Raport o Zwierzętach Naszej Dzielnicy – Ursus Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 47 Klub Ekologiczny Błękitni,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Advertisements

PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Z przebiegu przedsięwzięcia
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu Sklep wysypisko: ulica jednokierunkowa? Projekt współfinansowany jest ze środków Narodowego.
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
Do naszej szkoły w klasach IV-VI uczęszcza : 50 chłopców 62 dziewczęta Niewielką przewagę stanowią dziewczęta.
„Zwierzęta bezdomne na terenie Ursynowa”. Klasa VB ze szkoły nr 303 w Warszawie przedstawia prezentację pod tytułem:
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
- analiza wyników ankiet
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Aleksandra Wasilewska
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
SZKOLNY KLUB PRZYJACIÓŁ ZWIERZĄT W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KOBYLNICY
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
“Szkoła w procentach”.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
JAKI GOLĘCIN. JAKA RUSAŁKA
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Członkowie Klubu Naszej Ziemi, działającego w Szkole Podstawowej w Borkowie Kościelnym, jako jedna z czterech szkół w Polsce, wzięli udział w warsztatach.
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkolna Akademia Wolontariatu. Powołanie Szkolnej Akademii Wolontariatu to pomysł doradców metodycznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli we Włocławku.
Kto jest przyjacielem lasu?
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Natalia Insadowska Paulina Matysiak Spacer badawczy Kandydatki na posłanki na XXI sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
Opiekun: Jolanta Góral
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Zwierzęta w naszej szkole Podsumowanie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 4 im. H. Sienkiewicza w Zelowie ZELÓW.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
MATEMATYCZNO – EKOLOGICZNY im. Leona Kruczkowskiego w Ryczówku
Dla zwierzaka.
III LO im. gen. Józefa Sowińskiego
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Zapis prezentacji:

Raport o Zwierzętach Naszej Dzielnicy – Ursus Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 47 Klub Ekologiczny Błękitni, Koło Przyjaciół Zwierząt Opiekun Irena Jarzębak Warszawa, r

Warsztaty szkoleniowe jak opiekować się zwierzętami Właściwej opieki nad naszymi pupilami uczyliśmy się od fachowca. Wkład na ten temat przeprowadził Pan Piotr Mazurek – działacz organizacji ekologicznej Źródła.

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Ankieta Kto zajmuję się twoim zwierzęciem?

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Ankieta

Debata 21 listopada 2007r. w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 odbyła się debata na temat: Pozytywne działania wobec zwierząt w naszym Osiedlu. Koło Ekologiczne Błękitni, które prowadzi nauczyciel przyrody p. Irena Jarzębak, uczestniczy w projekcie edukacyjnym Ochrona humanitarna zwierząt. Do realizacji części plastycznej projektu włączeni zostali wszyscy uczniowie tej Szkoły. Podczas debaty z udziałem dyrektora Pani Lidii Romanowskiej- Olejarz, która aktywnie wspiera realizację projektu, zaproszeni goście i eksperci (od prawa zwierząt) mogli podziwiać 83 wyróżnione prace plastyczne i wiersze o zwierzętach, napisane przez dzieci. Uczniowie omawiali wyniki ankiet, które przeprowadzili wśród właścicieli zwierząt w Gołąbkach. Pytania dotyczyły głównie sposobów opieki nad pupilami, którymi są: pieski, koty, kanarki, chomiki, szynszyle, świnki morskie, żółwie, rybki i szczurki. Najwięcej czasu zajęła dyskusja nad takimi problemami jak: myślistwo to piękny sport; dziewczynki lepiej opiekują się zwierzętami niż chłopcy; nie ma nic złego w cyrkach z tresurą zwierząt; zwierzęta nie mają uczuć i wielu innych. W kwestiach spornych głos zabierał Pan Dariusz Gzyra -prezes Stowarzyszenia Empatia i Pan Piotr Mazurek z Ośrodka Działań Ekologicznych Źródła. W debacie udział wzięła także Pani E. Raczyńska z Wydziału Ochrony Środowiska Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy i Pani Natalia Kulesza z Arki. Następnym etapem projektu jest przygotowanie raportu o stanie zwierząt w naszym Osiedlu i przesłaniu go do autorów projektu, więcej o projekcie na stronach: lub

Pomoc Karmicielom Wolno- bytujących Kotów Pani Natalia Kulesza Zebraliśmy 78 kg karmy dla wolno- bytujących kotów, następną porcję karmy dostarczymy karmicielkom Arki na Święta Bożego Narodzenia. Karmicielki kotów na czele z Panią Natalią Kuleszą mają dostateczną ilość karmy dzięki uczniom naszych szkół i Urzędowi Dzielnicy. Odwiedziliśmy lekarza weterynarii przy ul Bolesława Śmiałego, który pomaga naszym zwierzakom, czasami przygarnia kocie podrzutki.

Obserwacje Zwierząt w Osiedlu i Dzielnicy Przeprowadzone obserwacje i badania ankietowe wskazują, że zwierzętom w naszej Dzielnicy Ursus żyje się dobrze, nie widać wałęsających się psów czy kotów. Często spotykamy pieski na spacerach z właścicielami, w ogrodzonych posesjach pieski biegają bez łańcuchów, mają ładne, ocieplone budy, czasami wybiegi. Nie słyszeliśmy o niewłaściwym traktowaniu zwierząt, latem mieszkańcy wystawiają pojemniki z wodą dla ptaków (przypomina o tym nawet ksiądz w kościele).

Raport Na zajęciach klubu i w wolnym czasie realizowaliśmy zadania projektu Psubraty Ochrona humanitarna zwierząt. Wzięliśmy udział w warsztatach o odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami. Przygotowaliśmy ankiety i przeprowadziliśmy je wśród mieszkańców osiedla. Wykonaliśmy wiele prac plastycznych o zwierzętach, fotografowaliśmy niektóre czworonogi z Gołąbek.