Dzień języka polskiego Klasa 2a. Podczas, gdy wszyscy zbierali się przed szkołą, wychowawcom zastały przydzielone koperty z poszczególnymi zadaniami.

„PROJEKTOR – wolontariat studencki”

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Survival Camp 2006.
Podsumowanie ćwiczeń Marta Piasecka To1022a.
Wychowawczyni klasy: mgr A. Czupryńska Biwak klasy IV b Zbiczno 2003/04.
Ćwiczenia 01 Potrafimy odróżnić nazwę komputera od nazwy witryny w sieci Web. Poznajemy usługi internetowe: INCONFIG, WINIPCFG, PING – niestety nie udaje.
„TEATR CIENI” PREZENTACJA.
Poznań piękny na EURO 2012 Warto tu przyjechać… nie tylko z powodu Euro !!! Poznań zaskakuje i pomimo UEFA Euro 2012 
3 historie z życia wzięte
Rajd uczniów i absolwentów IILO
Zacznijmy od początku…
Poznań piękny na Euro Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
KULTURALNY CZŁOWIEK.
PA PA w drugiej A Pod kierunkiem wychowawcy Beaty Wieczorek-Sucheta oraz pedagoga Ewy Adamczyk.
introligatorów Plan wycieczki dydaktycznej do Krakowa
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Wyjazd do Olsztyna Muzeum Przyrody Zamek w Olsztynie Planetarium
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
KROTOSZYN NASZE PIĘKNE MIASTO.
„Mam 6 lat i jestem aktywny''
Uroczystość 50 – lecia Liceum Ogólnokształcącego w Szczercowie
POKAZ PRZEBIEGA PRAWIDŁOWO
Dzień Języka Polskiego - Poznań wart poznania -
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Wycieczka do lasu… Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 13:30, wszyscy spotkaliśmy się na przystanku niedaleko szkoły. W lesie spędziliśmy 2 godziny –
Wymiana 2014.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
INTEGRACJA NA ROWERZE ulicami Lublińca Wycieczka grupy V dziewcząt r.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Nasze zmagania z nauką w Ochotnicy Górnej. Wszyscy z uśmiechem na twarzy przyszliśmy pod szkołę ;)
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Wycieczka do kościoła p.w. św. Jana Chrzciciela w Pawłowicach Śląskich. Opracowały: Czesława Piontek Małgorzata Muras Wrzesień 2014.
NOWE ŻORY W związku z rozwojem przemysłu węglowego i napływem coraz większej ilości ludzi w Żorach zaczęły powstawać nowe osiedla mieszkaniowe, które.
Śniadanie daje moc! Dzień Zdrowego Śniadania w Publicznej Szkole Podstawowej nr 9 w Radomsku klasa IIa 8 listopada 2011r. Śniadanie daje moc! Dzień Zdrowego.
Poznań W PIGUŁCE.
Prezentacja Mariola Toporek KrDzTo1011. Ćwiczenie 1  W tym ćwiczeniu opisałam cały swój życiorys, który zrobiłam w notatniku. Następnie przez TCM.
Pomniki w Centrum Rzeszowa.
Naszą wycieczkę po Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego. Przy okazji zwiedzania pan przewodnik wspomniał również o niezapomnianym.
Wycieczka do ogrodu botanicznego i skansenu r. Opiekunowie: Pan Paweł Teter Pani Dyrektor Edyta Golewska.
W dniach roku grupa 52 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej z 4 opiekunami uczestniczyła w 4- dniowych wyjazdowych warsztatach.
ZABYTKI POWIATU PUŁTUSKIEGO
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Uczniowie przebywający na praktyce w Hiszpanii przesyłają gorące pozdrowienia dla dyrekcji, nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z Zespołu Szkół Nr 1 W.
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ MAJ 2016.
Bezpieczne wakacje Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Toruń, Malbork, Grunwald
Ola Siwek Weronika Wójtowicz 6d
WYCIECZKA REGIONALNA KLAS 6 DO POZNANIA
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Młodzi i zwariowani.
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Warsztaty mydlarskie, etnograficzne i pantomimy
Symbol przyjaźni i szczęścia
Bezpieczny przedszkolak na drodze
NASZA SZKOŁA W KLUBIE SZKÓŁ WESTERPLATTE
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M

Dzień języka polskiego Klasa 2a

Podekscytowani i pełni energii ruszyliśmy autobusem 401 na Śródkę. Tam otworzyliśmy naszą kopertę i przystąpiliśmy do rozwiązywania zadań

Naszym pierwszym punktem był kościół kawalerów maltańskich, czyli świątynia św. Jana Jerozolimskiego za Murami. Wyszukiwaliśmy tam powiązań do kawalerów maltańskich, a znalezione symbole fotografowaliśmy.

Naszym drugim punktem był most Rocha, który bez trudu znaleźliśmy.

Następnie udaliśmy się w poszukiwania rzeźby przedstawiającej latarnika, który kojarzył się nam z Małym Księciem. Pomnik usytuowany był na Grobli.

Zrobiwszy kilka zdjęć, przeszliśmy prosto do pomnika Starego Marycha, po drodze rozwiązując zadania związane z gwarą poznańską. Przy pomniku odkryliśmy jego związek z Marianem Pogaszem, ojcem znanego nam dyrektora Pogasza.

Uporawszy się z zadaniami, udaliśmy się na Stary Rynek, gdzie podzieleni na grupy z uporem staraliśmy się wyszukać określone elementy architektoniczne, nie gardząc przy tym pomocą przyjaznych Poznaniaków. Wszystko starannie udukomentowaliśmy na zdjęciach. Dzięki naszej szybkiej pracy, spostrzegłszy, iż mamy jeszcze wiele czasu do kolejnego zadania, udaliśmy się do empiku, gdzie miło spędziliśmy czas.

Ulicą Paderewskiego przeszliśmy na Plac Wolności, gdzie wspólnie rozwiązywaliśmy przydzielone nam zadania.

Z Placu Wolności udaliśmy się do Okrąglaka. Tam zrobiliśmy zdjęcie,a niektórzy z naszej klasy kupili sobie przekąski w McDonaldzie

Naszym następnym celem był Teatr Wielki. Bez problemu rozwiązaliśmy zadania i wykonaliśmy wspólne zdjęcie.

Przy pomniku Adama Mickiewicza również zrobiliśmy ćwiczenia z koperty.

Jednak mieliśmy problem ze znalezieniem starej synagogi. Nie wiedzieliśmy, czy chodzi o czynną synagogę, czy nie. Zapytaliśmy spotkaną nieopodal monumentu panią, która poradziła nam, abyśmy udali się do nieczynnej już synagogi – pływalni. Tak więc uczyniliśmy. Na miejscu zrobiliśmy zdjęcie, a niektórzy zaczęli szukać toalety.

Po krótkiej przerwie ruszyliśmy na Ostrów Tumski. Podzieliliśmy się na grupy i sprawnie zabraliśmy się za kolejne zadania. Niestety, jedną z kart pracy zgubiliśmy po drodze. Ale grupa, która właśnie straciła owoce swej kilkunastominutowej pracy, pamiętała odpowiedzi, więc zapisała je na osobnej kartce.

Następnie poszliśmy na Śródkę, skąd każdy szczęśliwie wrócił do domu.

Dzień języka uważaliśmy za pracowity i udany, ale z niecierpliwieniem czekaliśmy na dalszą część dnia -> WYCIECZKĘ!

Prezentację wykonała klasa 2a.