„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Ruta Narządy zmysłu Katarzyna Ruta
Advertisements

Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
,,Szkoła przyjazna i wymagająca PARTNERZY SZKOŁY:.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Bawią, uczą, rozwijają..
Wykorzystaj czas.
Otacza nas woda i powietrze
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Konik Polny Rok Szkolny 2009/2010
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Percepcja wzrokowa.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Integracja sensoryczna
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Arteterapia – leczenie przez sztukę
W zdrowym ciele zdrowy duch
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Katarzyna Ruta Narządy zmysłu Katarzyna Ruta
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Sala Doświadczania Świata
ZMYSŁY CZŁOWIEKA.
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Na sportowo to zawsze zdrowo
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Dojrzałość szkolna dziecka
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej.
Wszystko o naszym miniprzedsiębiorstwie Nazwa : Eco - woodfun Nazwa : Eco - woodfun I liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga w Kościanie.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Świetlica – czas zabawy !
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
PRZEDSZKOLE NR 401 w Warszawie
Zobacz, usłysz, poczuj- niezwykła podróż do świata zmysłów.
Zapis prezentacji:

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie" Paulo Coelho

BALONOWE KURY Dzieci uwielbiają niespodzianki, szczególnie te które są śmieszne i dają wiele radości. Zwykłą gumową rękawiczkę przemieniliśmy w kurkę z pięknym grzebieniem.

Poprzez takie zabawy dzieci uczą się wyrażania emocji, ekscytują się ozdabianiem, domalowywaniem np. oczu czyli nadaniem postaci z rękawicy jakiegoś charakteru i płci.

MASA SOLNA Przy użyciu masy solnej oraz dzięki własnemu zaangażowaniu w oczach dziecka powstają rzeźby, ciasteczka wyciskane z foremek, wałeczki, kuleczki i różne przecudne twory.

Dzieci usprawniają swoje dłonie, wyciszają się a przede wszystkim świetnie się bawią.

Dzięki zastosowaniu barwników spożywczych otrzymaliśmy, również masę kolorową żółtą, zieloną i różową.

AKWARIUM Zabawa z woda świetnie pobudza wyobraźnię dziecka oraz zachęca je do działania. Butelka z wodą, kolorowe baloniki wypełnione piaskiem, mąką lub powietrzem imitują rybki, które dziecko potrząsając wprawia w ruch.

Dzieci z ogromnym zaciekawieniem uczestniczą w przygotowaniu takiego akwarium po czym na wszystkie możliwe sposoby próbują „uwolnić ryby”.

TELEFON Z pustych pudełek po jogurtach powstał „profesjonalny” telefon TELEFON Z pustych pudełek po jogurtach powstał „profesjonalny” telefon. Zabawa dostarczyła nam wielu ciekawych bodźców służących do rozwoju mowy, a także rozwijania umiejętności słuchania.

KOLOROWE BUTELKI Zabawa butelkami pobudza wiele zmysłów dziecka: wzrok, słuch, dotyk. Wypełnianie, przelewanie i obcowanie z własnym wytworem daje dzieciom wiele satysfakcji i radości.

Wspólna praca pozwala na tworzenie bliskich relacji uczy dzielenia się, zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności.

Zabawa butelkami przede wszystkim pobudza kreatywność dziecka, korzystnie wpływa na rozwijanie w dziecku poczucia pewności siebie i odnoszenia pierwszych małych sukcesów … samodzielnego nalewania i przelewania wody, połączenia wody z farbą i innymi elementami

CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO To pudełko, które skrywa w sobie wiele różnorodnych materiałów o ciekawej fakturze oraz kolorze.

Poprzez ich wyciąganie dzieci odkrywają co ukryło się w pudle daje im to możliwość rozwijania i zaspakajania swojej ciekawości, cierpliwości i satysfakcji

FASOLA,MAKARON, KASZTANY Poprzez dotyk, ruch, kształt fasoli, makaronu czy kasztanów dzieci rozwijają swoje zmysły pobudzają własną wyobraźnię.

Poprzez przesypywanie, mieszanie fasoli, kasztanów czy też makaronu dzieci pobudzają i usprawniają pracę swojego mózgu, w którym tworzą się połączenia odpowiedzialne za rozwój układu nerwowego, które sprzyjają rozwojowi mowy i koncentracji uwagi.

Taka zabawa usprawnia spostrzegawczość, sprawność rąk, koordynację wzrokowo-ruchową, pobudza zmysły. Poprzez dotyk dziecko ma możliwość obserwacji zmian zachodzących podczas zabawy.

Proponowane zabawy uwalniają w dziecku żywiołowość, spontaniczność, radość a przede wszystkim wspomagają jego wszechstronny rozwój.

GALARETKA Wąchanie, dotykanie, rozsmarowywanie, zagniatanie, smakowanie i oklejanie dłoni, przekładanie do innego naczynia to kilka z wielu czynności które można wykonać przy użyciu galaretki, kisielu itp.

i oczywiście smakowanie to jeden z przykładów w jaki sposób można wpłynąć na wielozmysłowość dziecka.

Dostarczać tak wiele w bardzo prosty a zarazem innowacyjny sposób.

GAZETOWE SZALEŃSTWO Wykorzystanie codziennych gazet do zabaw z dziećmi pełni wiele funkcji, dzieci mogą zaspokoić potrzebę ruchu, kształtują koncentrację uwagi.

Gazetę mogą drzeć, gnieść, rozprasowywać przez co zdobywają wiele nowych doświadczeń o otaczającym ich świecie.

SMAKI Smakowanie jest jednym z pierwszych sposobów poznawania świata.

Poprzez zabawę smakiem rozwijamy nasze zmysły, poznajemy różne artykułu spożywcze i ich smaki.

Przy pomocy różnorodnych artykułów spożywczych dostępnych w każdy domu dzieci uczyły się rozpoznawać i odróżniać cztery podstawowe smaki: słodki, słony, kwaśny, gorzki.

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. ‘’ J. Korczak

Dziękujemy