Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
PRIORYTET IX PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Joanna Klimek Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Spotkanie informacyjne: Harmonogram ogłaszania konkursów Plan Działania na rok 2011 dla Priorytetu IX PO KL (Kryteria dostępu/strategiczne) Zmiany w.
Spotkanie informacyjne poświęcone konkursom nr: 5/POKL/9.4/2011, 6/POKL/9.3/2011 oraz 7/POKL/9.4/2011.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Prezentacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 –2013
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.1.2/11 Szczecin, 21 marca 2011 r. Spotkanie współfinansowane.
Plany Działania na rok 2013 Terminy konkursów oraz kryteria dostępu.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki SYSTEM WDRAŻANIA W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
REGIONALNY OŚRODEK EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO w Piotrkowie Trybunalskim.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu IX PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.2/11 Szczecin,18 maja 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze środków.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Agnieszka Grablewska Doradca kluczowy Regionalnego Ośrodka EFS w Poznaniu

Komponent centralny

Podziałanie Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli 1. Typ realizowanych operacji (projektów): - przygotowanie wybranych szkół do realizacji praktyk przez studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela

Termin naboru – od 1 marca 2011, Alokacja: ok.177 mln zł Funkcję IP dla Priorytetu III PO KL pełni Departament Funduszy Strukturalnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Konkurs otwarty

Kryterium dostępu Wnioskodawcami muszą być uczelnie uprawnione do kształcenia nauczycieli, działające w partnerstwie z organami prowadzącymi szkoły.

Kryterium strategiczne Projekty wykorzystujące rezultaty projektów edukacyjnych, zrealizowanych dzięki wsparciu EFS i/lub EFRR. Zakres wsparcia powinien obejmować m.in. komplementarność przygotowania wybranych szkół do realizacji praktyk z działaniami edukacyjnymi, w tym dotyczącymi infrastruktury edukacyjnej, realizowanymi np. w ramach SPO RZL, ZPORR i RPO – 10 pkt

Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów, materiałów dydaktycznych i metod kształcenia dotyczących m.in. kształcenia w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych i technicznych oraz przedsiębiorczości ponadregionalne programy rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w szczególności w zakresie: technologii informacyjno- komunikacyjnych, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych

Konkurs otwarty Termin naboru – III kwartał Alokacja: ok. 45 mln zł Funkcję IP dla Priorytetu III PO KL pełni Departament Funduszy Strukturalnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

Kryterium dostępu: W ramach projektu zostanie opracowany i wdrożony min.1 innowacyjny program nauczania w zakresie przedsiębiorczości przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i technicznych.

Kryteria strategiczne Wdrożenie programów w ramach których zajęcia będą realizowane w formule interdyscyplinarnej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – 20 pkt Opracowanie i wdrożenie programów innowacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 5 pkt

Komponent regionalny

Priorytet IX – kryteria dostępu {30,I}9.1.2 {21,I}9.2 {51,II}9.3 {32,II}9.4 {12,III} IX/IN {5,IV} Projekt jest skierowany do grup docelowych z obszaru województwa wielkopolskiego Projektodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu na terenie województwa wielkopolskiego Projektodawca składa nie więcej niż dwa wnioski o dofinansowanie projektu w ramach danego konkursu Okres realizacji projektu nie przekracza 24 miesięcy, a planowany termin rozpoczęcia realizacji projektu przypada najpóźniej na pierwszy kwartał 2012 roku. Minimalna wartość projektu wynosi ,00 PLN (w przypadku realizacji innych form wychowania przedszkolnego – ,00 PLN). Minimalna wartość projektu wynosi ,00 PLN. Minimalna wartość projektu wynosi ,00 PLN. Wkład własny z budżetu JST w wysokości min. 1,50% wartości projektu. Wsparcie kierowane jest dla szkół/placówek oświatowo- wychowawczych z terenów gmin wiejskich, wiejsko- miejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców. Wkład własny z budżetu JST w wysokości min. 12,75% wartości projektu Wkład własny z budżetu JST w wysokości dokładnie 15% wart. projektu Projekt jest realizowany przez ośrodek edukacji przedszkolnej, który nie otrzymał dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX

