekarzy dentystów.

FORMY BIERNE 2 Udział w kursie medycznym, nieobjętym programem specjalizacji lub nabywanej umiejętności. 4 Udział w krajowym lub zagranicznym kongresie, zjeździe, konferencji lub sympozjum naukowym. 5 Udział w posiedzeniu oddziału towarzystwa naukowego lub kolegium specjalistów. 6 Udział w szkoleniu wewnętrznym organizowanym przez zakład opieki zdrowotnej w którym lekarz udziela świadczeń zdrowotnych, lub przez grupę lekarzy. 8 Udział w programie edukacyjnym, opartym na zadaniach testowych, akredytowany przez towarzystwo naukowe lub kolegium specjalistów. 17 Indywidualna prenumerata fachowego czasopisma medycznego . 18 Członkostwo w kolegium specjalistów lub towarzystwie naukowym. Opracowanie dotyczy uzyskiwania punktów edukacyjnych w oparciu o formy bierne, formy czynne dotyczą najczęściej lekarzy zatrudnionych w uczelniach i instytutach medycznych i nie zostały uwzględnione w opracowaniu.

Liczba punktów dostępna na rynku szkoleń 1 rok 4 lata Warszawski Uniwersytet Medyczny 34.500 138.320 CMKP 585.900 2.343.600 OIL 3.643.800 14.539.200 Razem 4.264.200 17.021.120 Pozostałe formy i źródła uzyskiwania pkt. edukacyjnych (nie uwzględnione w powyższej analizie) Specjalizacje 136.000 pkt. w okresie 4-letnim Tytuł naukowy Szkolenia nieakredytowane Szkolenia organizowane przez ZOZ-y Członkostwo w towarzystwie naukowym Prenumerata czasopisma Programy edukacyjne generują 85% pkt. edukacyjnych dostępnych na rynku szkoleń.

DOSTĘPNOŚĆ odległość koszt dyspozycyjność lekarza atrakcyjność szkoleń liczba punktów edukacyjnych

Odległość miejsca szkolenia od miejsca pracy/zamieszkania lekarza Programy edukacyjne w miejscu pracy/zamieszkania Szkolenia wewnętrzne w miejsce pracy (rezerwa) Szkolenia w obrębie aglomeracji warszawskiej 92% Szkolenia w miastach wojewódzkich 8% Czynnikiem dodatkowym są utrudnienia/ułatwienia komunikacyjne Koszt szkolenia koszty bezpośrednie, koszty towarzyszące programy edukacyjne, koszty bezpośrednie ok. 8 pln/1pkt formy (kursy medyczne, konferencje, kongresy, zjazdy, sympozja) 60% bezpłatne tendencja wzrostowa koszty towarzyszące : transport, hotel, koszty utrzymania, utracone zarobki najwyższe koszty szkolenia stomatologiczne

Dyspozycyjność lekarza brak wolnych godzin/dni udzielanych przez ustawodawcę/pracodawcę rezygnacja z pracy zawodowej: dyżurów, zastępstw angażowanie czasu własnego, poświęcanego na wypoczynek i dla rodziny, czas „netto” w dowolnej porze (programy edukacyjne) Atrakcyjność szkoleń rzeczywiste korzyści merytoryczne prestiż organizatora szkolenia/ osoby wykładowcy, korzyści zawodowe i towarzyskie prestiż miejsca szkolenia – luksusowe hotele, programy towarzyszące oprawa organizacyjna - catering, materiały reklamowe Punkty edukacyjne manipulacja formami doskonalenia zawodowego dla uzyskiwania największych korzyści punktowych – zmiana formy doskonalenia zawodowego celem ominięcia limitów.

Wnioski Podaż szkoleń dostępnych na obszarze działania OIL w Warszawie ponad czterokrotnie przewyższa zapotrzebowanie wynikające z Rozporządzenia Ministra Zdrowia Obserwuje się nieproporcjonalnie wysoką koncentrację wydarzeń edukacyjnych w aglomeracji warszawskiej w porównaniu z miastami powiatowymi województwa mazowieckiego. Pośród form oferowanych szkoleń największą liczbę punktów edukacyjnych generują programy edukacyjne oparte o zadania testowe. Zjawisko to ma tendencję wzrostową. W ciągu ostatnich dwóch lat obserwujemy znaczny wzrost odsetek szkoleń, w których udział jest nieodpłatny. Obserwuje się znaczne zróżnicowanie dostępności szkoleń dla lekarzy i lekarzy dentystów na niekorzyść tych ostatnich. Szkoleń dla lekarzy dentystów jest proporcjonalnie mniej, są o wiele droższe i zlokalizowane prawie wyłącznie w aglomeracji warszawskiej .