wyniki badań TNS OBOP dla Stowarzyszenia ProMarka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Zakupy.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Wyniki badania TNS OBOP
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
badania rynku turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Akwakultura oczami konsumenta
Ministerstwo Finansów Biuro Komunikacji Społecznej Podsumowanie I etapu akcji,,Weź paragon.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Listonic – Wygodna lista zakupów
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Internet jako narzędzie badań
Raport z badania przygotowany
Zwyczaje żywieniowe Polaków
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
PRODUKT.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Marketing w Firmie.
Zapis prezentacji:

wyniki badań TNS OBOP dla Stowarzyszenia ProMarka co Polacy sądzą o marce? wyniki badań TNS OBOP dla Stowarzyszenia ProMarka

Cele badania zbadać społeczne zagadnienie podejmowania decyzji zakupowych i poznanie czynników decydujących przy zakupach poznać wyobrażenia i stosunek konsumentów do marki określić skalę i przyczyny nabywania produktów markowych poznać i zweryfikować stereotypy na temat marki określić korzyści płynące z nabycia towarów markowych

Metodologia Przedstawione dane zebrane zostały za pomocą 3 metod: 1. Analiza danych historycznych TNS OBOP. Informacje dotyczące marek z badań typu Omnimas (z lat 2003- 2004), postrzeganie marki w Polsce vs. postrzeganie marki w Europie (badanie sieciowe 2002), badania wyborów i zachowań konsumentów (pomiary z lat: 1994, 1996, 2000, 2003). 2. Właściwe badanie ilościowe, realizowane na ogólnopolskiej próbie 1000 respondentów w wieku 15+. 3. Pogłębienie jakościowe: 2 Zogniskowane Wywiady Grupowe (FGI). 2 wywiady grupowe. Próba – osoby w wieku 25-35 lat, grupy mieszane. Respondenci kupujący produkty markowe z branży FMCG i odzieżowej.

Polacy na zakupach Czynniki brane pod uwagę przez polskich konsumentów przy codziennych zakupach

Najważniejsze kryteria wyboru przy zakupach ? „Jak ważne są dla Pana(i) różne kryteria przy dokonywaniu zakupów produktów codziennego użytku...?” (pytanie zamknięte, odpowiedzi w skali 1-10)

Polacy na zakupach Trendy 1994 – 2005 ? „Na co przede wszystkim zwraca Pan/i uwagę, kupując towary codziennego użytku? (pytanie zamknięte, możliwe do 3 odpowiedzi) cena jakość marka/znany producent opinie rodziny/znajomych to, czy produkt jest produkowany w Polsce to, czy produkt jest bezpieczny dla środowiska opakowanie

„Dla mnie najważniejsza jest jakość „Dla mnie najważniejsza jest jakość. Trzeba sprawdzić wykonanie, wykończenie, jakość materiału, szycia...” (Kasia, lat 26) „Jeśli coś kupiłem i smakowało, jeśli sprawdziłem, że jest to dobry towar, to będę to kupował” (Arek, lat 28)

Polacy na zakupach Podsumowanie Przy zakupach produktów codziennego użytku, dla polskich konsumentów najważniejsze są... cena jakość doświadczenie Zauważalny jest także wyraźny wzrost roli... marki opinii znajomych

Definicje i wyobrażenia konsumentów o produktach markowych co to jest produkt markowy? Definicje i wyobrażenia konsumentów o produktach markowych

Co to jest produkt markowy? „Co dla Pana(i) oznacza, że produkt jest markowy?” (pytanie otwarte) Spontanicznie konsumenci podawali wiele odpowiedzi, m.in.: wysoka jakość... znany producent... wysoka cena... produkt trwały...

Cechy produktu markowego ? „Które cechy charakteryzują produkty markowe...?” (pytanie zamknięte) podstawowe cechy produktu markowego najważniejsze kryteria wyboru przy zakupach

Cechy produktu markowego ? „Które cechy charakteryzują produkty markowe...?” (pytanie zamknięte) „Wysoka cena” została wskazana jako cecha produktów markowych przez 41% respondentów. Gdy jednak zadaliśmy identyczne pytanie w odniesieniu do konkretnych kategorii* towarów markowych, na cenę wskazywało średnio tylko 14% badanych! 14% *badane kategorie: pasty do zębów, kawa / herbata, środki do prania, kremy / kosmetyki, piwo, przyprawy, baterie, płyny do mycia naczyń, napoje, słodycze, podpaski / pieluszki, odzież, żywność. „Łatwa dostępność” została wskazana tylko przez 14% respondentów. 36% Gdy jednak zadaliśmy identyczne pytanie w odniesieniu do konkretnych kategorii* towarów markowych, na „łatwą dostępność” wskazywało średnio aż 36% badanych!