Poddziałanie PO KL 1.Programy rozwojowe szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie ogólne ukierunkowane na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia (z wyłączeniem działań dotyczących indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych), w szczególności obejmujące: dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczna dla uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty (np. wsparcie dla uczniów z obszarów wiejskich, wsparcie dla uczniów niepełnosprawnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, programy prewencyjne, przeciwdziałanie patologiom społecznym) programy skierowane do dzieci i młodzieży, które znajdują się poza systemem szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (przedwcześnie opuszczający system szkolnictwa) umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia ora kontynuację nauki dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno -zawodowym, informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki edukacyjnej oraz możliwościach dalszego kształcenia w kontekście uwarunkowań lokalnego i regionalnego rynku pracy (szkolne ośrodki kariery) wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższa skutecznością ni formy tradycyjne wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówka oświatowa przyczyniających się do poprawy jakości nauczania.

Kryteria strategiczne Projekt zapewnia wykorzystanie metody zwiększania dostępności kształcenia osób o specjalnych potrzebach, w szczególności osób niepełnosprawnych, wypracowanych na podstawie zwalidowanych rezultatów PIW EQUAL 15 Projekt jest komplementarny z konkretnym projektem lub projektami współfinansowanymi ze źródeł wspólnotowych innych niż EFS 10 Jeden z elementów projektu będzie działanie związane z doradztwem zawodowym dla uczniów szkół i placówek oświatowo - wychowawczych 15

Poddziałanie 9.4 PO KL 1. Studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne i doskonalące oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli w zakresie zgodnym z lokalną i regionalną polityką edukacyjną (w tym przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć) 2. Studia podyplomowe, kursy i szkolenia oraz inne formy podwyższania kwalifikacji pracowników placówek kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu 3. Studia wyższe oraz kursy kwalifikacyjne dla nauczycieli zainteresowanych podwyższeniem lub uzupełnieniem posiadanego wykształcenia 4. Studia podyplomowe i kursy doskonalące dla nauczycieli i pracowników administracji oświatowej w zakresie organizacji, zarządzania, finansowania oraz monitoringu działalności oświatowej 5. Programy przekwalifikowania nauczycieli szkolnych w związku ze zmieniająca się sytuacją demograficzną (niż szkolny) w kierunku kształcenia ustawicznego (osób dorosłych)

9.4 Kryteria strategiczne Grupę docelową w projekcie stanowią wyłącznie nauczyciele ze szkół, placówek oświatowo – wychowawczych i przedszkoli z terenów wiejskich, miejsko – wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców 10 Projekt zakłada doskonalenie nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz nauczycieli praktycznej nauki zawodu realizowane w partnerstwie z przedsiębiorcami 20 Projekt zakłada udział nauczycieli w doskonaleniu zawodowym w krótkich formach (trwających co najmniej 40 godzin szkoleniowych z wyłączeniem studiów podyplomowych oraz studiów wyższych), w tym nauczycieli na obszarach wiejskich oraz nauczycieli kształcenia zawodowego 10

Projekty innowacyjne i współpracy ponadnarodowej IX/IN1.Proces dydaktyczny ukierunkowany na efekty uczenia się, w tym kształtujący kompetencje twórczego myślenia, innowacyjności i pracy zespołowej wśród uczniów, a także wspierający budowanie zaufania społecznego i kapitału społecznego. 2.Stworzenie systemu motywowania nauczycieli w zakresie tworzenia nowych, innowacyjnych programów, metod, technik i narzędzi nauczania. IX/IN Grupę docelową odbiorców w projekcie stanowią wyłącznie osoby ze szkół i placówek oświatowych z terenów wiejskich, miejsko – wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców (uczniowie i nauczyciele) 10

HARMONOGRAM Działanie Typ konkursuKwartał 9.1.1OtwartyI 9.1.2OtwartyI 9.2OtwartyII 9.3OtwartyII 9.4OtwartyIII IX/INZamkniętyIV IX/PNZamkniętyIV

Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę!