MŁODY OBYWATEL – honorowy patronat nad projektem CEO objęła pani minister edukacji Katarzyna Hal Dialog pokoleń Dialog pokoleń - oknem przyszłości - oknem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UNICEF PATRONEM GIMNZAJUM PUBLICZEGO W CYBINCE
Advertisements

AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
ZAANGAŻUJ SIĘ! 8 lutego 2012 WIELOPOKOLENIOWY KLUB WOLONTARIUSZA W LUBLINIE Wolontariat Seniorów.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Opracowała Renata Kulik. Organizatorzy akcji: Gazeta Wyborcza wraz z portalem gazeta.pl oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W O L N T A R I.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Biblioteka jako trzecie miejsce
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Łeba, sierpnia 2012 Konferencja ogólnopolska: Perspektywy rozwoju infrastruktury społecznej na rzecz edukacji i aktywności osób starszych - rola.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Małe dziecko w systemie edukacji
AKTYWNOŚCI SENIORALNE Fundacja Inicjatyw Społeczno – Kulturalnych FORUM LIDER LOKALNEJ KOALICJI NA RZECZ STAREGO PRZEDMIEŚCIA I GŁÓWNEGO MIASTA Fundacja.
Władze samorządowe w naszej szkole
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Książąt Czartoryskich w Jarosławiu.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Prezentacja 1.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins. Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
MŁODZI DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ 1 EDYCJA 2013/2014 Gimnazjum nr 1 im. Hugona Kołłątaja W Dąbrowie Górniczej.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa wykraczająca poza więzi rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Młodzieżowa Rada Gminy Brzesko
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

MŁODY OBYWATEL – honorowy patronat nad projektem CEO objęła pani minister edukacji Katarzyna Hal Dialog pokoleń Dialog pokoleń - oknem przyszłości - oknem przyszłości - opiekun szkolny Gabriela Bartczak

Z ASOBY LUDZKIE Zasoby to takie miejsca, osoby, sytuacje czy działania w społeczności lokalnej, które stanowią o jej bogactwie i umożliwiają jego rozwój, które wpływają na to, że życie społeczności lokalnej jest coraz lepiej zorganizowane. Określone zasoby powodują, że społeczność lokalna jest na tyle silna i dobrze zorganizowana, by samodzielnie i skutecznie rozwiązać dręczące ją problemy, by wykorzystywać swoje mocne strony oraz skutecznie konkurować z innymi społecznościami

C ELE I ZAŁOŻENIA M ŁODEGO O BYWATELA Głównym celem tego programu jest umożliwienie młodym ludziom prowadzenia działań służących wzrostowi kapitału społecznego w miejscowościach, w których mieszkają. Podejmowane przez młodzież inicjatywy mają wpływać na wzrost wzajemnego zaufania, współpracy, poczucia lokalnej tożsamości pośród członków społeczności lokalnych.

Z GORZELEC – M OJE MIASTO

W YWIAD Z AKTYWISTĄ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ – PANEM W ALDEMAREM W OŹNIAKIEM

O SOBY AKTYWNE TO NASI BOHATEROWIE I Z NICH MUSIMY BRAĆ PRZYKŁAD – W ALDEMAR W OŹNIAK Działa w społeczeństwie lokalnym od 11 lat. Potrafi pogodzić pracę, dom i brać czynny udział w pracach dla społeczeństwa. Jest on nauczycielem wychowania fizycznego i przysposobienia obronnego szefem i instruktorem grupy ratownictwa PCK w Zgorzelcu radnym Rady Miasta w Zgorzelcu współpracuje z komendą powiatową policji w ramach projektu zwiększenia bezpieczeństwa jest prezesem uczniowskiego klubu zapasy Jak zostać aktywistą? młodzież powinna wykazywać więcej chęci i zainteresowania społeczeństwem być aktywistą to więcej wyrzeczeń i poświęcenia swojego prywatnego czasu swoje zainteresowania umiejętności i wiedzę należy łączyć z pracą społeczną

G RA O FICER Celem gry jest jakościowe zbadanie zasobów społeczności lokalnej. Zasobami tymi są miejsca i instytucje wskazane przez uczniów w czasie pracy z mapą społeczności lokalnej. Dzięki zadaniu uczniowie pogłębiają wiedzę na temat swojej społeczności, podnoszą również swoje kompetencje komunikacyjne oraz uczą pracy zespołowej. Wcielają się w rolę detektywów, których zadaniem jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania postawione w kartach gry.

KARTY GRY OFICER DLACZEGO ?

MIEJCA, GDZIE PODEJMOWANE SĄ DECYZJE - URZĄD MIASTA

MIEJSCE, GDZIE TWORZONE SĄ INFORMACJE – REJONOWY PORTAL INTERNETOWY

MIEJSCE, GDZIE LUDZIE SIĘ SPOTYKAJĄ I ROZMAWIAJĄ - MAŁY RYNEK

MIEJSCE NIEBEZPIECZNE - DWORZEC PKP

MIEJSCE W, KTÓRYM LUDZIE SOBIE POMAGAJĄ MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

MIEJSCE, WAŻNE (SYMBOLICZNE) DLA MIESZKAŃCÓW - CMENTARZ ŻOŁNIERZY II AWP

MIEJSCA, GDZIE LUDZIE ROBIĄ COŚ RAZEM - MIEJSKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA

MIEJSKI DOM POMOCY SPOŁECZNEJ OSTOJA W ramach programu Młody Obywatel grupa młodzieży z Gimnazjum nr 1 w Zgorzelcu odwiedza co tydzień Dom Opieki Społecznej Ostoja, gdzie spędza wolny czas na rozmowach lub grach towarzyskich z seniorami.

Młodzież ze zgorzeleckiego Gimnazjum nr 1 przystąpiła do realizacji programu Młody Obywatel. Ma on na celu rozbudzenie tożsamości lokalnej, a także lepszy przepływ informacji w społeczeństwie. W ramach programu uczniowie odwiedzają osoby starsze, którym poświęcają swój wolny czas i uczą ich chociażby obsługi komputera.

Ludzie starsi mogą odegrać poważną rolę przekazując nam wartości materialne i kulturowe swojej epoki, opowiadając zdarzenia z dzieciństwa i młodości, w spotkaniach takich dokonuje się wymiana myśli i doświadczeń.

Pokolenia są siłą kształtującą społeczeństwa. Istnienie pokoleń sprawia, że w społeczeństwie dokonuje się stała wymiana wartości poprzez wprowadzenie nowych i kultywowanie starych nośników kultury.

Czas spędzany z osobami starszymi to rozmowy, wywiady i gry towarzyskie. Ludzie starsi dzięki swej dojrzałości i doświadczeniu mogą udzielać młodym rad i cennych pouczeń.

T URNIEJ S ZACHOWY

WIELKANOC

Spotkania starszych pokoleń z młodszymi umacniają więzi międzypokoleniowe.

Ważnym czynnikiem jest dla ludzi starszych poczucie własnej użyteczności i udzielanie się w miarę swoich możliwości.

Ludzie starsi dzięki swej dojrzałości i doświadczeniu mogą udzielać młodym rad i cennych pouczeń.

Chcemy być zaangażowani do aktywnego działania na rzecz Naszego Miasta. Praca dla społeczeństwa i naszego regionu - to praca dla nas samych.

Prezentację wykonał Jakub Bystrowski kl. III e