„Wpływ środowiska na człowieka”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czym są Mikroby?.
Advertisements

Pory Roku.
Co to są drobnoustroje?.
SFERY POWŁOKI ZIEMSKIEJ
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Z rozsypanki wybierz tylko sylaby. Wypisz je u dołu strony.
Michał Milżyński i Mikołaj Stankiewicz
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
Promujemy Zdrowy Tryb Życia 
Opady i osady atmosferyczne
ZDROWE ODŻYWIANIE Wybór należy do Ciebie. Co wybierzesz? Julia Musiał.
Wpływ wody i powietrza na organizmy żywe
Nauka hiszpańskiego.
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Oświetlenie Ziemi l.
dla chłopczyka i dziewczynki
TRZYMAJ FORMĘ.
Odczarujmy mity II: Kto naprawdę zmienia ziemski klimat
Projekt „STATYSTYKA W SZKOLE”
„ STREFY KRAJOBRAZOWE”
SAWANNA.
Obieg wody w przyrodzie
Jaką rolę pełnią drzewa?
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY Jemy warzywa i owoce.
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Pustynia lodowa.
PRZYRODA BUDZI SIĘ DO ŻYCIA
„Owoce i warzywa w szkole’’
Czym jest ruch obiegowy Ziemi?
Owoce i warzywa. Owoce i warzywa są bardzo zdrowe dla
Wybieram zdrowie !!!.
„W świecie mikrobów”.
Skrzaty” SP W KOLONI „Skrzaty -II kl. z Koloni wiedzę o odżywianiu zdobyły i długo będą żyły.
QUIZ.
LASY NIESKAŻONE LUDZĄ RĘKĄ. Lasy w mojej okolicy wyglądają bajkowo. Nie są one zanieczyszczone tak, jak w niektórych miejscowościach. Tutejsza ludność.
Akcja prozdrowotna ,,Śniadanie daje moc”.
Akcja prozdrowotna ,,Śniadanie daje moc”.
KALENDARZ PÓR ROKU Nazwa miesiąca Zapis cyfrowy – cyfry rzymskie
Co jeść, by być zdrowym?.
Jak zmieniają się pory roku
Kaprysy marcowej pogody
Słońce rośliny ziemia woda. słońce rośliny ziemia woda.
Cztery żywioły – czym są i co nam dają?
Nowalijki – czym są? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Nasz domek. Budowa … trwała krótko –
Prezentacje multimedialne pt. „Cztery ż ywio ł y Ziemi” przygotowali uczniowie klas IV-VI Szko ł y Filialnej w Zambskach Ko ś cielnych.
ZMIENNA POGODA ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Stany skupienia wody.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_16_ Strefy klimatyczne Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
W nocy na niebie widać księżyc i gwiazdy.
Woda w przyrodzie..
Zdrowo jem, więcej wiem Krok po zdrowie. Dlaczego powinniśmy jeść warzywa i owoce? są zdrowe są smaczne mają witaminy zapobiegają chorobom wzmacniają.
TRZYMAJ ZDROWIE PRZY SOBIE
Dlaczego warto zdrowo się odżywiać
Staw.
15 października Światowy Dzień Mycia Rąk
CZTERY PORY ROKU.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
STREFY KRAJOBRAZOWE SAWANNY. PO Ł O Ż ENIE STREFY Sawanny występują na znacznych obszarach Afryki i Ameryki Południowej na północ i południe od strefy.
Zapis prezentacji:

„Wpływ środowiska na człowieka” Prof. Piotr Zaborowski

- co się dzieje z ziemią, jeżeli deszczu jest bardzo mało? - pustynia

jak słońce i deszcz oraz śnieg wpływają na glebę: ziemia, jak słońce i deszcz oraz śnieg wpływają na glebę: ziemia, zbiornik wodny - co się dzieje z ziemią, jeżeli deszczu jest bardzo mało? - pustynia a jeżeli jest go dużo i jest bardzo ciepło? – puszcza (bujna roślinność)

prezentacja zjawisk atmosferycznych: słońce, deszcz, śnieg - o jakiej porze roku jest najwięcej słońca? - kiedy jest najwięcej deszczu? - dlaczego jesienią pada deszcz, a zimą śnieg?

prezentacja pór roku: wiosna, lato, jesień, zima. - czy tak jest na całej kuli ziemskiej? - kiedy jest ciepło, a kiedy zimno? - kiedy można łatwiej się przeziębić? - kiedy bezpieczniej jeść lody? Zimą, czy latem?

kto, poza ludźmi, odżywia się roślinami – owoce, warzywa, zboża - dzieci w kapeluszach z krowami i świnkami (po 2-3) otaczają rośliny i „jedzą”

wszędzie w przyrodzie występują też drobnoustroje: bakterie, wirusy, pierwotniaki i grzyby - czego jest więcej: drobnoustrojów, czy ludzi? - kiedy drobnoustroje szybciej się rozmnażają? Jak jest ciepło (słońce, lato), czy zimno (zima, śnieg)? - dlaczego trzeba myć przed jedzeniem ręce i dlaczego trzeba myć owoce i warzywa? - jaka choroba może się pojawić jeśli mamy brudne ręce i zjemy niemyte owoce?