Dworzec kolejowy w Kościerzynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości gruntowej niezabudowanej Gmina Parzęczew Miejscowość Skórka.
Advertisements

Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Siedlce ul. Pułaskieg Wyk. Katarzyna Surgiewicz kl. II d.
NAUCZYCIEL ZSZ W GOSTYNINIE
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Zagospodarowanie terenów przydworcowych W SOPOCIE
Zabytki Maszewa Kościół parafialny pw. Matki Boskiej Częstochowskiej
P ODSUMOWANIE P ÓŁROCZA W P IONIE N IERUCHOMOŚCI K ONFERENCJA PRASOWA Warszawa, 16 lipca 2013 r.
O Akwarium Akwarium Gdyńskie to niezwykłe miejsce w centrum miasta. Można tu zobaczyć niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów.
Gmina Niwiska usytuowana jest w północno – zachodniej części województwa podkarpackiego
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
KOLEJ W GDA Ń SKU Budynki Biura i Dyrekcji PKP przy ul. 3 Maja i ul. Dyrekcyjnej.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
Star City Tomaszów Mazowiecki
Gmina i Miasto MIROSŁAWIEC.
Sandomierz  Sandomierz posiada liczne zabytki. Jest ich tutaj mnóstwo. Zabytkowe jest wszystko - od posadzki w sandomierskiej katedrze do cegieł w Bramie.
Przewodnik po Częstochowie
LXXVI Liceum Ogólnokształcące im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
Najatrakcyjniejsze miejsca regionu
– dworzec kolejowy dzielnicy Sosnowca Maczki.
Nowotomyski park kultury i wypoczynku
Wiosenna wizyta w Muzeum Regionalnym Klasa 3G Opiekun: Halina Bednarz.
Lublin, Świdnik, Kozłówka
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY w Tarnowskich Górach
Inteligentne budownictwo mieszkaniowe
1 Projekt modernizacji terenu przy ul. Świt.. 2 Teren przy ul. Świt objęty rewitalizacją Obszar projektu obejmuje nieruchomości gruntową położoną w Poznaniu.
PARK HANDLOWY MILA PRZYSZŁOŚĆ HANDLU W NIDZICY
Zabytki Pionek Jakub Grabowski Klasa V a.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Budynek biurowo usługowy „Grey House” ulica Grenadierów 13 w Lublinie
KOWALEW.
Zielonogórska Palmiarnia. Historia Jedna z wizytówek naszego miasta jest ściśle związana z jego historią. Na tak zwanym Wzgórzu Ceglanym powstała w XII.
Zabytki Piątnicy i okolicy
Zasole, dworzec PKP i okolice. W roku 1856 w Oświęcimiu oddany został do użytku pierwszy tor kolei żelaznej tzw. Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda.
Historia kolei na terenach południowej Polski
RAJD ROWEROWY r..
Zapraszam Michał Zawistowski
Zespół Szkolno Przedszkolny
Port, molo i … Molo - Cudowne miejsce do spacerów, odpoczynku, podziwiania i zdjęć.
Wycieczka do Berlina 10 – 11 maja
Nieruchomość do sprzedania Stare Jabłonki, ul. Pocztowa 1.
Nieruchomość składa się z działki o powierzchni ok. 2 arów (segmenty środkowe) lub ok. 4 arów (segmenty zewnętrzne), na której znajduje się dwukondygnacyjny.
13-24 października 2014r. Granada, Hiszpania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowoczesne lodowisko dla mieszkańców
GMINA CZERNIEJEWO. Prezentuje... Pakszyn, r. GMINA CZERNIEJEWO.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Mikroprogram Rewitalizacji Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy Projekty Dzielnicy Śródmieście.
Koszalin– miasto na prawach powiatu w północno-zachodniej Polsce, w województwie zachodniopomorskim, drugie co do wielkości miasto na Pomorzu Zachodnim.
Lokalizacja inwestycji: Cele projektu: Budowa Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego Inwestycja przeznaczona jest pod funkcje muzealno-wystawowe,
Targi Łódzkie to ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów, ciągłe dążenie do rozwoju zaowocowało ideą stworzenia Centrum Konferencyjno.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Galeria Piastova, Gniezno
Atrakcje turystyczne częstochowy
Oferta lokali w kamienicy przy ul. Strzelców Bytomskich 4 w Katowicach
STREFA AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ W WOLI DĘBIŃSKIEJ
- Budynek o prostej bryle z dachem dwuspadowym. OPIS OGÓLNY BUDYNKU Budynek usługowy, 8 kondygnacyjny - 7 kondygnacji nadziemnych + poddasze użytkowe.
Wygodniej w podróż ze Szczecina
NOWY LOKAL DO WYNAJĘCIA W CENTRUM NOWEGO TARGU
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Rewitalizacja Dworca PKP w Łasku
Zapis prezentacji:

Dworzec kolejowy w Kościerzynie Opracowali: Michał Kraska Łukasz Deka

Lokalizacja N

Kościerski dworzec kolejowy Z historią w przyszłość Do Kościerzyny kolej dotarła z Pszczółek w 1885 r. Od tej pory dzieje miasta na trwałe związane zostały z kolejnictwem. W okresie międzywojennym Kościerzynę jako ważny węzeł kolejowy włączono w magistralę węglową - największą inwestycją transportową II RP, budowaną w latach 1928–1933. Oficjalne połączenie kolejowe Kościerzyny z Gdynią i Bydgoszczą oraz uruchomienie pociągów na całej długości linii Bydgoszcz - Gdynia nastąpiło 9 listopada 1930 r. Ważnym elementem magistrali stała się również kościerska Parowozownia zbudowana w 1929 r. Jedyny tego typu obiekt w Polsce północnej.

