Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Ewolucja schematu komunikacji językowej
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Dlaczego edukacja medialna?
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Socjologia mediów.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Staże Ośrodka RENOWATOR.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
-wyszukiwanie informacji.
Strategia Promocji.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Technik Organizacji Reklamy
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
Międzynarodowe stosunki kulturalne

Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Komunikacja marketingowa (promocja)
Sposoby komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikacji dawniej i dziś
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Metody komunikacji dawniej i dziś
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
ZKM przypomnienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Okno na Hooptymistyczny świat
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
MARKETING INTERNETOWY
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem dr Anna Kozłowska

Istota komunikacji rynkowej proces przekazywania informacji pomiędzy przedsiębiorstwem (nadawcą) a jego otoczeniem (odbiorcą) poprzez określony kanał i środki (oraz nośniki) komunikowania

Trzy podstawowe aspekty komunikacji rynkowej semantyczny (znaczeniowy) - przedsiębiorstwo istnieje dzięki komunikowaniu się z rynkiem pragmatyczny – wyrażony w instrumentalnym charakterze owego procesu techniczny - obejmuje zarówno materialny charakter środków przekazu (w naszym przypadku Internetu), jak i kanały, środki, nośniki oraz ich właściwości

Specyfika Internetu jako medium proces komunikacji internetowej posiada podstawowe elementy procesu komunikacji, wzbogacone o interaktywność nowego medium oraz nowe środki i nośniki wymiany informacji klient-firma

Podstawowe elementy komunikacji

Uczestnicy komunikacji internetowej komunikacja między przedsiębiorstwami (business–to–business), komunikacja między przedsiębiorstwami a konsumentami (business–to–consumer), komunikacja między konsumentami (consumer–to–consumer).

Przekaz forma+treść Przekaz może mieć postać multimedialną o charakterze statycznym (teksty, rysunki, obrazy), dynamicznym (dźwięk, ruch, animacja).

Szumy - zakłócenia zakłócenia zewnętrzne - np. trudności z otwieraniem stron, zawieszanie się sieci. zakłócenia wewnętrzne - dotyczą cech i predyspozycji uczestników procesu komunikacji internetowej zakłócenia semantyczne – błędy w kodowaniu i dekodowaniu informacji

Kontekst sytuacyjny kontekst medialny kontekst fizyczny kontekst kulturowy kontekst historyczny kontekst czasowy kontekst psychologiczny

Narzędzia komunikacji internetowej reklama sprzedaż osobista (marketing bezpośredni), promocja sprzedaży, public relations

Narzędzia a środki i nośniki komunikacji środki komunikacji - środki transmisji przekazu, które współtworzą dane medium nośniki komunikacji - formy przekazywania informacji dopasowane do medium i środków komunikacji

Podstawowe kanały komunikacji internetowej kanał indywidualny kanał masowy

Internet w procesie komunikacji indywidualnej relacja „jeden-do-jeden” bezpośredni bądź pośredni kontakt pomiędzy uczestnikami procesu kontakt o charakterze osobowym (bądź quasi-osobowym) symetria sprzężenia zwrotnego interakcja społeczna

Internet w procesie komunikacji masowej relacja „jeden-do-wielu” pośredniość i jednokierunkowość brak sprzężenia zwrotnego bądź jego ograniczony charakter pośrednia quasi-interakcja

Model komunikacji masowej

Podstawowe elementy komunikacji internetowej - model komunikacji hipermedialnej

Internet stwarza nową jakość komunikacji pomiędzy uczestnikami rynku relacja „wielu-do-wielu” interakcje z medium możliwość realizacji strategii pull – aktywny odbiorca

Podstawowe wzory komunikacji alokucja konwersacja konsultacja rejestracja