System generowania wzorów matematycznych MathML

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

Autor: Jan Kowalski Uniwersytet UJK wydział – Pedagogika, gr. 4
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Dokumentowanie wymagań w języku XML
Koncepcja Geoprzestrzennego Systemu Informacji o Terenie Górniczym
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Praca Dyplomowa Inżynierska
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Praca dyplomowa inżynierska
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Interaktywny serwer WWW zrealizowany na platformie mikrokontrolera
Rodzaje plików graficznych.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Technologia informacyjna
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Microsoft Expression Studio
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
MEDIAPress2 -> DataFormXT -> QuarkXPress
Autor: Kamil Szafranek
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML – Warsztat Prowadzący: Dariusz Jaruga
Grafika wektorowa.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Formaty zdjęć.
Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML. Nagłówki.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Technologie informacyjne II
Podstawy programowania
Skalowalność … Obiekty na rysunkach wektorowych możemy dowolnie powiększać bez utraty jakości – nie pojawia się tutaj efekt rozmytych pikseli, a linie.
PowerPoint – od spraw prostych do złożonych
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
Informatyka +.
Komputerowe malowanki
Damian Urbańczyk xHTML Elementy graficzne.
Obiekty w edytorze tekstu
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Grafika rastrowa - parametry
1. Podaj definicję kartografii internetowej. 2. Geographic Markup Language: a) Jest schematem XML a) Opisuje obiekty w fizycznej przestrzeni a) Jest formatem.
Oprogramowaniem (software) nazywa się wszystkie informacje w postaci zestawu instrukcji i programów wykonywanych przez komputer oraz zintegrowanych danych.
Grafika komputerowa.
The Poznan University of Economics Department of Management Information Systems XML - wprowadzenie.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Technik cyfrowych procesów graficznych
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Rozszerzenie pliku: Rozszerzenie pliku to sposób oznaczania typu pliku, który najprościej mówiąc przekazuje informacje o tym, jakie dane zawiera plik.
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Kanał alfa ---z ang. alpha channel---  w grafice komputerowej jest kanałem, który definiuje przezroczyste obszary grafiki. Jest on zapisywany dodatkowo.
Hipertekst HTML WWW.
Rozszerzenie pliku: Rozszerzenie pliku to sposób oznaczania typu pliku, który najprościej mówiąc przekazuje informacje o tym, jakie dane zawiera plik.
Zapis prezentacji:

System generowania wzorów matematycznych MathML Dyplomant: Krzysztof Bielec Promotor: dr inż. Marcin Tomana Kierunek studiów: Informatyka Specjalność: Systemy informatyczne Bielsko-Biała, 2010 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2010

Geneza Technika wymiany danych pomiędzy programami Technika OLE , Pliki XML, Standard MathML Wymiana wzorami matematycznymi pomiędzy użytkownikami pliki graficzne JPG, PNG lub GIF, pliki wektorowe SVG, pliki MathML

Teza pracy Przy pomocy zaprojektowanego i zbudowanego systemu generowania wzorów matematycznych MathML możliwe będzie podczas redakcji książek automatyzowanie procesu konwersji równań z formatu XML na różne inne formaty takie jak JPG, czy SVG.

Cele Aplikacja internetowa obsługiwana przez protokół HTTP Konwertowanie plików ASCIIMath na MathML Sprawdzanie poprawności plików XML Generowania wzorów matematycznych w postaci obrazów

Grafika rastrowa PNG, GIF, JPG Analiza rozwiązań Analiza obecnych rozwiązań nasuwa wniosek że brakuje oprogramowania, które działa niezależnie od środowiska w którym pracuje użytkownik oraz oprogramowania pozwalającego na przetwarzanie dużej ilości plików. Schemat procesu generowania ASCIMath MathML Grafika wektorowa SVG Grafika rastrowa PNG, GIF, JPG

Koncepcja działania systemu Pliki graficzne Windows Linux Mac Os Inny system

Schemat działania programu.

Przykład działania programu

Wynik pracy programu

Możliwe zastosowania Komercyjne: systemy przetwarzania tekstu takie jak edytory tekstowe czy specjalistyczne oprogramowanie używane w procesach składu książek, czasopism itp. Dydaktyczne: przedmioty matematyki w których do edukacji jest wykorzystywane oprogramowanie np. platwormy edukacyjne jak Moodle, programy do przetwarzania wzorów matematycznych czy też do opracowywania materiałów edukacyjnych.

Wnioski System działa, jako strona internetowa; System sprawdza poprawność plików XML; Program konwertuje język ASCIIMath na język MathML; Generowanie plików graficznych na podstawie plików ASCIIMath lub MathML; Użytkownik może przesłać do systemu serię plików, które zostaną przetworzone; System generuje pliki graficzne GIF, PNG i SVG; Każdy generowany wzór jest zapisywany w archiwum programu; Użytkownik może przesłać link do pliku.

http://mathml.wsi.edu.pl/