PODNIESIENIE EFETYWNOŚCI STOSOWANIA DOSTĘPNYCH NAGRÓD CEL SZKOLENIA PODNIESIENIE EFETYWNOŚCI STOSOWANIA DOSTĘPNYCH NAGRÓD
CZY KAŻDY „PREZENT” JEST NAGRODĄ ?
KIEDY WYRÓŻNIENIE JEST NAGRODĄ ? WYMIEŃ 4 KRYTERIA JAKIE MUSI ONA SPEŁNIAĆ BY UZNAĆ JĄ ZA FAKTYCZNY WYRAZ DOCENIENIA
NAGRODA MUSI SPEŁNIĆ OCZEKIWANIA ADRESATA ZASPOKOIĆ JEGO POTRZEBY WYRÓŻNIENIE JEST NAGRODĄ NAGRODA MUSI SPEŁNIĆ OCZEKIWANIA ADRESATA ZASPOKOIĆ JEGO POTRZEBY
DIAGNOZA SYTUACJI ZA CO NAGRADZAMY ? CO MOŻEMY ZAOFEROWAĆ ? KOGO NAGRADZAMY ?
ZA CO NAGRADZAMY ? MIĘDZY INNYMI: - WYSOKI POZIOM WYKONANIA PRACY - WSPÓŁPRACĘ I WSPÓŁDZIAŁANIE - PROPAGOWANIE WIEDZY WŚRÓD WSPÓŁPRACOWNIKÓW - OPIEKĘ NAD NOWYMI PRACOWNIKAMI - MENTORING
JAK NAGRADZAMY ? PREMIA POWIERZENIE NOWYCH OBOWIĄZKÓW AWANS PIONOWY DELEGOWANIE DO ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH SZKOLENIE ROZSZERZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI POCHWAŁA UDZIAŁ W KONFERENCJACH AWANS POZIOMY
KOGO NAGRADZAMY ? DIAGNOZA – KROK 1 OCENA POZIOMU ROZWOJU PRACOWNIKA WG TEORII K. BLANCHARD’A Poziom I – ENTUZJASTYCZNY DEBIUTANT Poziom II – ROZCZAROWANY ADEPT Poziom III – OSTROŻNY PRAKTYK Poziom IV – SAMODZIELNY EKSPERT
ROZWINIĘTY ROZWIJAJĄCY SIĘ Niskie Kompetencje Wysokie Zaangażowanie Wysokie Kompetencje Średnie Kompetencje Zmienne Zaangażowanie Niewielkie Kompetencje Niskie Zaangażowanie SAMODZIELNY EKSPERT OSTROŻNY PRAKTYK ROZCZAROWANY ADEPT ENTUZJASTYCZNY DEBIUTANT ROZWINIĘTY ROZWIJAJĄCY SIĘ
KOGO NAGRADZAMY ? DIAGNOZA – KROK 2 OCENA POZIOMU POTRZEB PRACOWNIKA WG TEORII A. MASLOW’A Poziom I – FIZJOLOGIA Poziom II – BEZPIECZEŃSTWO Poziom III – PRZYNALEŻNOŚĆ I LUBIENIE Poziom IV – SZACUNEK I UZNANIE Poziom V – SAMOREALIZACJA
PRZYNALEŻNOŚĆ I LUBIENIE SAMOREALIZACJA SZACUNEK I UZNANIE PRZYNALEŻNOŚĆ I LUBIENIE BEZPIECZEŃSTWO FIZJOLOGIA
KOGO NAGRADZAMY ? DIAGNOZA – KROK 3 OCENA TEMPERAMENTU PRACOWNIKA WG TEORII HIPOKRATESA - GALENA TYP ANALITYCZNY TYP SPONTANICZNY TYP EMPATYCZNY TYP DOMINUJĄCY
ANALITYCZNY (styl planujący) DOMINUJĄCY (styl dyrektywny) EMPATYCZNY Introwertyczny, spokojny Ukierunkowany na zadania, konkretny Ekstrawertyczny, impulsywny ANALITYCZNY (styl planujący) DOMINUJĄCY (styl dyrektywny) EMPATYCZNY (styl przyjacielski) SPONTANICZNY (styl ekspresyjny) Ukierunkowany na relacje, emocjonalny
DO CHARAKTERYSTYKI PRACOWNIKA DOPASUJ WYBRANE 3 NAGRODY DOPASUJ NAGRODĘ DO CHARAKTERYSTYKI PRACOWNIKA DOPASUJ WYBRANE 3 NAGRODY
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Konrad Schroeder