Kościerski dworzec kolejowy Z historią w przyszłość Gmach kościerskiego dworca kolejowego zbudowano w latach 80. XIX w. Usytuowano go równolegle do torowiska na planie prostokąta z małym odstępstwem na północno-zachodniej ścianie szczytowej, na której w połowie szerokości znajdował się metrowy, prostopadły uskok. Na tej ścianie, przy uskoku stało przyległe do niego pomieszczenie – tzw. bileterka. Od strony ulicy Dworcowej budynek miał długość 22 m, a od strony torowiska 21 m oraz szerokość 11 m. Pierwotnie posiadał wielospadowy (kopertowy) dach. Budynek został przebudowany w latach 1908-1911 i w takiej formie przetrwał do dzisiejszych czasów. Powiększono dworzec o dobudowaną wzdłuż torów nową, dwukondygnacyjną cześć z pomieszczeniami przeznaczonymi dla gastronomi oraz zmieniono układ dachu na typ dwuspadowy. Około 1912 roku zbudowano zadaszenie przy wyjściu na perony.

Kościerski dworzec kolejowy zbudowany Historia dworca Kościerski dworzec kolejowy zbudowany w latach 80. XIX w.

Historia dworca Kościerski dworzec kolejowy około 1906 r. oraz po przebudowie dachu około 1908 r.

Historia dworca Kościerski dworzec kolejowy po kolejnej przebudowie dachu oraz rozbudowie o część gastronomiczną około 1911 r.

Historia dworca Kościerski dworzec kolejowy w okresie międzywojennym oraz obecnie.

Elewacje Elewacja południowo-zachodnia Elewacja południowo-wschodnia Elewacja północno-wschodnia Elewacja północno-zachodnia

Rzut parteru Przekrój

Budynek WC Elewacja południowo-wschodnia Elewacja południowo-zachodnia Przekrój Elewacja północno-zachodnia Elewacja północno-wschodnia Rzut

Koncepcja To właśnie na historii i tradycji kolejarskiej związanej z tym wyjątkowym miejsce zasadza się projekt rewitalizacji kościerskiego dworca, widziany w szerokim kontekście prowadzonej obecnie rewitalizacji kościerskiej parowozowni w ramach projektu „Pomorskiej kolei skarbnica – rewitalizacja zabytkowych obiektów zespołu Parowozowni w Kościerzynie”. Kościerski dworzec będzie ważnym węzłem komunikacyjnym PKP oraz PKS miejscem z którego nie tylko będą wyruszali podróżni do pracy, lecz również turyści do Muzeum Kolejnictwa przechodząc ponad torami kładką. Na dworcu, znajdzie się miejsce nie tylko dla oczekujących podróżnych, lecz również dla gastronomii, mini galerii handlowej, sal ekspozycyjnych, informacji turystycznej oraz schroniska (hostelu). Wszystkie te funkcje połączone z odległym o zaledwie 300 m Muzeum Kolejnictwa odwiedzanym co roku przez ponad 32 tys. osób diametralnie odmienią kościerski dworzec.

Koncepcja Połączenie dworca kładką nad torami z Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Poczekalnia dla podróżnych. Mini galeria handlowa na parterze (sieciowy sklep spożywczy, itp.). Będzie to miejsce gdzie można zrobić zakupy na początku lub końcu podróży. Informacja turystyczna (może być czynna tylko w sezonie). Powierzchnie wystawiennicze (pokazanie historii dworca, ekspozycja poświęcona postaci Hansa Klossa). Stworzenia miejsc noclegowych – hostel, schronisko (na piętrze lub poddaszu) Pomieszczenia biurowe (na piętrze lub poddaszu).

Stanisław Kolicki (Hans Kloss) urodzony w Kościerzynie

Stanisław Kolicki (Hans Kloss) urodzony w Kościerzynie

Koncepcja I – Budynek biurowy Rzut piwnicy Rzut parteru Rzut I piętra Rzut poddasza

Koncepcja I – Budynek biurowy Rzut piwnicy Rzut parteru Rzut I piętra Rzut poddasza

Koncepcja II – Schronisko młodzieżowe Rzut piwnicy Rzut parteru Rzut I piętra Rzut poddasza

Koncepcja III – Obiekt sportowo-usługowy Rzut piwnicy Rzut parteru Rzut I piętra Rzut poddasza

3 Koncepcje budynku WC Koncepcja I Koncepcja II Koncepcja III

Koncepcja I – Kolorystyka

Koncepcja II – Kolorystyka

Koncepcja III – Kolorystyka

Konstrukcja zadaszenia wraz z odsłoniętym świetlikiem Aksonometria Konstrukcja zadaszenia wraz z odsłoniętym świetlikiem Dziękujemy za uwagę