Cechy produktu markowego (istotne różnice w regionach) ? „Które cechy charakteryzują produkty markowe...?” (pytanie zamknięte) trwały produkt 49% w regionie vs 35% w populacji cała populacja; n=1000 Region Wschodni Region Pomorski Region Pomorski 8,8% marka powszechnie znana 53% w regionie vs 36% w populacji Region Centralny Region Wielkopolski wysoka jakość produktu 79% w regionie vs 73% w populacji Region Dolnośląski oparty na technologiach 27% w regionie vs 15% w populacji Region Region Małopolski Katowicki znany od lat 18% w regionie vs 35% w populacji bezpieczne w użyciu 15% w regionie vs 24% w populacji oznacza wartość istotnie statystycznie wyższą Regionie / miejscowości dla danej cechy w odniesieniu do całej badanej populacji oznacza wartość istotnie statystycznie niższą w Regionie / miejscowości dla danej cechy w odniesieniu do całej badanej populacji

Co to jest produkt markowy? „Czy zgadza się Pan(i) z poniższymi stwierdzeniami?” (pytanie zamknięte)

„Produkty markowe mają już ugruntowaną pozycję na rynku, są na nim od lat, mają jakąś tradycję, no i przede wszystkim gwarantują wysoką jakość. Wiadomo, że zawsze może zdarzyć się bubel, ale produkty markowe mają dobrą sieć i serwis.” (Czarek, 31 lat) „Mamy gwarancję, że jeśli jest to dobra marka, to także jest to wysoka jakość. Płacimy jednak za to, że ten produkt będzie nam służył długo i nie rozpadnie się za chwilę” (Joanna, 32 lata)

Co to jest produkt markowy? Podsumowanie jakość trwałość Produkty markowe cechują ponieważ wykorzystują badania naukowe nowe technologie co gwarantuje konsumentom poczucie bezpieczeństwa co wiąże się z wyższą ceną choć nie jest ona czynnikiem, mocno utożsamianym z towarami markowymi (produkty codziennego uż.)

Zachowania konsumenckie w odniesieniu do produktów markowych zakupy towarów markowych Zachowania konsumenckie w odniesieniu do produktów markowych

Częstość kupowania produktów markowych ? „Proszę powiedzieć jak często robiąc codzienne zakupy, kupuje Pan(i) produkty markowe?” (pytanie zamknięte) Po produkty markowe nie sięgają osoby: starsze, nie pracujące zawodowo, z niskim wykształceniem. Produkty markowe „bardzo często” kupują: młodzi, wolni, pracujący zawodowo, z wyższym wykształceniem, i wysokim dochodem.

Zachowania i opinie konsumentów ? „Myśląc o swoich codziennych zakupach na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami...:” (pytanie zamknięte)

Zachowania i opinie konsumentów (c.d.) ? „Myśląc o swoich codziennych zakupach na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami...:” (pytanie zamknięte) %

„Pasta do zębów zawsze markowa, bo potem stomatolog puści z torbami” (Marlena, 30 lat) "Jeśli chodzi o kosmetyki, mydła czy szampony, to ja kupuję tylko markowe. Muszę uważać na takie sprawy, ponieważ moje dziecko ma alergię i to może być niebezpieczne dla skóry, jeśli coś jest niesprawdzone" (Joanna, 32 lata)

Zakupy towarów markowych Podsumowanie zdrowym rozsądkiem Konsumenci deklarują, że w swych decyzjach zakupowych kierują się a marka stanowi dla nich gwarancję satysfakcji i dlatego większość z nich kupuje markowe Producenci markowych towarów mogą więc liczyć na zadowolonych klientów. lojalnych

krótkie podsumowanie badań

czyli obalenie potocznych przesądów na temat marki markowe czyli obalenie potocznych przesądów na temat marki stereotypy Towar markowy to przede wszystkim towar wysokiej jakości (73% wskazań). to tylko nazwa? Tylko 14% badanych wskazuje na wysoką cenę towarów markowych, mówiąc o konkretnej kategorii dóbr codziennego użytku. droga? Mniej niż 1/5 polskich konsumentów odpowiada, że kupuje towary markowe „bardzo rzadko” lub „nigdy”. ekskluzywna?

czyli co tak naprawdę marka daje konsumentowi? markowe czyli co tak naprawdę marka daje konsumentowi? korzyści wysoka jakość produktu „produkty markowe zrobione są z materiałów wysokiej jakości” (TAK = 92% wskazań) gwarancja satysfakcji Towary markowe to „produkty trwałe” (45% wskazań) marka innowacyjność „Produkty markowe wykorzystują najnowsze technologie” (TAK = 75% wskazań) poczucie bezpieczeństwa Bo konsumenci znają już producentów („znani producenci”: 52% wskazań), są „bezpieczne w użyciu” (24%) i można je reklamować (22%)

dziękuję Artur Czajka Head of Consumer Research TNS OBOP więcej danych Dorota Szczerbicka, Stowarzyszenie ProMarka: dorota@marka.pl więcej danych analizy demograficzne trendy dziękuję Artur Czajka Head of Consumer Research TNS OBOP