„Lekturomaniacy”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obchody Roku Chopinowskiego w PSP Nr 15 w RADOMIU
Advertisements

SERDECZNIE WITAMY.
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
czyli Słowacki pół żartem, pół serio
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Witamy Cię na finale Konkursu Wiedzy o Sztuce. Powodzenia!
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Jak pisać pracę dyplomową?
Systematyka literatury
CO TO JEST ALGORYTM!.
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
Europejski Dzie ń J ę zyków Obcych W dniu r. uczniowie klas IV-VI prezentowali swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Ale.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Katalogi biblioteczne informacją o zbiorach
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
25 maja 2012 r. Konkurs Wiedzy o źródłach energii odnawialnej
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Autor: Paweł Sandulski
Maturzyści przed maturą pisemną zastanawiają się:
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Gatunki dziennikarskie
Jak napisać dobry tekst?
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Nie jest możliwe pokochanie kogokolwiek
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Aleksander Fredro.
Bibliografia. Uporządkowany spis książek i artykułów, który wydawany jest osobno lub dołączany do prac naukowych i popularnonaukowych. Bibliografia ma.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Zapraszam na lekcję KAŻDY AKT ŚMIESZY,
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Jak przygotować poster naukowy
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
Pomysł na promocję książki.
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2
Systematyka literatury
Program InLab Formularz Pomysłu na Innowację Prosimy o wysłanie wypełnionego formularza do dnia 25 listopada 2016 roku. Zwracamy uwagę, że w przypadku.
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
…czyli nie taki diabeł straszny
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

„Lekturomaniacy”

Konkurencje sprawdzające znajomość lektur szkolnych

I Konkurencja Recytacja fragmentu ( do wyboru ) : „Romea i Julii” Williama Szekspira, „Zemsty” Aleksandra Fredry, „Dziadów cz. II” Adama Mickiewicza ( 10-15 wersów ) ( kryteria oceny: znajomość tekstu, właściwe tempo mówienia, wyraźne mówienie, wyraziste mówienie ) – max 6

II Konkurencja Plakat zachęcający do przeczytania wybranej lektury (kryteria oceny: czytelność i atrakcyjność informacji, poprawność merytoryczna, połączenie obrazu i pisma w jedną całość, oryginalność ujęcia tematu, oryginalność kompozycji i zastosowane techniki plastyczne ) – max 10p.

III Konkurencja Krótka scenka dotycząca określonego utworu ( kryteria oceny: jasny przekaz, gra aktorska, scenografia, oprawa muzyczna, stroje, inwencja twórcza). Scenka nie może trwać dłużej niż 5 minut – max 12p.

IV Konkurencja Wiersz – pychotka” – przepis na utwór liryczny z uwzględnieniem składników i sposobu wykonania ( kryteria oceny: realizacja tematu, podanie prawdopodobnej ilości składników, zachowanie logicznego układu podawanych czynności dotyczących postępowania ze składnikami, rzeczowość i komunikatywność, konsekwencja użytych form czasowników, przejrzysty zapis, poprawność językowa, poprawność ortograficzna, poprawność, interpunkcyjna ) – max 9p. Czas – 7 minut

V Konkurencja „O kim, o czym.....mowa? Skąd to znamy?” – zespół losuje opis np.: postaci, miejsca, przedmiotu i wskazuje imię i nazwisko, miejsce, określoną sytuację itp. oraz tytuł i autora dzieła, z którego fragment tekstu dotyczy – max 1p. Czas – 5 minut

VI Konkurencja „Jaka to melodia?” – drużyny słuchają 5 fragmentów piosenek, określają tytuł utworu, z jakim im się kojarzy określony fragment, podają imię i nazwisko autora tekstu - max 1p. Czas – 2 minuty

VII Konkurencja „Zgadnij, kim jestem?” – jedna osoba z drużyny w ciągu 2 min. prezentuje wylosowaną wcześniej postać, którą pozostali członkowie mają za zadanie odgadnąć - max 2p.

VIII Konkurencja „Kalambury” – jedna osoba z drużyny rysuje na tablicy wylosowany wcześniej związek frazeologiczny, który pozostali członkowie mają odgadnąć - max 2p. Czas – 3 minuty

IX Konkurencja „Mądrej głowie dość ....przysłowie” - drużyna losuje kopertę z trzema przysłowiami dotyczącymi określonej lektury i ma za zadanie podać jej tytuł, imię i nazwisko autora. - max 2p. Czas – 2 minuty

X Konkurencja „Analogie” - drużyny zastanawiają się, co łączy określone postaci literackie, biorąc pod uwagę cechy bohaterów albo sytuacje, w których się znaleźli - max 1p. Czas – 2 minuty

XI Konkurencja „Od manii czytania do chęci pisania” - wszystkie drużyny czytają dialog związany z „Zemstą” Fredry przedstawiający sytuację, w której Papkin nieoczekiwanie sprowadził dla Klary krokodyla. Uczniowie mają za zadanie dopisać do niego rozmowę synowicy Cześnika z jego rezydentem. ( kryteria oceny: rozmowa dotyczy podanego tematu, stanowi spójną, zamkniętą całość, jest poprawnie zapisana, poprawna językowo, ortograficznie, interpunkcyjnie) - max 6p. Czas – 7 minut

KONKURENCJA XI „Od manii czytania do chęci pisania” W pewnej gazecie ogłoszono konkurs na dopisanie fragmentu „Zemsty” Aleksandra Fredry. Należało przedstawić sytuację, w której Papkin nieoczekiwanie sprowadził dla Klary krokodyla. Przeczytajcie uważnie tekst napisany przez jednego z uczestników konkursu, SCENA SZÓSTA ( Cześnik, Dyndalski , potem Papkin )   CZEŚNIK Cóż ja widzę? Papkin bieży! DYNDALSKI Pełznie raczej. Pada! Leży... Nie, już powstał. Co on wlecze? ( Wchodzi Papkin, z wysiłkiem ciągnąc na łańcuchu krokodyla) PAPKIN Bestię! Wielu z was uciecze, bo tu trzeba amatora Jak sam Papkin - kat potwora! Pięknie witam. Mam psubrata! To krokodyl! Z krańców świata Na łańcuchu przywleczony Na życzenie przyszłej żony. DYNDALSKI Waść się żenisz? Być nie może! PAPKIN U stóp lubej stwora złożę, Wtedy rączką na mnie skinie: „Twojam - rzeknie - mój Papkinie".   CZEŚNIK (Obserwując krokodyla) Wątpię... Chciała mieć to zwierzę! Ten krokodyl, mówiąc szczerze, Nie przyczyni waści chwały: Strasznie chudy, wyleniały, Stary, ślepy i szczerbaty... Za wcześnie zwoływać swaty. Toto z Limpopo, „Duży Format" 2002 (dodatek do „Gazety Wyborczej"), nr 29/507, s. 31. Wyobraź sobie, że też bierzesz udział w konkursie. Dopisz rozmowę Klary z Papkinem, który sprowadził krokodyla. Twój tekst nie musi być rymowany.

XII Konkurencja Pytania na dogrywkę” – zespoły podają numer pytania (od 1 do 20), seria 5 pytań, 1p. za poprawną odpowiedź - max 5p.

„Lekturomaniacy”