CZAS PRACY NAUCZYCIELI W EUROPIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Organizacja nauczania indywidualnego
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 10 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. - Podsumowania.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
STATUS ZAWODOWY NAUCZYCIELI W EUROPIE WYBRANE PRZYKŁADY
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Czas pracy nauczycieli Warszawa, 4 października 2010 r.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
COMENIUS w naszej szkole PROJEKT EDUKACYJNY. NASZYM CELEM BYŁO: rozpowszechnienie Programu Comenius wśród uczniów naszej szkoły i ich rodziców zbadanie.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Szkoła im. Simone Signoret w Bressuire. Liceum to powstało w 1966 roku pod nazwą Lycée Professionnel Malabry, od 1990 istnieje jako Lycée Professionnel.
Realnie o finansach w oświacie - czyli kto i gdzie degraduje polską oświatę i status nauczycieli Nauczycielu! Ucz się sam!
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Niemiecki model edukacji zawodowej
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
Kształcenie nauczycieli w Europie
Projekt opracowany przez
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Kształcenie dualne.
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

CZAS PRACY NAUCZYCIELI W EUROPIE

CZAS PRACY NAUCZYCIELI Czas pracy nauczycieli w Europie określa się przede wszystkim za pomocą pensum (liczby godzin dydaktycznych). Pensum nie jest definiowane zaledwie w 3 krajach (Holandia, Szwecja, Anglia). W większości krajów europejskich oprócz pensum określa się jeszcze inne kategorie: Ogólny czas pracy odpowiada tygodniowej liczbie godzin pracy nauczyciela wynegocjowanej w ramach porozumień zbiorowych lub ustalonej w inny sposób. Składa się na nią liczba godzin dydaktycznych, godzin pobytu w szkole oraz ilości czasu spędzanego na przygotowywaniu się do zajęć i ocenie prac uczniowskich, które mogą być przeprowadzane poza szkołą. Koncepcja ta funkcjonuje w 22 krajach. Godziny pobytu w szkole/dostępność nauczyciela w szkole – czas przeznaczany na dydaktykę oraz inne działania na terenie szkoły (praca opiekuńcza, zebrania, obowiązki związane z zarządzaniem, zastępstwa za nieobecnych kolegów). Kategoria ta występuje w 14 krajach.

PENSUM (LICZBA GODZIN DYDAKTYCZNYCH) Odnosi się do czasu spędzanego przez nauczycieli z grupami uczniów. Do obliczeń nie uwzględnia się czasu przerw oraz czasu spędzanego z uczniami, z którymi nie odbywa się nauka. Jest zwykle wyrażane w jednostkach lekcyjnych. Na potrzeby komparatystyki zostało przeliczone na godziny zegarowe W roku 2006/07 większość nauczycieli w Europie zajmowała się dydaktyką przez 17-20 godzin zegarowych tygodniowo

Minimalna liczba godzin dydaktycznych (zegarowych) nauczycieli szkół podstawowych, ISCED 1, 2006/07

Minimalna liczba godzin dydaktycznych (zegarowych) nauczycieli szkół średnich, ISCED 3, 2006/07

OGÓLNY CZAS PRACY W 22 krajach Europy ustala się ogólny czas pracy nauczyciela oparty z reguły na odpowiadającej mu liczbie godzin pracy innych grup zawodowych i umieszczony w umowach zbiorowych lub określony w inny sposób. W 20 krajach jest on ustalany w wymiarze tygodniowym. W ogromnej większości państw ogólny czas pracy nauczyciela waha się od 35 do 40 godzin tygodniowo

Ogólny tygodniowy wymiar czasu pracy nauczycieli szkół podstawowych, ISCED 1, 2006/07

CZAS POBYTU W SZKOLE / DOSTĘPNOŚĆ NAUCZYCIELA W SZKOLE 14 krajów określa dokładnie czas, przez jaki nauczyciele powinni być dostępni w szkołach. Wymóg ten jest często określany w systemie rocznym lub odnosi się do dni, a nie godzin. Na potrzeby porównań wyliczono średnią tygodniową wszędzie tam, gdzie to możliwe. Zasadniczo czas, przez jaki nauczyciele mają być obecni w szkole każdego tygodnia nie przekracza 30 godzin – z wyjątkiem Portugalii (35), Islandii (34), Anglii (32) oraz Szwecji (31)

Tygodniowa liczba godzin wymaganej obecności nauczycieli w szkołach, szkoły podstawowe ISCED 1, 2006/07

Zależność czasu pracy nauczyciela od poziomu szkoły Ogólny wymiar czasu pracy nauczycieli nie zmienia się w zależności od poziomu szkoły. (Dotyczy to wszystkich krajów za wyjątkiem Turcji.) Wymagany czas dostępności nauczyciela w szkole zmienia się tylko w 5 krajach: Finlandii, Islandii, Norwegii, Turcji i Włoszech i w szkole średniej jest niższy niż w szkole podstawowej. Wymagane pensum dydaktyczne często zmienia się w zależności od poziomu szkoły – w szkole średniej na ogół jest mniejsze.

Wymagana liczba godzin dydaktycznych często zmniejsza się na poziomie szkoły średniej

Wymagana liczba godzin dydaktycznych rzadko zwiększa się na poziomie szkoły średniej

Różnica pensum pomiędzy ISCED 3 a ISCED 1 w godzinach zegarowych

STRONY INTERNETOWE EURYDICE Strona europejska [EACEA P9] www.eurydice.org Strona Polskiego Biura Eurydice w FRSE www.eurydice.org.pl

Dziękuję za uwagę