Tramwaje w Sztutgarcie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
Prezentacja – Daria Staś
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Znaki poziome.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Jak moje miasto jeździ z głową?
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Znaki Drogowe Test.
Tramwaje w Kolonii i Bonn
Tramwaje w Miluzie.
Linia pojedyncza przerywana
Tramwaje w Sheffield.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Znaki i sygnały drogowe
Autorka: Sylwia Palonek
Znaki Ostrzegawcze.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Skrajnia budowli.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Wykonanie: mgr Wiesława Wielgosz
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Znaki drogowe!.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Droga z pierwszeństwem.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
i regulacji torów kolejowych
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Znaki informacyjne.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie P-1 Znak P-1, w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu. Na.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Tramwaje w Bordeaux.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Sztutgarcie

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- stuttgart.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- stuttgart.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://www.urbanrail.net/eu/stu/stuttgrt.htm http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html

Zejście do stacji Schlossplatz, w tle Pałac Elektorów - od lat 70-tych tramwaje nie przemierzają już ulic śródmieścia, zostały przełożone do płytkich tuneli ...

... tworzących w centrum obwodowy prostokąt (kolory brązowy i pomarańczowy) z jedną linią średnicową (kolor ciemnoniebieski) Stacja Hauptbahnhof jest podziemną stacją węzłową pomiędzy linią okólną, średnicową i pociągami kolei miejskiej S-Bahn (kolor zielony)

Istotą modernizacji (poza budową linii podziemnych) było przejście od klasycznego wąskotorowego tramwaju "Strassenbahn” (górne zdjęcie) do normalnotorowego tramwaju szybkiego "Stadtbahn” (dolne zdjęcie) z szerszymi wagonami, peronami na poziomie wysokiej podłogi wagonów i dodaniem litery „U” przed numerem linii Było do dokonywane stopniowo między 1985 a 2007 r., przy czym oba typy pojazdów jeździły jednocześnie tymi samymi torami ...

... dlatego niemal każdy peron ma odcinek wysoki i niski, przy których zatrzymują się odpowiednie pociągi ...

... a tory mają trzy szyny

Latem 2003 r. ostatnią klasyczną linią tramwajową była piętnastka, którą w grudniu 2007 zastąpiło U15

Obecnie niskie perony są podnoszone (po ukończeniu tego zadania możliwa będzie eksploatacja dłuższych pociągów), trzecia szyna na razie zostaje, ale do czasu najbliższej wymiany torów

Porównanie wagonów Strassenbahn (górne zdjęcie) i Stadtbahn (dolne zdjęcie) ...

... i ich wnętrza zaiste stare wagony zupełnie nie wyglądają na zużyte

Pierwsze serie wagonów Stadtbahn mają wejścia dostosowane do peronów wysokich i niskich - przy peronach niskich podłoga przy drzwiach załamuje się, tworząc stopnie wejściowe (obecnie niewykorzystywane) . Co nas dodatkowo zajmuje, to malownicza szczelina pod drzwiami, dla zimowych przeciągów

Sieć tramwajowa w 2003 r. i jej ewolucja do tramwaju szybkiego

Stacja Rathaus - niektóre perony w tym górzystym mieście są położone na znacznych spadkach (tramwaje mają dodatkowe hamulce pneumatyczne) Mogą to być zarówno perony na stacjach podziemnych, zwłaszcza węzłowych (w pełni bezkolizyjnych!) - jak tutaj na, jak i na stacjach naziemnych, jeśli nie było wystarczającego miejsca na rampę - jak na Berliner Platz

W mieście powstało kilkanaście zjazdów tramwajowych do tuneli

Stacja Herderplatz - w miejscach górzystych aby ominąć serpentyny uliczne zbudowano nowe trasy wyposażone w tunele; inne tunele powstały w celu ominięcia wąskich ulic lokalnych centrów na przedmieściach

Przystanki są wyposażone w wysokie perony Stacja Neckartor Poza ścisłym centrum trasy są naziemne, zazwyczaj na wydzielonych torowiskach Przystanki są wyposażone w wysokie perony Na zdjęciu widać trzecią szynę wąskiego toru oraz odcinek niskiego peronu (obecnie już nieużywane)

Willi-Brandt-Strasse przy Hackstrasse - stosunkowo proste rozgałęzienie nieco się komplikuje w przypadku trzeciej szyny . Może być interesujące wiedzieć, że linia odchodząca na prawo przebiega na długim odcinku torowiskiem w jezdni

Zuffenhausen przy Kelterplatz - obecnie już beziglicowy rozjazd przy wjeździe na wąskotorową pętlę

Stacja Berliner Platz - typowe rampy prowadzące na wysokie perony

W tym właśnie miejscu linia obwodowa wychodzi na powierzchnię (zapewne dla zaoszczędzenia kosztów budowy skomplikowanego podziemnego węzła)

dość przewrotne jest używanie w tym miejscu symbolu "U” Długi peron niski z przodu był używany przez klasyczne wagony linii 2 (wraz z pochylnią zajmuje on znaczący odcinek długości całej stacji); dość przewrotne jest używanie w tym miejscu symbolu "U” Tramwaj linii U4 właśnie opuszcza linię obwodową

Inny wlot tego samego skrzyżowania Tramwaj linii U14 kontynuuje jazdę wokół centrum

; trzecia szyna jeszcze gdzieniegdzie pozostała na przejazdach Bebelstrasse - typowa ulica śródmieścia z typowym wydzielonym torowiskiem urządzonym kosztem jezdni (jadącym samochodom pozostawiono tylko po jednym pasie), tramwaje mają wszędzie sygnalizację wzbudzaną ; trzecia szyna jeszcze gdzieniegdzie pozostała na przejazdach

Stacja Vogelsang zintegrowana z siecią autobusową - niestety lokalizacja pętli autobusowej (w oddali) wymaga stosunkowo długiej drogi dojścia

Piesze przejścia przez tory są obarierowane i najczęściej prowadzone ukośnie

Hölderlinplatz - stacja końcowa linii U2 Wprowadzenie dwukierunkowych wagonów tramwaju szybkiego pozwoliło zrezygnować z pętli i przez to zaoszczędzić miejsca w gęsto zabudowanych dzielnicach

Stacja Russische Kirche na Hölderlinstrasse - niektóre przystanki mają perony wyspowe, co służy dodatkowo jako element uspokojenia ruchu (pociągi jadące do centrum blokują ruch uliczny zatrzymując się na przystanku)

Stacja Kursaal w Bad Cannstatt - ”umeblowanie" tramwajowe pośrodku eleganckiego przedmieścia-uzdrowiska

Schlossgarten przy stacji Mineral Bäder ...

... zanim tramwaje wjadą na most na Neckarze, przejeżdżają przez strefę wodnych wulkanów

Mineral Bäder - stacja węzłowa w parku

Zejście na stację Marienplatz i widok na Böblinger Strasse Po zbudowaniu tunelu tramwajowego ulica została „uspokojona” i zhumanizowana

Stacja Sonnenberg na przedmieściach - typowa trasa w luźnej zabudowie; słupy trakcyjne zwykle ustawiane są po bokach (jak na trasach kolejowych)

Marienplatz - dolna stacja kolejki zębatej do Degerloch, której nie zlikwidowano, lecz zmodernizowano i wydłużono (wszystkie wiadukty całkowicie przebudowano); winda prowadzi w dół na stację szybkiego tramwaju , a po drodze oferuje scenografię wiejskiego refugium, pełnego śpiewu ptaków

Skrzyżowanie z Jahnstrasse w dzielnicy Degerloch - tor zębaty według technologii Riggenbacha

Alte Weinsteige - rozjazd przed mijanką

Miasto widziane od Alte Weinsteige

Ostry zjazd przy wiadukcie nad Neue Weinsteige

Platforma dla rowerów - zwykle zapełniona przy kursie w górę